16.02.2022 - 07:01 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Malhan, "Dünyada mobilya ihracatının yaklaşık üçte biri Çin'den yapılıyor. Lojistik krizi diğer sektörlerde olduğu gibi mobilyada da üretim ve tedarik için yeni merkez arayışlarını beraberinde getirdi. Türkiye için çok önemli bir fırsat penceresi açıldı” ifadelerini kullandı.
Malhan, "Sadece üretim kapasitesine yönelik yatırımlarla değil, tasarım tarafında da doğru adımları atarak küresel ticaretten aldığımız payı çok daha ileri taşıyabiliriz. Üretimi ve üretimdeki katma değeri artırmalıyız" diye konuştu.
'Yeni döneme hazırız'
Doruk Malhan, pandeminin zorluklarına, ofis dışı çalışmanın yaygınlaşmasına rağmen ofis grubunda ağırlıklı olarak hizmet veren bir marka olarak büyüdüklerini kaydetti. Açılan fırsat penceresini değerlendirmek için hazır olduklarını dile getiren Malhan, şu değerlendirmelerde bulundu:
"Sektörün gelirini artırmadaki en önemli adımlardan birisi tasarım alanında kapasitemizi artırmak olacaktır. Koleksiyon Mobilya olarak çok sayıda prestijli ulusal ve uluslararası tasarım ödülü aldık. Böylece bugün dünyanın önde gelen dev markalarının mobilyada tercihi olduk."
26 ülkede faaliyet
Tasarım ve marka olarak üretim yapmanın, sağlanan katma değeri artırdığını vurgulayan Malhan, şunları söyledi:
"Bu alanda ülkemizde en güçlü markalardan birisi haline geldik. 2020 yılında net satışlarımızın yüzde 33'ü ihracat olarak gerçekleşti. Bugün dünyada ABD'den Malezya'ya 26 farklı ülkede faaliyet gösteriyoruz. Bu yıl bizim 50'nci yılımız. Yeni yatırımlarla ve atacağımız adımlarla dünyada ofis mobilyası alanında en büyük 10 firma arasına girmeyi hedefliyoruz."