EkonomiKârı feda ettik, ciro kaybı durdu

Kârı feda ettik, ciro kaybı durdu

12.11.2008 - 00:01 | Son Güncellenme:

Ekonomik durgunluğun etkilerini azaltmaya çalışan perakende sektörü, bu yıl indirim ve kampanya sezonunu erken açtı

Kârı feda ettik, ciro kaybı durdu

Markadan markaya değişmekle birlikte eylül ayından itibaren yüzde 25, kasım ayından itibaren yüzde 50’lere varan indirimler uygulanması, ciro kaybetmesini engelledi.
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Akyiğit, sektörün pazarı koruma konusunda sessiz bir mutabakat sağladığını belirterek, “Biz 2008 yılını kâr değil, ar yılı olarak değerlendiriyoruz” dedi.
BMD Başkan Yardımcısı Aslı Karadeniz, bir ay öncesine kadar satışlarda geçen yıla göre yüzde 5-10 düşüş yaşandığını ama son kampanyalarla bunun aşıldığını söyledi. Perakendenin Ocak 2009 fiyatlarına iki ay önceden indiğini hatırlatan Aslı Karadeniz “Küresel kriz ortamında kazanan tüketici oldu” dedi.

Haberin Devamı

Farklı yollar deneniyor
BMD, durgunluğa karşı aldıkları tedbirleri anlatmak üzere İstanbul’da bir toplantı düzenledi. Toplantıda konuşan BMD Başkanı Ekrem Akyiğit, alışveriş merkezleriyle kiralar konusunda yapılan görüşmelerin devam ettiğini anlattı. Akyiğit, “Uzlaşmacıyız, keskin olup küpe zarar vermek istemiyoruz” dedi.
Akyiğit, Carousel, Kale Center ve Cepa alışveriş merkezlerinin dolar kurunu 1.250 YTL, Nautilus AVM’nin 1.400 YTL, Capasity’nin euro kurunu 1.800 YTL’den sabitlediğini söyledi. Bursa Korupak’ta kira indiriminde anlaşma sağlandı, İstinye Park ise mağazalara reklam desteği vermeyi kabul etti. Adil olanın ciro kirası olduğunu belirten Akyiğit, buna sıcak bakan AVM’ler bulunduğunu söyledi.