09.10.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
2018 yılından bu yana ‘faiz sarmalı’na girildiğini vurgulayan Çetinsaya, “Faizin yüksek olması vatandaşı konut edinmekten uzaklaştırıyor” dedi. Özellikle deprem tehdidi altında her vatandaşın yeni ve güvenli konuta erişimininin olması gerektiğini kaydeden Çetinsaya, “Faizler tek haneli, yüzde 10’lara düşecek ki vatandaşa ev satalım; bunun için tahminim 2026 yılı” diye konuştu.
Artaş’ın 2024 yılında 6 projeyi teslime hazır hale getirdiğini anlatan Süleyman Çetinsaya, 2024’te teslim edilen projelerle bir yılda 821 bin metrekarelik inşaata imza atmış olacaklarını ifade etti. Projelerin yatırım değerinin 1-1.5 milyar dolar olduğunu belirten Çetinsaya, bugüne kadar ise toplamda 40 bin konut ürettikleri bilgisini verdi.
40-50 bin TL kira nasıl ödenir?
‘Ben kira rakamlarını duyunca şaşırıyorum’ diyen Süleyman Çetinsaya, yüksek kira fiyatlarının önemli bir sorun haline geldiğini dile getirdi. Çetinsaya, “Bir ev sahibi olmanın ne demek olduğunu çok iyi bildiğim için ömrümüzü bu işe vakfettik. Kirada olmak doğru değil, kiralar ortada.. Bugün kiralık evler çok yükseldi; 40-50-100 bin lira ev kiraları.. Ne maaş alıyor da nasıl kiralayabilir? Biz kiraya vermiyoruz, bizden alanlar kiraya veriyor. Biz ihtiyaç sahibine satıyoruz. Evi eskiyse gelip alıyor. Ben kira rakamlarını duyunca şaşırıyorum, ne maaş alıyorsun da ödeyebiliyorsun? Ya mahkemelik olacaksın ya da başka bir yere gitmek durumunda kalacaksın” ifadelerini kullandı.
Cendere’ye yeni proje yapacak
Hazırlıkları tamamlanan yeni projeleriyle ilgili de bilgiler paylaşan Süleyman Çetinsaya, şunları söyledi:
“Gelecek yıl başlayacaklarımız var. Bu kapsamda 2025’de İstanbul Cendere’de projeye başlayacağız. Eczacıbaşı serum fabrikası vardı, konut ve ofis projesi geliştireceğiz orada. Vadi İstanbul’un devamında da iki ada projemiz var. Toplam 500 bin metrekare inşaat yapacağız orada. Cendere’den Kemerburgaz’a giden yol, oradan Hasdal metrosuna çıkan bir yol yapımının maliyeti 500 milyon TL, yani 15 milyon dolar maliyeti var. Biz, gittiğimiz her yerde yolları da kendimizi yapıyoruz, belediyeden istemiyoruz. Vadi İstanbul’da gördüğünüz yollar ve alt yapının geliştirilmesi de tamamen bize ait.”