29.10.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:
EYLEM TÜRK
1V1Y.com’un alışveriş alışkanlıklarına ilişkin hazırladığı araştırma ilginç bulgular ortaya koydu. Kadınlar ve erkeklerin alışveriş alışkanlıklarında önemli farklılıklar gördüklerini söyleyen 1V1Y.com Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdürü Yardımcısı Barış Çekin, “Öncelikle kadınlar modayı erkeklere göre daha yakından takip ediyor. Buna bağlı olarak, sürekli yeni markalar, yeni kesimler, yeni renkler deniyorlar. Gene buna bağlı olarak kadınların iade oranlarının daha yüksek olduğunu görüyoruz. Erkeklerin ise marka sadakati daha yüksek” dedi.
Kadınlar en iyi avın peşinde
Sepette ürün bırakma oranlarının da kadınlarda, erkeklere göre daha fazla olduğunu belirten Çekin, şöyle devam etti: “Gerçek hayatta sürekli bahsedilen, ‘avcı erkek, toplayıcı kadın’ benzetmesi internet alışverişinde tersine dönmüş durumda. Kadınlar en iyi ‘avı’ bulana kadar çaba harcamaya devam ediyor.”
Bu yıl yüzde 50 büyüyecek
TÜBİSAD’ın 2014 raporuna göre Türkiye’de 2013 yılında gerçekleşen e-ticaretin pazar büyüklüğünün 14 milyar TL olduğunu kaydeden Barış Çekin, şu bilgileri verdi: “2014 Ocak’ta 2013 Aralık ciro rekorumuzun üstünde bir performans gerçekleştirdik. Sitemizin trafiği de aynı dönemde yüzde 30 artış gösterdi. 2014’ü bir önceki yıla göre yüzde 50 büyüme ile kapatmayı planlıyoruz. 2014 yılında çocuk, ev, ayakkabı, giyim gibi birçok kategoride şimdiye kadar çalıştığımız markalara yüzlerce yeni marka ekledik. En yüksek sepet ortalamasını sahip siteyiz. Sepet ortalamamız 100 TL’nin üzerinde.
Gece yarısı en çok bavul satılıyor
- Kadınlar internet kozmetik alışverişlerinde, en çok göz makyaj kalemi satın almayı tercih ediyor.
- Tatil alışverişleri son ana bırakılıyor. Örneğin bavullar en çok gece 24.00 - 02.00 arasında satılıyor.
- Kozmetik kategorisi incelendiğinde buradaki alışverişlerde erkeklerin kadınlara yaklaştığını görülüyor.
- Geçmişte erkeklerin kozmetik alışverişi parfüm ile sınırlıyken, şimdi sıkılaştırıcı krem gibi çok çeşitli kozmetik ürünler tüketiyorlar.
Üstelik erkeklerin bir sepette yaptığı kozmetik alışverişi, kadınlardan sadece ortalama 5 TL daha düşük, yani kadınları yakalamış durumda.
‘Mobil müşterinin sepeti daha dolu’
1V1Y.com’un Ekim 2011’de kurulduğunu hatırlatan Barış Çekin, şöyle devam etti: “Kurulduğumuz günden beri sektöre yenilik getiren projelerin peşinde olduk. Online dünya, fiziksel mağazacılıktan farklı olarak çok detaylı davranışsal segmentasyon yapılabilen ve bunlar üzerinden hızlı bir şekilde aksiyon alınabilen bir ortam. Bu anlamda e-ticaret sektöründe pazarlamaya analitik yaklaşım çok önemli.”
Mobil uygulamalardan yapılan alışverişin toplam ciro içindeki payının yüzde 30’a yaklaştığını belirten Çekin, “Çabuk tükenen ürünlerin olduğu kampanyalarda, sabah saatlerinde bu oran yüzde 45’e kadar çıkabiliyor. Mobil müşterilerin sepet ortalaması ise web müşterilerinden yaklaşık yüzde 10 daha yüksek” dedi.