26.10.2008 - 00:32 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Dünya global finans kriziyle uğraşırken, Türkiye yabancı markaların ilgisini çekmeye devam ediyor. Lüksün sembollerinden İtalyan markası Prada, Türkiye'ye geliyor. Daha önce Beymen mağazalarında satılan marka, İstanbul'un gözde alışveriş noktaları Nişantaşı ve İstinye Park'ta mağaza açıyor. Prada'nın Üst Yöneticisi Patrizio Bertelli haziran ayında İstanbul'da incelemeler yapmıştı.
24 Ekim gecesi anlaşma imzaladıklarını belirten İstinyePark'ın sahibi, Orjin Grup'un Zafer Kurşun'la birlikte Eşbaşkanı Zafer Yıldırım, İstinye Park'ın Prada gibi bir kiracısının olmasının önemine işaret etti. Yıldırım, "Bu krizde dünya çapında böyle önemli bir firmanın İstanbul'da iki mağaza açması Türkiye'ye güveni gösteriyor. İki mağaza için 10 milyon euro'luk sadece dekorasyon yatırımı yapacaklar" diye konuştu.
Ortadoğu'ya İstanbul'dan...
Markanın İstinye Park mağazası 600 metrekare, Nişantaşı mağazası ise yaklaşık bunun iki katı büyüklüğünde olacak. Zafer Yıldırım, "Biz Prada yetkilileriyle görüşürken bu metrekarede bir mağazanın büyük olacağını söyledik. Onlar da, 'hayır, en az 1100 metrekare olmalı çünkü bu mağaza ile sadece Türkiye'yi değil, tüm Ortadoğu ve komşu ülkeleri hedefliyoruz' dediler. Prada yetkilileri Nişantaşı'nda kuracağı mağazayı tüm Ortadoğu’nun kapısı olarak görüyor" dedi.
Miuccia Prada ile dünya devi oldu
Bünyesinde Prada, Miu Miu, Car Shoe ve Church's markalarını bulunduran Prada Group'un yıllık cirosu 1.6 milyar euro. 1913'te Mario Prada tarafından kurulan Prada, işe çanta, bavul ve ayakkabıyla başladı. Asıl büyümesini 1978'de Mario Prada'nın torunu Miuccia Prada başa geçtikten sonra yaşadı. Miuccia Prada, giyim ve moda konularına ağırlık verdi.
1992'de Miu Miu adıyla alt marka oluşturan Miuccia, şirketi uluslararası bir kimliğe büründürdü. The Wall Street Journal Miuccia'yı, Avrupa'nın en güçlü 30 kadınından biri ilan etti. Şirket, 2007'de LG Electronic ile birlikte Prada cep telefonlarını çıkardı. Telefonlar halen 800 dolardan satışa sunuluyor.