EkonomiRamazan alışverişi ‘cep’teki marketten

Ramazan alışverişi ‘cep’teki marketten

27.02.2025 - 07:02 | Son Güncellenme:

Ramazan ayında 1 Mart’ta kurulacak ilk sahur ve iftar sofrası için alışveriş telaşı başladı.

Ramazan alışverişi ‘cep’teki marketten

Bu yıl daha erken saatlere denk gelecek iftar için alışveriş tercihi ise online oluyor. Kartlı online alışverişlerde ramazan ayında market harcamalarının 2024 yılında 35 milyar lirayı geçtiği hesaplanmıştı, 2025’te de büyümenin devam etmesi öngörülüyor. 2024 yılı ramazan ayı verilerini değerlendiren Türkiye’nin en büyük online marketlerinden GetirBüyük, Ramazan ayında en fazla talebin sebze ve meyve kategorisine, ardından temel gıdaya olduğunu açıkladı. Sipariş artışı yaşanan kategoriler ise evde iftar açma alışkanlığının devam ettiğini gösteriyor.

Haberin Devamı

Pide mutlaka var

GetirBüyük, kullanıcılarının ramazan döneminde verdiği siparişlere göre online market alışveriş alışkanlıklarını değerlendirdi. 2024 yılı ramazan alışverişlerine bakıldığında meyve ve sebze kategorisi yüzde 11 yükselerek en çok sipariş verilen kategori oldu. İkinci sırada yer alan temel gıda yüzde 9, et ürünleri ise yüzde 6 artışla üçüncü sırada yer aldı. Ramazan pidesi, her 10 sepetten birinde yer aldı. Bu dönemde tüketimi 10 kat artan ürün olan hazır çorba siparişlerinde, kullanıcılar ilk sırada tavuklu şehriyeli çorba tercih ederken, ikinci sırayı et suyuna asma yapraklı çorba aldı.

Çayda 10 kat artış

GetirBüyük kullanıcılarının sipariş tercihleri ramazanda iftardan 4 saat önceye yoğunlaşıyor. Temel gıda tercihlerinde salça yüzde 22, bakliyat yüzde 17, un yüzde 13, tereyağı yüzde 16, baharat yüzde 34 artış gösterdi. Hurma siparişleri ramazanda 4 kat, iftariyeliklerin yıldızı pastırma satışları ise 11 kat arttı; 10 kat fazla çay sipariş edildi.

Haberin Devamı

300 milyonluk kampanya

Türkiye çapında 47 ilde 5 binden fazla ürünü uygun fiyatlarla ve zahmetsizce kullanıcılarına ulaştırdıklarını ifade eden Getir Market Genel Müdürü Elif Çar, “GetirBüyük ile son dört yılda 50 kat büyüyerek toplamda 81 milyon sipariş adedine ulaşmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Online market pazar payının her geçen yıl önemli ölçüde arttığı ülkemizde, son dört yılda meyve ve sebze kategorisinde 44 kat, temel gıda kategorisinde 40 kat, ev ve yaşam kategorisinde 50 kat büyüme kaydettik. Bu yıl ise, GetirBüyük’te inovasyona dayalı kusursuz müşteri deneyimi odağımız ve kampanyasız bile uygun fiyat stratejimiz ile yüzde 25 büyümeyi hedefliyoruz. 2025 ramazan döneminde yaklaşık 300 milyon TL’lik kampanya ile kullanıcılarımızın yanında olmaya devam edeceğiz” dedi.

Ramazan alışverişi ‘cep’teki marketten

Siparişler araçla kapıda

Alışverişi yapan kişinin fiziksel olarak gitmek zorunda kalmadığı dev bir market olan GetirBüyük ile kullanıcılarına alışveriş yapmanın en hızlı ve hesaplı yolunu sunduklarının altını çizen Çar, tüketicilerin evden çıkmadan 30-45 dakika içerisinde alışverişlerini teslim alabildiklerini veya randevulu teslimat tercihini kullanabildiklerini söyledi.

Haberin Devamı

Elif Çar, “Online market alışverişi yapan birçok kullanıcı hala meyve sebze alışverişi yapmakta çekimser kalıyor, çünkü online alışverişin görerek almak ile eşdeğer olamayacağını düşünüyorlar. Biz de kullanıcılarımızın bu kaygılarını bertaraf etmek için geçtiğimiz sene mağaza kadromuza manavlarımızı da dahil ederek çalışmaya başladık. Kadın istihdamına verdiğimiz önemle manavlarımızın yaklaşık yüzde 20’si kadınlardan oluşuyor” ifadelerini kullandı.