18.01.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Moda perakendesi devi LC Waikiki, herkesin stiline en uygun ürünleri seçebilmesi için geliştirdiği dijital stil danışmanı Elsiva’yı tanıttı. Elsiva, stil ve danışmanlık hizmetini ücretsiz sağlarken, yapay zeka algoritmasıyla stil sahibi olmak isteyenlere kişiselleştirilmiş kombin ve ürün önerileri sunuyor. Görsel tarama teknolojisiyle LC Waikiki kombinleri ve sosyal medyadaki trend kombinlerden oluşan ve sürekli genişleyen bir veri havuzundan besleniyor. Elsiva bir moda danışmanı gibi sorduğu sorularla kişiye özel kombin ve ürünler getirirken, kullanıcıların sevdikleri için de özel ve kişiselleştirilmiş öneriler bulmasını sağlayabiliyor.
En uygun kombin
LC Waikiki E-ticaret Genel Müdürü Ömer Barbaros Yiş, teknolojik yeniliklerden yararlanmaya devam ettiklerini belirterek, “Elsiva’nın çıkış noktası hepimizin düşündüğü ‘Bugün ne giysem’, ‘Tarzıma uygun ürünlere nasıl ulaşabilirim’ gibi sorulardı. Sitemizde bulunan binlerce ürün içinde müşterilerin kendi zevklerine ve tarzlarına uygun ürün/kombin bulmasının zorluğu, kendi içimizde de değerlendirdiğimiz bir konuydu. Bu kadar çok çeşit bulundururken neden kişiye özel ürün ve kombin önerisi yapmayalım ki dedik ve yola koyulduk. Elsiva, misafirlerimize son moda trendler ışığında stillerine uygun kombin önerileri sunacak” dedi.
Yiş, e-ticarette kişiselleştirmeye yönelik Bedenimi Bul, Dijital Stil Danışmanı Elsiva gibi inovatif uygulamalarla geleceğin alışveriş trendlerini müşterilerine sunduklarını da kaydetti.
Yeni projeler üzerinde de çalıştıklarını açıklayan Yiş, “‘Sana özel’le herkese özel kişiselleştirilmiş lcwaikiki.com sayfası da geliştirilmeye devam ediyor. Müşterilerin çok sorduğu beden konusunda ise 3D avatar projemizle herkesin ürünleri satın almadan önce kendi üzerinde nasıl duracağını ve hangi beden satın alması gerektiğini görebildiği bir sistem üzerinde çalışıyoruz” bilgisini verdi.
Yurtdışına da açılabilir
Elsiva’yı, İTÜ Çekirdek’ten yerli bir firmayla geliştirdiklerini aktaran Yiş, “Tamamen Türkiye’de geliştirilmiş bir uygulama. İmaj işleme teknolojisi kullanılıyor. Kadın ve erkek segmentinde var. Çocukta da düşünüyoruz. Elsiva’yı yurtdışına da açabiliriz. Pek çok ülkede operasyonumuz var” diye konuştu.
E-ticarette hızlı yükseliş
Yiş, LC Waikiki’de dijitalin fiziksele payının yüzde 17’lerde olduğunu belirterek, “Firmada pandemi öncesi e-ticaretin payı yüzde 2’lerdeydi. Pandemiyle yüzde 10’lara çıktı. 2021’de pazaryerlerinden çıktık. 2022’de yüzde 40’a geldik” şeklinde konuştu.