EkonomiÖzilhan’dan ucuz market hamlesi!

Özilhan’dan ucuz market hamlesi!

21.07.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Şok ve DiaSA’yı Ülker grubunun alımının ardından yeniden şekillenen ‘ucuz market’ pazarının sürpriz oyuncusu Anadolu grubu kısa sürede 71 ilde yayıldı

Özilhan’dan ucuz market hamlesi

Efes Pazarlama Dağıtım ve Ticaret tarafından kurulan ve hızlı tüketim malları sektöründe “faaliyet gösteren ‘Ekomini’ adlı market zinciri 71 ilde 705 şubeye ulaştı. Yurt çapında yaygınlaştırılması hedeflenen zincir, franchise yapısı ile faaliyet gösteriyor.
Ekomini, ‘impulse purchase’ denilen anlık ihtiyaç karşılama konseptiyle çalışıyor.

Haberin Devamı

Sistem nasıl işliyor?

Ekomini’nin franchisee’si olanlar mağazanın tüm işletmesinden sorumlu olarak kendi işinin patronu oluyor. Bu sisteme girenler Ekomini konseptine uygun ve 30 - 100 metrekare büyüklükte dekorasyonu yapılmış anahtar teslim mağazanın işletmecisi oluyor. Yapılan yatırım ise sadece mağazada satılacak ürünlerle sınırlı.
Grup franchising sahibi olacaklara, merkezi satın alma anlaşmalarıyla uygun koşullarda tedarik imkânı sunuyor.

İşletmeciler kira desteği alıyor

İşletmeciye belli bir kira desteğinin de yapıldığı sistemde, mağaza kiralandıktan sonra süreç şöyle işliyor:
“Mağaza bulunduktan sonra iskan kontrolü yapılıyor. Yapı kullanım belge bulunurluğu olması şartıyla mağaza kiralanır. Ekomini ekibi ve işletmecinin mutabık kaldığı mağazanın mülk sahibi ve Efes bayi / distribütörü arasında kira kontratı yapılıyor. Akabinde Bayi/Distribütör ve işletmeci arasında kira kontratı yapılıyor. Ardından işletmeci çalışma ruhsatına ve TAPDK ruhsatına başvuruyor. Gerekli belgeler sağlandıktan sonra ise mağaza açılıyor.”

Haberin Devamı

Alkol satışı yapılıyor
Tüm tüketicilere hitap eden alışveriş noktalarıyla hizmet veren Ekomini’yi diğer zincirlerden ayıran çeşitli özellikler bulunuyor.
Gece saat 24.00’e kadar hizmet veren Ekomini’de diğer ucuz marketlerden farklı olarak alkol satışı da yapılıyor.
Müşterilerine hızlı ve markalı ürün alışverişi sunmayı hedefleyen zincir, gıda, atıştırmalık, süt ürünleri, şarküteri ürünleri, gazlı-gazsız tüm içecek çeşitleri, alkollü içecek çeşitleri, temizlik ve kişisel bakım ürünleriyle hemen hemen tüm müşteri gereksinimlerini karşılamayı amaçlıyor.

Akademisi bile var
Ekomini, girişimciliğin temellerinden, müşteri ilişkilerinin yönetimine, stok kontrolünden, etkin alan yönetimine kadar konuları içeren bir de eğitim programı sunuyor. Bölgesel olarak tüm işletmecilere ‘Ekomini Perakende Akademisi’ çatısı altında verilen eğitim veriliyor.

Yazarlar