13.09.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
ANKARA Milliyet
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Türkiye’nin yeni tanıtım stratejisine ilişkin, “Reklam ve tanıtım bütçemizi ciddi oranda artıracağız. Reklam kampanyalarımızın şeklinin değiştiğini göreceksiniz. Çağa uygun ‘youtuber’lar, ‘trendsetter’lar gibi sosyal medyada ses getirecek tanıtım kampanyaları yapacağız” dedi.
Bakan Ersoy, gazete ve televizyonların Ankara temsilcileriyle bir araya geldiği toplantıda açıklamalarda bulundu. Türkiye’nin 80’li yıllarda “her şey dahil” konseptini geliştirerek, mas (kitle) turizmde markalaştığını anımsatan Ersoy, “Mas turizmde gerçekten bir başarı yakalandı, bu sene inşallah 40-42 milyon sayılarına ulaşacağız, gerçekten büyük bir rakam. Şimdi buradaki misyonunu Türkiye bence tamamladı, şimdi biz artık sektörün yeni bir kısmına, ikinci etabına geçmemiz lazım. Mas turizmle paralel olarak nitelikli turist, nitelikli turizme geçmemiz lazım” dedi. Tanıtım stratejisiyle ilgili de Ersoy, ‘offline’ tanıtımın artık çok etkisi olmadığını, offline tanıtımı belli ölçülerde tutarak, dijital ve sosyal medyayı da ön plana alacak başka çalışmalar da yürütülmesi gerektiğini vurguladı. Ersoy, şöyle devam etti: “Mesela önemli fuarlarda kalmaya devam edeceğiz, olduğumuz yerde çok düzgün lansman yapacağız ama gerekli olan yerlerde olacağız, reklam ve tanıtım bütçemizi ciddi oranda artıracağız. Bakın ben ‘reklam-tanıtım bütçemizi azaltacağız’ demiyorum, ciddi oranda artıracağız. Gereksiz yaptığımız birçok işten ayrıştırıp buraya koyacağız. 2019 itibarıyla reklam bütçelerimizin ciddi şekilde arttığını göreceksiniz, reklam kampanyalarımızın şeklinin değiştiğini göreceksiniz. Çağa uygun ‘youtuber’lar, ‘trendsetter’lar gibi sosyal medyada ses getirecek tanıtım kampanyaları yapacağız. Türkiye’nin algısını değiştirecek, turizm algısını değiştirecek çalışmalar yapacağız. Bununla ilgili hazırlıklarımız devam ediyor, 2019 Ocak ayı itibarıyla görmeye başlayacaksınız bu değişimleri.”
‘Dijital kapitülasyon’
Bakan Ersoy, booking.com ve Uber uygulamasıyla ilgili de bunların “dijital kapitülasyonlar” olduğunu vurgulayarak, “Bir tek kurşun atmadan sizin ülkenizin ticari haklarına müdahil olmaya başladılar. Bakın bugün Uber olsun, Booking olsun, bu tarz rezervasyon motorları olsun, bu platformlar olsun baktığınız zaman mesela Booking de Türkiye’de şirketini açmış, hiç iyi niyetli yaklaşmıyor konuya” diye konuştu. Booking’in Türkiye’de şirketini açtığına ama faturasını “vergi cenneti” Amsterdam’a kestiğine ve hatta kurucularının da ABD’li olduğuna değinen Ersoy, “Çok güzel bir dijital kapitülasyon” ifadelerini kullandı.