26.01.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:
EYLEM TÜRK
Tüketicilerin en çok harcama yaptığı ayların başında gelen aralık sonrası 2013’ün ocak ayında da perakende tarafında işler hareketli. Art arda onlarca markanın yüzde 80’lere varan indirimlere başlamasını fırsat bilen tüketiciler adeta mağazalara ve bu markaların bulunduğu AVM’lere akın ediyor. Alışveriş merkezlerinde indirim uygulamayan mağaza yok gibi...
Markalar, biten yılbaşı alışverişlerinden sonra tüketimi canlandırmak için çeşitli oranlarda indirime gidiyor. Yüzde 50 ile yüzde 80 arasında indirim uygulayan firmalar tüketicilerine avantajlı ürün ve fiyatlar sunuyor. Aralarında Bershka, Oysho, Massimo Dutti ve Calvin Klein’ın da bulunduğu markalar ise ikinci indirim uygulamasını başlatmış bile.
Satışlar artıyor
Önceki gün ziyaret ettiğimiz Kanyon, İstinyePark, Metrocity ve City’s alışveriş merkezlerinde ziyaretçi oranları ortalama yüzde 15 oranında artmış. Sektörde hareketliliğin başladığını söyleyen Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet Nane, “Ocağın son haftasında karnelerin de etkisiyle satışlarda yüzde 15-20 oranlarında artış bekliyorum. Ziyaretçi sayısında da buna paralel bir artış yaşanıyor” dedi.
Hediye kampanyaları
İndirimin yanı sıra hediye çeki veren markalar da var. Bunlardan birisi de RodiMood. Markanın tüm ürünlerinde geçerli olan kampanya ile 100 TL ve üzeri alışveriş yapanlar 100 TL değerinde hediye çeki kazanıyor. Tüm ürünlerde geçerli olacak bu kampanya dışında yüzde 50’ye varan kış indirimleri de RodiMood, mağazalarında devam ediyor.
14 dilde indirim
Markalar tüketicilerin dikkatini çekebilmek için ilginç vitrin tasarımları da uygulamış. Zara’nın da bağlı olduğu İspanyol Inditex Grubu’nun markalarından Stradivarius, mağaza vitrinine tam 14 dilde indirim yazmış.
Marka böylece yabancı ziyaretçileri de uyguladığı indirimden haberdar etmiş...
Lüks tenzilat!
İndirim kampanyalarına lüks markalar da dahil oldu. Demsa Group bünyesinde faaliyet gösteren Harvey Nichols, mağazalarında satışa sunduğu, Versace, Salvatore Ferragamo, Ralph Lauren ve Diane Von Furstenberg gibi lüks markaların ürünlerinde yüzde 50 indirim uyguladı. Harvey Nichols’ın ‘yüzde 50 +20’ indirimle satışa sunduğu ürünler de var.
Demsa Group bünyesindeki Guess ve Mothercare markaları ise yine yüzde 50 oranlarında indirime gitti. Guess’in ‘Guess by Marciano’nun minimalist ve maskülen elementleri bir arada sunan sonbahar kış koleksiyonu ve diğer tüm sezon ürünlerin yüzde 50 indirimle satışa sunuluyor. Vakko da, ‘İlk ve tek büyük kış indirimi’ sloganıyla yüzde 50 indirim yaptı. Ayrıca DKNY, MaxMara ve Max&Co gibi markalar da indirim kampanyaları sunmaya başladı.
Keçili bir fırsat
Silk&Cashmere de ilginç bir indirim uygulaması başlatmış. Marka, keçi etiketli ürünlerde geçici indirim uyguluyor. Bu arada Boyner Mağazaları’nın gelenekselleşen ‘Büyük Boyner İndirimi’ de başladı. Boyner, kadın, erkek, çocuk ve genç giyim, ayakkabı ve Boyner Evde reyonlarındaki 2012/13 Sonbahar-Kış sezonu ürünlerinde yüzde 50’ye varan indirim fırsatı sunuyor. Ayrıca Zeki Triko da ‘Dünyaya ihraç edilen mayolar kısa bir süre için 89 TL’ sloganıyla bir kampanya sunuyor.