02.12.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:
NEVİN DONAT
Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu “Dünyaca ünlü markalar, Mey İçki’nin 50 binden fazla geniş ve güçlü dağıtım ağı ile birlikte Türkiye’nin her yerine ulaşacak” dedi. Mey İçki’nin toplam 58 markanın tüm satış ve pazarlama aktivitelerinden sorumlu olduğunu kaydeden Yorgancıoğlu, 2012 yılında gösterecekleri performans ile büyüme potansiyeline sahip olduklarını dile getirdi.
Rakı ve votka gibi alkol oranı yüksek içkilerin hacim olarak son 5 yılda ortalama yıllık yüzde 3 büyüdüğünü ifade eden Yorgancıoğlu, “Diageo ile birleşmekle mevcut satışı 3 yılda iki misline çıkarma hedefimiz var” diye konuştu.
Türkiye’de Diageo’nun ürünlerini üretmeyi düşünüyor musunuz sorusuna Yorgancıoğlu, “Entegrasyonu yeni tamamladık. Üretim konusunu henüz konuşmadık” dedi.
Milli içki rakının lider markası Yeni Rakı’nın Almanya’da Diageo tarafından dağıtılmaya başladığını belirten Yorgancıoğlu şunları söyledi:
“Almanya dünyada en çok anasonlu içki tüketen üçüncü ülke. Diageo’nun dağıtım ağıyla birlikte çok daha fazla noktaya ulaşacak olan Yeni Rakı, Almanya için hazırladığımız ‘Spirit of İstanbul’ (İstanbul’un Ruhu) reklam kampanyası ile de yakında yayında olacak. Rakımızı Almanlar arasında popüler bir içki haline getireceğiz. Ayrıca Ruslar Türkiye’ye tatile gelen ikinci ulus. Rakımızı biliyorlar. Rusya’ya da aktif bir şekilde rakı satmaya başlayacağız.”
Yüzde 10’un üzerinde büyüme planı
Diageo’nun Avrupa Başkanı Andrew Morgan, Ağustos ayında Mey İçki’yi satın almasının ardından gelişmekte olan Avrupa ülkelerindeki pazar payının iki katına çıkacağını ve Türkiye’nin de aralarında bulunduğu bu ülkeler pazarlarının yılda yüzde 10’un üzerinde büyümesinin beklendiğini söyledi.
Morgan, Mey İçki’nin isminin de değişmeyeceğini ifade ederek, “Mey İçki’nin başarılı yönetimi de görevde kalacak. Çok hızlı entegrasyon sağladılar. Onlarla çalışmaktan onur duyuyoruz” dedi.
Mey İçki’nin bu büyümeyi alkol oranı yüksek içeceklerden alınan vergilerin yüzde 23 artırılmasına rağmen sağlandığında dikkat çeken Morgan, Mey İçki’nin satın alınmasının ardından Rusya, Doğu Avrupa ve Türkiye’nin Avrupa’daki satışlarından aldığı payın yüzde 20’ye çıkmasını beklediklerini ifade etti.
Türkiye pazarında en çok satan viski markası J&B’yi portföyünde bulunduran Diageo’nun uzun bir süredir Türkiye’nin scotch viski için iyi bir pazar olduğunu ifade eden Morgan, “Viski bizi çok heyecanlandırıyor, J&B ve Johnnie Walker pazarda liderlik yapıyor. Diğer taraftan da Smirnoff ve Bailey’s var. Bizim için Türkiye’de öne çıkan bu dört marka olacak” dedi.