EkonomiStefanel’in gözü Türk kadınlarının üstünde!

Stefanel’in gözü Türk kadınlarının üstünde!

09.08.2009 - 01:00 | Son Güncellenme:

İtalyan hazır giyim markası Stefanel’in CEO’su Luciano Santel, “Türk kadınlarının modaya bakışı ve isteklerini göz önünde tutuyoruz. Yeni koleksiyonlarımızı Türk kadınları yönlendiriyor” dedi

Stefanel’in gözü Türk kadınlarının üstünde

İtalyan hazır giyim markası Stefanel’in Türkiye’de ilk kez gerçekleştirdiği defileye katılan şirket Ceo’su Luciano Santel, yeni koleksiyonlarında Türk kadınlarının yönlendirici olduğunu açıkladı. Dış pazarlar arasında Almanya’dan sonra Türkiye’nin ikinci sırada yer aldığını belirten Santel şunları söyledi:
“Türkiye’yi yakından takip ediyoruz. Genç ve güzel kadınların yoğun olduğu bir ülke. Türk kadınları modayı yakından takip ediyor. Onların trendlere bakışı ve istekleri bizleri yönlendiriyor. İkinci büyük pazarımız olması nedeniyle de onların seçimlerini göz önünde tutuyoruz.”
Türk kadınlarının farklı olmaktan hoşlandığını kaydeden Santel, “Koleksiyonumuzda yer alan tüm ürünleri Türkiye’ye getiriyoruz. Pantolondan eteğe kadar bütün ürün gruplarını başarıyla satıyoruz” dedi.

Çocuk giyimine başlıyor
Türkiye’de 35 mağaza ve 6 corner’e sahip olduklarını ve krize rağmen büyüdüklerini ifade eden Santel, “Geçen yıla oranla mağaza başına yüzde 9 büyüdük. Gelecek yıl sonunda mağaza sayımızı yüzde 50 artırmış olacağız, yeni şehirlere gireceğiz” dedi.
Talep üzerine 2011 yılında çocuk koleksiyonlarının da mağazalarda yer alacağını anlatan Santel, Türkiye’ye ilişkin yatırımlar hakkında şunları anlattı:
“Çocuk koleksiyonlarının devreye alınması geç bir karar oldu. Amacımız öncelikli olarak kadın koleksiyonunu yerleştirmekti, bunu başardık. Şimdi de iyi bir şekilde çocuk ürünlerini yerleştireceğiz. Çocuk ürünleri, koleksiyonların yüzde 25’ini oluşturacak.”

Türk tasarımcı arıyor
Grubun ana marka olan Stefanel dışında ‘Isolo Marras’, ‘Hallhuber’ ve ‘High and High Use’ adlı üç markası daha olduğunu anlatan Santel, “High and High Use genç bir marka. Fransa, İtalya ve Almanya’da var. İki yıl sonra Türkiye pazarında da olacak” dedi.
Tasarımcılar arasında Amerika, İtalya, İngiltere ve Fransa başta olmak üzere farklı ülkelerden kişilerin bulunduğuna değinen Santel, “Ekipte şu an Türkiye’den bir isim bulunmuyor. Ekibe girmek isteyenler beni arayabilir ve başvurabilir” diye konuştu.
Müşterilerinin İtalyan üretimini tercih etmeleri nedeniyle dış pazarlarda üretim tesisi açmayacaklarını söyleyen Santel, “İtalya’da üç ana üretim tesisimiz var. İtalya’da üretilmeyecek olan parçalar olması halinde diğer ülkeleri seçiyoruz. Mesela dantel gibi özel üretim gerekir ve denk gelirse Türkiye’yi de tercih ederiz” dedi.

50’nci yılını kutluyor
Kurulduğundan bu yana geçen 50 yılda markalarını uluslararası arenada tanınan ve rahat ulaşılabilen bir marka haline getirmeyi başardıklarını dile getiren Santel, gelecek 50 yılda uluslararası bir marka haline gelmeyi hedeflediklerini açıkladı. 30 ülkede 650 mağaza ve 2600 çalışana sahip olan grubun geçen yıl 275 milyon euro ciro elde ettiğini söyleyen Santel, şunları anlattı:
“Bu yıl da geçen yıl elde ettiğimiz ciroyu hedefliyoruz. Kriz her ülkeyi, her sektörü etkiledi. Krizin herkese yeni imkanlar sağlamasından istifade edip krizi fırsata çevirmek için çalışıyoruz. Krizden faydalanıp şu anki noktamızdan bir adım daha ilerde olacağız. Yeni mağaza, yeni ürün ve müşteriler bunda etkili olacak. Yeni açılacağımız pazarlar arasında İngiltere, Uzakdoğu, Kuzey Avrupa, Güneydoğu Pasifik ülkeleri var.”