05.02.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:
Duygu Erdoğan
Beşiktaşlı Shinji Kagawa, futbol dünyası için yeni bir ateş yakarken, diğer taraftan turizm sektöründe tam isabet bir vuruş daha yapmış oldu. 2019’un Japonya’da ‘Türkiye Yılı’ olarak kutlandığı bu dönemde, Kagawa’nın golleri ve sempatisi iki ülke arasında yeni bir etkileşim oluşturdu.
Pazar akşamı sadece 3 dakika içinde attığı 2 gol ile futbol taraftarlarına hem sahada, hem de sosyal medya kanalları aracılığıyla büyük coşku yaşatan Beşiktaşlı Shinji Kagawa, şimdi o coşkuyu turizm sektörüne getiriyor. ‘Sempatik Japonlar’ın iyi futboluyla coşanlar; hem Japonya, hem de Türkiye seyahatlerine ilgilerini artırmaya başladı bile. Maç gecesi Twitter’da Türkiye’nin en çok konuşulan gündem başlığı olan Kagawa için Japonların da yorum yapması dikkat çekti. Ünlü sanatçı Barış Manço ile başlayan Türk-Japon dostluğu, futbolculuk zamanında ‘Japon kızlarının sevgilisi olan’ Beşiktaş Teknik Direktör Yardımcısı İlhan Mansız’a kadar geçen sürede, Galatasaraylı Yuto Nagatomo gibi isimlerle simgeleşiyor.
Japonların favori topçularından Kagawa’nın maç sonrası ‘Rüya gibi bir başlangıç oldu’ değerlendirmesindeki gibi; turizmciler de iki ülke halkının etkileşiminin hızla artacağına inanıyor.
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya, bir ülkede turizm alanında ‘Türkiye Yılı’ ilan edilmesinin, o ülkeyle etkileşimi güçlendirmek amacıyla rutin faaliyetler dışında özel çalışmalar yapıldığına vurgu yaptı. Bu kapsamda Japonya’da 2019’un Türkiye Yılı olarak kutlanmasına Kagawa’nın da önemli katkısı olacağını anlatan Bağlıkaya, “Sektörümüz için tam zamanında oluşan bir gündem. Zaten istediğimiz tanıtım yöntemleri de bunlar. Sanatçılarımız, ünlü isimlerimiz bir yere gittiğinde o bölgeye ilgi artıyorsa, dünyada da böyle oluyor. Gelecek dönemde sosyal medyanın etkisini ise yok sayamayız. Burada konuşulan güzelliklerin mutlaka güzel dönüşü oluyor” diye konuştu.
Kapadokya etkisi
Japon turistler kültür, tarih, arkeoloji turizmi kapsamında dünyayı dolaşıyor. Kapadokya, Pamukkale, Konya Mevlana ziyareti, Truva ve İstanbul Japonların vazgeçilmezleri arasında.
Kapadokya Turistik Otelciler ve İşletmeciler Derneği Başkan Yardımcısı Dilek Yulaf, bu tanıtımların olumlu etkisinin olacağını belirterek, Japon turist sayısının artmaya devam ettiğini söyledi. Yulaf, “2019’da bu artışların etkisini daha iyi göreceğiz. Japonların gözde turizm destinasyonu olarak öne çıkan Kapadokya’da aldığımız taleplerde de bunu görüyoruz” dedi.
THY’nin uçuş sayısını da artırması gündemde. İstanbul’dan Tokyo’ya haftanın 7 günü günde bir kere olan seferlerinin artması ve yeni uçuş güzergahlarının eklenmesi bekleniyor.
Turist sayısı hızla artıyor
Japon turistler, tıpkı Kuzey Avrupa ülkeleri gibi güvenlik kaygısı yüksek olan gruplardan. Bu nedenle, gerek sınır komşularında, gerekse yurt içinde yaşanan sıkıntılarla turizm sektörünün zor bir dönem geçirdiği 2015-2016 boyunca Japonya’dan Türkiye’yi ziyaret edenlerin sayısı azaldı. Ancak yeniden önemli bir dönüş yapan Japonların özellikle 2019 rezervasyonları şimdiden talebin çok yüksek olduğunu gösteriyor. 2017’de Türkiye’yi ziyaret eden Japonların sayısı 50 bin iken, bu sayı 2018 sonu itibariyle 82 bin oldu. Yüzde 70’e yakın artışın devam etmesi öngörülüyor.