28.06.2023 - 15:43 | Son Güncellenme:
Milliyet Enerji
Son dönemde enerji sektöründe yapay zekanın kullanımı artarken, OPET, IBM Instana Observability çözümünü kullanarak web uygulamaları ve sanal makinelerindeki sistemik sorunlar ile temel nedenlerin tespiti sırasında harcadığı eforu 3’te 1 oranında azalttı. IBM Instana ile 200’ü aşkın servisi sürekli olarak izleyebilen OPET, bir sorun oluştuğunda yapay zeka kabiliyetlerinin de sayesinde iyileştirme gereken noktayı hızlıca tespit ederek anlık müdahalede bulunabildiğini açıkladı. IBM Türkiye Veri, Yazılım ve Otomasyon Ülke Lideri Arzu Sözen IT departmanlarının en önemli görevlerinden birinin, olası sorunları tespit etmek ve çözebilmek olduğunu belirtirken, yapay zeka destekli bu uygulamasıyla aksaklıkların daha oluşmadan önlenmesine yardımcı olduklarını söyledi. OPET Bilgi Teknolojileri ve Otomasyon Direktörü Barış Gündüz ise söz konusu çözümün, dijital hizmetlerin performansını izleme ve hataların erken tespiti konusunda kritik bir araç haline geldiğini aktardı.