03.02.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Geçen yıl internetten alışverişte teknoloji ürünleri ön plana çıkarken akıllı telefonlar ilk sırada yer aldı. 2016 boyunca internet üzerinden en çok satın alınan ürünlerde bebek bezi ve el halteri (dambıl) gibi ürünlerin ilk 10 içine girmesi dikkat çekti. Analizden çıkan diğer veriler ise şöyle:
Modaya erkek ilgisi
İnternetten satışta 2016’nın sürprizi ‘bebek bezi’ oldu. Önceki yıllarda daha çok marketlerden alınan bebek bezi geçen yıl hızla artan bir oranda internetten alınmaya başlandı.
2016 yılı satışları analizi Türk halkının 2016’da sağlıklı yaşam için spor trendini eve taşıdığını gösterdi. Erkekler en çok ‘el halteri’ siparişi verirken, kadınlar en çok satın aldıkları on ürünün sekizinde pilates ile ilgili ürünleri tercih etti. Ayrıca 2016’da Ebru Şallı’nın pilates DVD’si film kategorisinde en çok satılan ürün oldu.
İlginç bir sonuç da moda kategorisinden geldi. Daha çok kadınların ilgi gösterdiği moda ürünlerinde 2016’da erkekler kadınlardan daha fazla alışveriş yaptı. Erkekler moda ve kişisel bakım ürünlerinde en çok ‘kol saati’ ve ‘göbek korsesi’ satın alırken kadınlar en çok saç düzleştirici, epilasyon cihazları ile göğüs dikleştirici bantlara rağbet gösterdi.
Hepsiburada, Türk insanının giyim kuşamda renk tercihlerini de ortaya çıkardı. Geçen yıl kıyafet siparişlerinde en çok siyah renk tercih edilirken, siyahı beyaz, mavi ve kırmızı takip etti.
Geçen yıl hepsiburada’dan en çok satılan kitap Sabahattin Ali’nin ünlü romanı Kürk Mantolu Madonna olurken, ilk 10 sırada yer alan kitapların 5’inin tarih kitapları olması dikkat çekti.
Özel gün şampiyonu
Hepsiburada’nın Ev-Yaşam kategorisinde ise erkekler ağırlıklı olarak dolap, masa, TV ünitesi gibi ana ürünler satın alırken, kadınlar ise ayakkabı kutusu, raf düzenleyici, aksesuar dolabı, askı seti gibi dolap düzenleme ve organize etme ürünlerine ilgi gösterdi.
Özel günlerde de e-ticaretten alışverişe yoğun ilgi gösterildi. 2016’nın özel gün şampiyonu ise hepsiburada’nın 25 Kasım gününe özel tek gün olarak düzenlediği ‘Efsane Cuma’ kampanyası oldu. 2016 yılının tüm günleri içinde 25 Kasım, adet olarak en çok satış yapılan gün olurken bu günde en çok kişisel bakım ürünleri tercih edildi.