20.02.2015 - 12:25 | Son Güncellenme:
Üniversite öğrencisi Anastasia Steele'in genç ve yakışıklı iş adamı Christian Grey'le tanışması ve aralarındaki ilişkiyi konu alan 50 Shades of Grey'in sadece kitabı dünya çapında 100 milyondan fazla sattı. Filmi ise eleştirmenlerce beğenilmeyerek “kadınlara yönelik soft porno” olarak tanımlanan 50 Shades of Grey hem hayran kitlesini hem de marka değerini her geçen gün artırmaya devam ediyor.
Bir çok sektörde ürünlerini görebildiğimiz ve bir marka haline gelen 50 Shades of Grey seks oyuncakları pazarını da uzun süredir domine ediyor. İngiltere menşeli Lovehoney isimli yetişkinlere yönelik seks oyuncakları satan şirket, kitapta adı geçen ve filmde kullanılan ürünlerin 2012’den beri en çok satılan ürünlerden olduğunu açıkladı.
Lovehoney şirketinin 50 Shades of Grey koleksiyonunda "Çin Topu" ve kelepçe en çok satan ürünler arasında yer alıyor.
KARINI 3 KATINA ÇIKARDI
Şirket ABD’ye açıldıktan sonra 1.1 milyon dolar olan karını neredeyse üç katına çıkararak 3,3 milyon dolarlık bir kar elde etmiş durumda. 50 Shades of Grey koleksiyonunda bulunan 50’den fazla ürünün bu kar artışında önemli bir yeri olduğu ifade ediliyor. Zira 50 Shades of Grey koleksiyonu tüm dünya çapında 1.2 milyon adetlik bir satış rakamı yakalamış durumda. Şirket özellikle filmden sonra kar artışında %40’lık bir yükseliş beklediğini açıkladı.
SADECE SEKS OYUNCAĞI ENDÜSTRİSİYLE SINIRLI DEĞİL
Yine başka bir İngiltere menşeli iç çamaşırı üreticisi olan Bluebella için de durum farklı değil. 2013 yılında 50 Shades of Grey iç çamaşırları satmaya başlayan firmanın an itibariyle 3 farklı 50 Shades of Grey koleksiyonu bulunuyor ve her biri 24 farklı parçadan oluşuyor. Blulebella son olarak ise daha “sert” ürünleri bulunan 50 Shades of Grey Black Label isimli bir koleksiyon piyasaya sürdü. Bluebella’nın kurucusu Emily Bendell filmin sevgililer gününden 1 gün önce vizyona girmesinin kendileri için de mükemmel bir zamanlama olduğunu ifade etti.
Bluebella iç çamaşırı koleksiyonundan bir ürün... Ancak konu 50 Shades of Grey gibi milyonlarca kişinin yakından takip ettiği ve fenomene dönüşen bir “marka” olunca olay sadece seks oyuncakları ya da iç çamaşırıyla sınırlı kalmıyor. Mücevher koleksiyonu, kıyafet tasarımları, vücut losylonları, şarap markası ve hatta peluş bir ayı bile 50 Shades of Grey markasıyla kendisine pazarda yer bulmuş durumda. Filmin müziklerinden oluşan albüm ABD’de 92 bin adetlik satış rakamını yakaladı. 50 Shades of Grey parti oyunu 200 binden fazla sattı. İngiliz yazar E. L. James’in Fifty Shades isimli limited şirketi sadece 2013 yılı sonunda 66.1 milyon dolarlık bir kazanç elde etti.
50 Shades of Grey markalı oyuncak ayı 51 yaşındaki James Universal Stüdyolarıyla yaptığı anlaşmada filmin lisans ve oyun haklarını da kendi üzerine alarak buradan doğacak geliri de kaptırmayarak kitaplardan kazandığı servete servet katacağını garantilemiş oldu.
5 GÜNDE 270 MİLYON DOLAR
40 milyon dolara mal olan 50 Shades of Grey filmi 5 gün içinde tüm dünyada 270 milyon dolarlık bir hasılat yaptı. Yani filmin sadece 5 günlük karı 230 milyon doların üzerinde.