13.10.2009 - 14:17 | Son Güncellenme:
Lenovo Üst Yöneticisi (CEO) Yuanging Yang, Lenovo’nın Türkiye’deki pazar payını ilk etapta çift haneli rakamlara ulaştırmayı ve daha sonra pazarda lider olmayı hedeflediklerini bildirdi. Condrad Otel’de, Lenovo Üst Yöneticisi (CEO) Yuanqing Yang, Başkan Vekili Rory Read, Gelişmekte Olan Pazarlardan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Chen Shaopeng, IDEA/Tüketici Ürün Gurubu Kıdemli Başkan Yardımcısı Liu Jun ve THINK/Kurumsal Ürün Gurubu Kıdemli Başkan Yardımcısı Fran O’Sullivan ve Lenovo Türkiye Genel Müdürü Faik Burhanoğlu’nun katıldığı basın toplantısı düzenlendi. Basın toplantısında yaptığı konuşmada Yuanqing Yang, Türkiye’nin kendileri için önemli bir pazar olduğunu belirterek, Lenovo’nın üst düzey yöneticileriyle Türkiye ziyaretinin bunun bir göstergesi olduğunu kaydetti. Yuanging Yang, 4,5 yıl önce Lenovo’nın IBM’in PC bölümünü satın aldığını hatırlatarak, Asya pazarında PC satışlarında bir numara olduklarını ve Çin’deki pazar payının yüzde 30’larda bulunduğunu anlattı. Lenovo yapılanmasında pazarların “Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Pazarlar” olarak ikiye ayrıldığını dile getiren Lenovo Üst Yöneticisi, Türkiye’nin gelişmekte olan pazarlar kategorisinde değerlendirildiğini ifade etti.
Yuanging Yang, şunları söyledi:
“Türkiye dünyanın 16. büyük ekonomisi ve 70 milyon nüfusa sahip çok ciddi bir potansiyeli var. Bu yönden Türkiye bizim için çok önemli. Türkiye’de çok ciddi bir kanal ağımız var. Tüketicilerle ilişkilerimiz çok iyi. Türkiye pazarından beklentilerimiz çok yüksek. Türkiye’deki şu ana kadar gidişattan son derece memnunuz. Türkiye’deki pazar payımızı ilk etapta çift haneli rakamlara ulaştırmayı ve daha sonra pazarda lider olmayı hedefliyoruz. Türkiye piyasasına genel stratejilerimizin bir parçası olarak yeni ürünler getireceğiz. Bizdeki genel pozisyon yenilikçi ve inovatif ürünler piyasaya sunmak. bu bağlamda Türk tüketicisine yeni ürünler sunacağız. Lenovo olarak Türkiye’de internet uygulamaları bazlı bir yaklaşım sergileyeceğiz. Türkiye’de büyük perakende zincirleri ile iş ortaklığı kuruyoruz. ürünlerimizi onların üzerinden piyasaya sunuyoruz. Bu şekilde şu ana kadar 300’ün üzerinde iş ortağımız oldu.”
Önemli olanın kriz zamanalarını fırsata çevirmek olduğunu ifade eden Yang, krizi fırsata çevirdiklerini ve kriz zamanlarında da büyüdüklerini bildirdi.
Yang, ürün, marka, maliyet ve iş modelinin Türkiye pazarlarında bayarıyı yakalamanın anahtarı olduğunu söyleyerek, kendileri açısından önemli olanın Türkiye pazarının istenilen seviyelere çıkması için doğru adımları atması olduığunu kaydetti.
YEREL MARKALARLA ORTAKLIK
Dağıtım ağını daha da geliştirmek için yerel marakalarla ortaklık kurma projeleri olduğunu belirten Yang, bu yerel markalar sayesinde daha da geniş bir ağa sahip olacaklarını anlattı.
Çin;deki başarılı uygulamalarını Türkiye gibi gelişmekte olan pazarlara uyarlayacaklarını kaydeden Yuanqing Yang “Maliyetleri ve masrafları yönetme becerisiyle sağlanan yüksek verimlilik Lenovo;nun Çin’deki başarısında en önemli etkenlerden birisi oldu. Lenovo, düşük masraflı yapısını, Türkiye dahil diğer gelişen pazarlarda birebir uygulayacak. Çin gibi büyük bir ülkede Lenovo’nun kanal yönetim sisteminde 6 binden fazla perakende satıcısı bulunuyor. Bu sistemi de Türkiye;ye özelleştirerek uygulamanın olanaklarını araştırıyoruz” diye konuştu.
Yang, gelişen pazarların Levono’nun “atak stratejisi”nin önemli bir parçası olduğunu belirterek, Türkiye’yi, gelişen pazarlarda kilit konumdaki ülkelerden birisi olarak nitelendirdi.
Gelişen pazarlardaki müşterilerin, bilgisayar satın alırken öncelikle kullanım kolaylığı ve kaliteli müşteri hizmeti aradığını ve fazla fonksiyonel olmayan ürünleri talep ettiklerini ifade eden Yuanqing Yang, “Gelişmekte olan pazarlar, düşük PC yaygınlığı ve genç nüfuslarıyla dünya nüfusunun neredeyse yüzde 80;ini oluşturuyor. Çin;de olduğu gibi, bu ülkelerde ev kullanımı ve KOBİ pazarı, bilgisayar işinin büyük bir kısmını teşkil ediyor. Hatta ticari kullanım pazarıyla kıyaslandığında PC pazarı daha fazla büyüme potansiyeli taşıyor” diye konuştu.
Yang, Lenovo’nun dünyayla birlikte Türkiye;de de 3G pazarına girdiğini ve bu çeyrekte Türkiye;de yeni 3G donanımlı dizüstü bilgisayarları pazara sunacağını dile getirerek, Lenovo’nın, kalite ve yenilikler ile iyi bir fiyat-performans temelinde müthiş bir müşteri deneyimi sunma odağını sürdüreceğini savundu.
LENOVO TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ FAİK BURHANOĞLU
Lenovo Türkiye Genel Müdürü Faik Burhanoğlu ise Lenovo’nun Türkiye’de 2008’in ikinci çeyreği ile 2009’un ikinci çeyreği arasındaki dönemde yüzde 100’ün üzerinde büyüme kaydettiğini ve bunun pazarın üzerinde bir büyüme olduğunu söyledi.
Burhanoğlu, “Pazarın büyümesine paralel olarak Lenovo Türkiye, kurumsal ve son kullanıcıya yönelik ürünlerde başarılı bir performans sergiledi. Bu başarı sayesinde Lenovo, global operasyonunda Türkiye, Hindistan, Rusya ve Malezya ile birlikte dünyada odak bölgelerden biri oldu” ifadelerini kullandı. Burharoğlu, Lenovo üst düzey yöneticilerinin Türkiye’ye gelmesinin çok önemli olduğunu vurgulayarak, gelişmekte olan pazarlar içerisinde 4 ülke’nin çok önemli görüldüğünü, bunların Hindistan, Türkiye, Rusya ve Malezya olduğunu söyledi.
Hindistan’da da böyle bir toplantı yapıldığını anlatan Burhanoğlu, ikinci olarak bu toplantının Türkiye’de yapılmasının Lenovo’nın Türkiye’ye bakışını ortaya koyduğunu kaydetti.
Burhanoğlu, özellikle Türkiye’de genç nüfusun çok olduğunu ve yaş ortalamasının yüzde 15-20’lere ulaşan bilgisayar penetrasyon oranı nedeni ile Lenova;nın Türkiye;de farklı uygulamalar gerçekleştirdiğini aktardı. Yaşanan ekonomik krize rağmen, Türkiye’de önemli büyüme hızlarına ulaştıklarını belirten Burhanoğlu, şunları söyledi:
“Son 1 yıldır tüketici ürünlerinde hızlı gelişme kaydettik. Toplam yüzde 5 Pazar payı ile IDC sıralamasına göre notebookta 6., toplamda da 8. sırada yer alıyoruz. Dünyadaki, daralmaya karşılık Türkiye’de adet bazında büyüme bekliyoruz. 2008 yılında Pazar 2 milyon 700 bin adet bilgisayar satışı gerçekleşti. Bu yıl ki beklenti 3 milyon. Pazarı byüten etkenlerden bir tanesi de 3G oldu. Bu konuda ciddi yatırımlar oldu.
2009;un ikinci çeyreğinde yüzde 122 büyüdük. Notebook’ta yüzde 180 büyüme oranlarımız var. Son 5-6 çeyrektir Türkiye;de 3 haneli büyümeye devam ediyoruz. Krizde 2008’in son çeyreği ile 2009’un ilk çeyreğinde pazarda yaşanan daralmaya rağmen biz büyümeye devam ettik. Kriz dönemlerinde bile krizi fırsata çevirerek büyüdük. Zaten Çince’de de krizin karşılığı fırsat. Önemli olan ekonomik krizlerde de bu fırsatı görebilmek.”
Faik Burhanoğlu, dünyadaki son trendlerden birisi olan ve monitörle bütünleşik bilgisayar olarak bilinen “All-in-One PC”leri de bu çeyrekte Türk tüketicisiyle buluşturacaklarını belirtti.
Burhanoğlu, görünüm olarak bir monitörden farksız olan IdeaCentre A600 modelinin, masanın üzerinde yer kaplamadığı gibi, estetik görüntüsüyle de tüketicinin büyük beğenisini kazanacağını savunarak, “Lenovo bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da ürünleriyle, kullanıcıların bütçesini sarsmayan fiyat politikası sunmaya ve değer katmaya devam edecek. Teknoloji dünyasında trend belirleyen ürün ve hizmetleri ile Lenovo pazarın gelişmesine ve büyümesine katkı sağlamayı sürdürecek.” diye konuştu.