25.07.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:
Levent Köprülü - Otokolik
Otomotiv devlerinde, özellikle 2008 yılından sonra başlayan dönüşümle kadın üst düzey yöneticilerin ağırlığı giderek artıyor.
2015 yılının ağustos ayında Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı olarak atanan Britta Seeger, henüz görevinde bir yılı bile doldurmadan, bu kez Geçtiğimiz günlerde Mercedes-Benz Otomobil Bölümü’nün tüm dünyadan sorumlu Pazarlama ve Satış Grubu Başkanlığı’na atandı. Bu atama, son dönemde Alman otomotiv üreticilerinin üst düzey koltukları kadın yöneticilere bırakma akımının bir parçası oldu.
‘Lüks’ün yeni açılımı
Birkaç yıldır birbiri ardına kadın yöneticileri en önemli görevlere atayan Alman üreticilerinin, bu sayede büyük başarı elde etmesi, Seeger’in de kariyer basamağını hızla tırmanmasının önünü açtı. Nitekim Alman üretici Opel’in Pazarlama Bölümü Başkanı olan Tina Mueller, markanın özellikle Almanya’daki imajını tamamen değiştirerek, yeniden yükseltmiş ve bu sayede ödüle de layık görülmüştü. Benzer bir durum, BMW’de Milagros Caina-Andree için de söz konusu olurken, Ford Avrupa da, şirketin Avrupa Operasyonlarından Sorumlu Başkan Yardımcısı ve Operasyon Direktörü Barb Samardzich döneminde bu kıtada uzun zamandan bu yana ilk kez kar etmeyi başarmıştı.
Daimler CEO’su Dieter Zetsche’nin, bu atamayı bilhassa yaptığı ve böylece, diğer Alman rakiplerine yönelen lüks araç tüketicisi kadınları da Mercedes markasına kazandırmak için Seeger’in uzmanlığına başvurmak isteği belirtiliyor. Daimler çatısı altındaki “Smart” markasının başında da bir başka kadın yönetici, Annette Winkler bulunuyor.
Başarıya yürüyorlar
Tüm dünyada en büyük yankıyı, kuşkusuz General Motors gibi dünyanın en büyük üreticilerinden birinin başına Marry Barra’nın getirilmesi uyandırmıştı. Küresel kriz döneminde iflas bayrağını açmış olan GM’in başına gelen Barra, şirketi tamamen yeniden yapılandırmış ve büyük krizlerle başarılı bir şekilde başetmişti. Nitekim GM, geçtiğimiz günlerde, 2009’dan bu yana en iyi ikinci çeyrek sonuçlarına imza attığını açıklarken satılmaktan son anda kurtulan Opel de, 2011’den bu yana ilk kez kar ettiğini bildirdi.
Fransız Citroen’in başında bulunan Linda Jackson ise, markanın yönünü ve imajını tamamen değiştirerek, satışlarının artmasında başrolü oynadı. Nitekim Citroen tarihinin ilk kadın üst düzey yöneticisi olan Jackson, başarısıyla “İngiltere’nin En Saygın Kadın Yöneticisi” ödülüne layık görüldü.
Bununla birlikte Alman devi Continental çatısı altındaki “Akıllı Taşımacılık Sistemleri” şirketinin CEO’su Seval Öz’ün yanı sıra İnci Holding Başkanı Perihan İnci de, otomotive yön veren üst düzey kadın yöneticilerden...
Sportif aile Hyundai’si gün sayıyor
Hyundai’nin Türkiye’de de satılmakta olan Elantra modeli, bu kez de 1.6 lt ve turbo beslemeli benzinli motorun yanı sıra agresif gövde unsurlarına sahip “Sport” versiyona kavuşuyor. Bu versiyon, yılın son çeyreğinde önce ABD, ardından da diğer pazarlarda satışa sunulacak.
Özellikle genç kullanıcıları hedefleyen Hyundai, “aile otomobili” ün salmış Elantra’ya da sportif bir versiyon ekliyor. Modelin en hızlı ve performanslı versiyonu “Sport”, motor, iç mekan ve dış görsellik adına bir takım değişikliklere sahip. Elantra Sport, 200’den fazla beygir gücü ve 257 Nm maksimum tork üreten 1.6 lt benzinli Turbo GDI motora sahip. İsteğe bağlı 6 ileri manuel veya 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla seçilebilecek araç, şimdiye kadar ki en güçlü, en keyifli ve en eğlenceli Elantra unvanını da kazanmış olacak.
Kapsamlı değişiklik
Elantra Sport, sadece yeni bir motor değil aynı zamanda geliştirilmiş süspansiyon sistemine de sahip. Aracın yol tutuş dinamiklerini yükseltmek için çok kollu bağımsız arka süspansiyon kullanılırken, 18 inç’lik özel alüminyum jantlara da yer veriliyor.
Elantra’da Sport versiyona özel geniş hava girişli ön tamponda siyah parçalar, LED gündüz farları, turbo yazısı dikkatlerden kaçmıyor. Arka tampondaysa yarış otomobillerini anımsatan büyük difüzör ve çift egzost çıkışı mevcut. Bu versiyona özel alt kısmı düzleştirilmiş deri direksiyon simidi, “Sport” logolu ve kırmızı dikişli spor deri koltuklar da iç mekanın farklılaşmasında önemli rol oynuyor.
O da pick-up işine giriyor
Son dönemde model yelpazesine bir de pick-up sınıfı model ekleme yarışında olan markalara Renault da ekleniyor. 1 tonluk yeni “Alaskan”ı tanıtan Renault, bu araçla özellikle Latin Amerika pazarını fethetmeyi amaçlıyor.
Sağlam ve konforlu bir yapıya sahip Alaskan, Renault’nun hafif ticari araçlardaki popülaritesine katkı sağlamayı amaçlıyor. Renault, Alaskan sayesinde Latin Amerika ve Afrika pazarlarındaki güçlü pozisyonlara ek olarak hafif ticari araçlarda üst düzey global bir oyuncu haline gelme yolunda da önemli bir adım atacak.
2.3 lt’lik 160 ve 190 beygirlik iki farklı güçte dizel motor seçeneğine sahip Alaskan, ayrıca satıldığı pazarlara göre 2.5 lt’lik bir de benzinli motor alternatifiyle sunulacak. Araçta 4 tekerlekten çekiş sistemi de bulunurken, Türkiye pazarında satışına 2017’de başlanacağı tahmin ediliyor.
Her mevsime uygun Evoque Türkiye’de
Skoda’nın 2 bininci ‘konsept’ İstanbul’da
Skoda’nın küresel olarak başlattığı ve yetkili satıcı-servis alanlarındaki kapsamlı yenilenmeyi içeren yeni konsept çalışmalarını hızla tamamlıyor.
6 ayda 1500 Skoda showroomu yeni konsepte geçerken, 2000. yeni konseptli yetkili satıcı İstanbul’daki Doğuş Oto Maslak oldu.
Markanın yeni tasarım dilini taşıyan İstanbul’daki Doğuş Oto Maslak showroomu, 435 metrekarelik alan üzerine kuruldu. Burası, aynı zamanda Skoda’nın Türkiye’deki en büyük showroomlarından biri.
Türkiye, tüm dünyada devam eden yeni konsept çalışmalarını en hızlı gerçekleştiren ülkelerin başında gelirken, şu ana kadar 31 yetkili satıcı yenileme çalışmasını tamamladığı bildiriliyor. 42 ülkede toplam 3200 civarında yetkili satıcı bulunuyor.