04.06.2015 - 08:23 | Son Güncellenme:
Gümrük ve Ticaret Bakanlığına bağlı Reklam Kurulu, Fadıl Akgündüz’ün ‘Ebu Eyyub El Ensari House’ isimli otelin tanıtımlarıyla ilgili gelen şikayetleri değerlendirdi. Reklamlarda geçen ifadeleri mercek altına alan kurul, söz konusu tesisin, İslam dininde önemli bir yere sahip olan Hz. Ebu Eyyup El Ensari’nin eviyle özdeşleştirilmesine yol açacak bir algı oluşturulduğu kararını verdi.
Bu nedenle reklamlarda yer alan ifadelerin tüketicilerin dini duygularını istismar edici nitelikte olduğuna karar veren kurul, “İlk 5 haftada Türkiye’den 60 bin kişi Maldivler tatili aldı” ifadeleri kanıtlayacak nitelikte veriler olmadığını da belirledi.
Reklam Kurulu, bu nedenle inceleme konusu reklamlarda doğruluğu ispat edilemeyen, halkın bilgi eksikliklerini istismar edici nitelikte ifadelere yer verilerek tüketicilerin yanıltıldığına karar verdi. Kurul, söz konusu gerekçelerle reklamların durdurulmasına ve Jet Fadıl’a 50 bin lira idari para cezası verilmesine hükmetti. (NTV)