EkonomiSponsorlar rekabette gol üstüne gol atıyor

Sponsorlar rekabette gol üstüne gol atıyor

04.07.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:

Dünyayı ekrana kilitleyen EURO 2024’te Türk A Milli Futbol Takımı çeyrek finale yükseldi. Bu galibiyet global çapta büyük bir gündem olurken, takım sponsorlarını da rekabette güçlü bir noktaya taşıdı.

Sponsorlar rekabette gol üstüne gol atıyor

Duygu Erdoğan / İSTANBUL - Avrupa Futbol Şampiyonası’nda önceki akşam Avusturya’yı yenerek çeyrek finale yükselen A Milli Futbol Takımı’nın galibiyeti büyük sevinç yarattı. Bu sevinç, takımın sponsorları için de hem büyük bir tanıtım atağı, hem de oluşturduğu piyasa değeri açısından bir kazanımı işaret ediyor. Türk Milli Takımı’nın başarıları gündemde geniş yer bulurken; halihazırda çoğu dünyanın çeşitli noktalarında da tanınan yerli sponsorlar da dikkat çekiyor. Bu sayede markalar, rekabette bir adım öne çıkıyor; takımların her golü markalar için de rakiplerine karşı skor olarak kaydediliyor.

Haberin Devamı

Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) internet sitesindeki bilgiye göre Erkek A Milli Futbol Takımı Ana Sponsorları; Spor Toto Teşkilat Başkanlığı, Nike, Turkish Airlines, Turkcell, Mercedes-Benz, Arçelik, DenizBank, BtcTurk, Rams olarak paylaşılıyor. Resmi sponsorlar ise; Acıbadem, Damat Tween, Opet, Ülker, Trendyol, İGA Pass, Prometeon, Sürat Kargo, Sahibinden.com şeklinde belirtiliyor. Spor endüstrisinde sponsorluklarının payının Türkiye’de 1 milyar dolar seviyesinde olduğu hesaplanıyor. Bu sponsorluklardan en büyük payı futbol alıyor. İsim sponsoru Trendyol olan Süper Lig’de Anasponsor Sponsorluk ve İletişim Danışmanlığı’nın sitesinde yayınlanan son verilere göre, 305 farklı kurumun çeşitli sponsorluklar verdiği görülüyor. En çok isim sponsorluğu ve stat ismi sponsorluğu gelir getirirken; göğüs ve sırt sponsorlukları sahanın en pahalıları!

Haberin Devamı

Hızlı büyüyor

Sponsorluklarda üç temel hedef öne çıkıyor. İlki; mevcut tanınan marka imajını güçlendirmek. Bu amaç, büyük ve halihazırda dünyada bilinen markaların stratejilerini oluşturuyor. İkinci hedef ise; dünyaya açılmak isteyen markaların yönünü belirleyen adımları oluşturuyor. Bu markalar, sponsorluklarla kendilerini tanıtmak ve rekabette öne çıkmak için sponsorluğa önem veriyor. Son olarak sosyal sorumluluk hedefleri var. Çoğu marka, bilinen spor kulüpleri ya da tanınan isimlerin yanı sıra gelişmesine katkı sunmak için yerel kulüp ve isimleri, öğrencileri destekliyor.

Ülke algısına katkı

Sponsor markalar, ülke imajına global çapta katkı sağlıyor. Turkcell Genel Müdürü Ali Taha Koç, “Spor sponsorluklarımız ve büyük organizasyonlardaki başarılar ülkemizin uluslararası algısına olumlu yansıyor. Buna katkı sağlamanın verdiği gurur paha biçilemez” dedi. Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu da, “Global bir moda kuruluşu olarak yarattığımız değer ve oluşturduğumuz güvenin bir etkileşimi olarak ulusal ve uluslararası sporu ve sporcuları desteklemek bizim için büyük önem taşıyor” diye konuştu. RAMS Türkiye Kurumsal İletişim Grup Başkanı Funda Öge de, “Milli Takımımızın Euro 2024’te elde ettiği zaferler markamızın sporla olan bağını güçlendirdi ve sporseverlerle daha da yakın bir ilişki kurmamıza yardımcı oldu” dedi. UEFA EURO 2024 Avrupa Futbol Şampiyonası’nın tek Türk partneri olduklarını vurgulayan Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin ise, “Spora ve sporcularımıza verdiğimiz desteği Paris 2024 Yaz Olimpiyatları’nda farklı bir noktaya taşıyacağız. 130 yıllık Uluslararası Olimpiyat Komitesi tarihinde bir ilke imza attık ve resmi ‘E-Ticaret Hizmetleri Partner’i olduk” dedi.