EkonomiNüfusun yarısı banka hizmeti almıyor

Nüfusun yarısı banka hizmeti almıyor

27.12.2012 - 13:04 | Son Güncellenme:

Deloitte Türkiye'nin raporunda nüfusun yüzde 51'inin bankacılık hizmetlerinden faydalanmadığına dikkat çekildi

Nüfusun yarısı banka hizmeti almıyor

Deloitte Türkiye, ''Potansiyel Müşterilere Ulaşmak: Mobil Ödemeler ve Ön Ödemeli Kartlar'' başlıklı rapor yayınladı.

Raporda dünyada bankacılık hizmetlerinden faydalanmayan veya yetersiz faydalanan 2,5 milyar yetişkin bulunduğu belirtilirken, Türkiye'de bu rakamın nüfusun yaklaşık yüzde 51'ini oluşturduğu kaydedildi.

Raporda, bankacılık hizmetlerinden yararlanmayan nüfus, vadesiz mevduat, vadeli mevduat, kredi veya herhangi bir sigorta ürününe sahip olmayan yetişkin nüfus olarak tanımlanırken, bankacılık hizmetlerinden yetersiz yararlanan müşteriler ise bu hesapların bir veya daha fazlasına sahip olsalar da, finansal işlemlerinin çoğunu nakit ile gerçekleştiren müşteriler olarak tanımlandı.

TÜRKİYE’NİN POTANSİYELİ YÜKSEK

Haberin Devamı

Mobil ödemeler ve mobil bankacılığa ilişkin saptamalarda bulunulan raporda Türkiye'de ön ödemeli kartlar ve mobil ödemeler konusunda önemli potansiyel bulunduğuna dikkat çekildi.

Raporda, özellikle NFC (yakın saha iletişim) teknolojilerin yaygınlaşması anlamında önemli bir ülke olarak ön plana çıkan Türkiye'nin, mevcutta 60 bin üye işyerinin temassız POS'lar ile donatılmış durumda olduğu ve pek çok bankanın NFC ödemeleri teşvik edici çalışmalar yürüttüğü aktarıldı.

Türkiye'de yaklaşık 2,5 milyon kişinin mobil ödemeleri tercih ettiği belirtilen raporda, mobil ve akıllı mobil cihazların kullanım penetrasyonunun artması ve genç nüfus sayesinde ülkedeki mobil ödemeler pazarının da yüksek potansiyele sahip olduğu vurgulanıyor.