03.07.2010 - 12:05 | Son Güncellenme:
Sosyal medya odaklı iki mobil cihazla birden mayıs ayında akıllı telefon piyasasına giren Microsoft, umduğunu bulamadı Akıllı tefonlarda başarı sağlayamayan Microsotf projeyi durdu, Avrupa pazarındaki satış kararını da iptal etti.
Microsoft'un telefonlarını ABD'de satan Verizon Wireless, hafta sonu fiyatlarda önemli indirime gitmiş, karar, cihazların tüketiciden ilgi görmediği şeklinde yorumlanmıştı.
Microsoft'tan konuyla ilgili yapılan açıklamada, “Mobil cihazlar için geliştirdiğimiz Windows Phone 7 işletim sistemine yoğunlaşmayı kararlaştırdık” denildi.
Kin serisi akıllı telefonların donanım, yazılım ve online hizmetleri Microsoft mühendisleri tarafından tasarlanıp geliştirilmiş, donanım ise ise Japon Sharp tarafından imal edilmişti.
Microsoft'a ait online müzik servisi Zune'a bağlanabilen telefonlar, sosyal medyayla iletişime odaklanan ara yüzüyle dikkat çekmişti. Kullanıcının menü ve ikonlar yerine mesajlar ve görüntüler aracılığıyla dolaştığı Microsoft telefonlarında, sosyal ağ bağlantılarıyla doğrudan temas kurulabiliyor.
Ana ekran ve slide klavyenin tuşlarının kullanışlı ve büyük olması, Kin'in dikkat çeken bir başka özelliğiydi.
Ana ekran sürekli güncellenirken Facebook, Twitter ve MySpace mesajları gösteriliyor. Paylaşılan fotoğraf ve videolar da 15 dakikada bir güncellenerek ana ekrana yansıtılıyor.
Kin One ve Kin Two, diğer birçok akıllı telefon gibi çoklu dokunmayı destekleyen bir ekrana sahip. Yüksek çözünürlüklü (HD) 8 Megapixel kamerayla donatılan telefonlar, veri depolama kapasiteleriyle de dikkat çekmişlerdi.
Akıllı telefonları mayıs ayında ABD’de piyasaya süren Microsoft, sonbaharda da Avrupa ülkelerine çıkarma yapmayı planlıyordu.
Uzmanlar, Microsoft'un akıllı telefon atağını, BlackBerry üreticisi Research in Motion'un yanı sıra iPhone'la büyük çıkış yapan Apple ve Nexus One'lu Google'ı hedef alan bir adım olarak yorumlamıştı