22.12.2017 - 01:30 | Son Güncellenme:
HANİFE BAŞ
Türkiye’de saat perakendesinin en büyük zincirlerinden Saat&Saat, yeni bir markayı daha bünyesine kattı. Welder, Wesse, Greenwich gibi markalardan sonra Polo Trophy’nin de dünyadaki kullanım haklarını aldı.
Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, bir süredir Polo Trophy ile görüşmelerin sürdüğünü belirterek, “Bu yıl itibariyle dünyada kullanım haklarını satın aldık. Artık bu marka için de yavaş yavaş koleksiyon hazırlıyoruz.
Beklentimiz büyük. 2018’in ilk çeyreğinde Polo Trophy’deki yeni koleksiyonumuzu piyasaya sunuyor olacağız” dedi. Polo Trophy, moda ve saat dünyasını takip eden tasarımlara sahip. 25-60 yaşı hedef kitlesine alan markanın fiyat aralığı 400-700 TL arasında. Saatte marka olarak var olan ama bir süredir satışı yapılmayan Polo Trophy’yi, Saat& Saat yeniden konumlayacak.
‘Çok iddialıyız’
Ramazan Kaya, daha önce Welder ve Greenwich markalarının dünyada kullanım haklarını aldıklarını anımsatarak, “Her iki markada da satışlarımız çok iyi gidiyor. Beklediğimizin üzerinde iş çıkartıyoruz. Bunlarda da 2018 yılı hedefimiz alanındaki en güçlü markalardan biri olmaları” diye konuştu. Kaya, şimdilik başka bir markanın haklarını alma planları olmadığını ancak kıymetli, almaya değer bir fırsat olursa da imkanları ölçüsünde bunu değerlendireceklerini ve yatırım yapmaya her zaman devam edeceklerini kaydetti.
550 bin adet satış
İyi bir yıl geçirdiklerinden de bahseden Kaya, 2017’yi yüzde 27’lik büyümeyle kapatacaklarını aktardı.
Kaya, “2016 yılındaki 252 milyon TL’lik ciromuzu bu yıl 315 milyon TL’ye çıkarttık. Reel anlamda yüzde 27 büyüdük. Büyümemizde yaptığımız kampanyaların rolü oldu. Ağustos ayı itibariyle çalıştığımız markaların desteğini de alarak fiyatlarda yüzde 30’luk indirime gittik. Ağustos ayı iyiydi. Eylül, ekim de fena gitmedi. Aralık ayı da çok iyi gidiyor. Yılı iyi kapatıyoruz. 2018 için de ciro hedefimiz 400 milyon TL olacak” açıklamasını yaptı.
Kaya, bu yılı 550 bin adetlik satışla kapatacakları bilgisini de vererek, 2017’de 14 mağaza açtıklarını, kornerlarla beraber 180 noktada satışlarının olduğunu ve takı markaları dahil bünyelerinde 30 marka bulunduğunu aktardı. Kaya, yılbaşında da saatin iyi bir hediye olarak görüldüğünü dile getirerek, ancak Türk tüketicisinin son dakikacı olduğunu kaydetti.
Akıllı saatler henüz istenilen yerde değil
Akıllı saatlere de değinen Kaya, henüz bu saatlerin dünyada istenilen yerde olmadığını kaydetti. Ramazan Kaya, sözlerini şöyle sürdürdü: “Akıllı saatler her geçen yıl gelişiyor. Gelecek beş yılda ciddi bir konuma ulaşacaklar. Her yıl çıkan ürünler daha iddialı oluyor. Çalıştığımız bütün markalar akıllı ya da hibrid versiyonlarını çıkartıyor. Ama henüz pazar daha hazır değil. Ama gelecek akıllı saatlerde. Hem güzel bir aksesuar hem de zamanı göstermesinin yanında adımları sayması, telefon bildirimi vermesi gibi özellikleriyle öne çıkacaklar. Akıllı saat bizim işimizi zora sokmak yerine daha da artıracak. Bütün moda markaları bu tarz saat versiyonlarını çıkartıyor. Artık saatlerin jenerasyonu takip edilecek.”
Pazar yüzde 8 büyüdü
Türkiye’deki saat pazarını da değerlendiren Ramazan Kaya, şu bilgileri verdi:
“Pazarda 2015 yılında ithalatta yüzde 15, 2016’da ise yüzde 7.2 küçülme vardı. 2017 yılında ise yüzde 8’ye yakın büyüme görüyoruz. 18 milyon adetlik pazar 2016’da 12 milyon adede gerilemişti.” Kaya, saat kullanım alışkanlıklarını da değerlendirerek, saatin erkeğin tek aksesuarı olduğu düşünülse de sanılanın aksine satın alma oranlarının erkek ve kadında yüzde 50-50 oranında bulunduğunu aktardı.