28.09.2008 - 00:13 | Son Güncellenme:
BESTE ÖNKOL
Galleria Genel Müdürü Hasan Ardıç, THY ile devam eden görüşmelerin olumlu sonuçlanması durumunda rötarlı yolcuların Galleria'ya getirilerek onlara alışveriş ve vakit geçirme olanağı sunulacağını anlattı. Ardıç, "Transit ve gümrüklü yolcular içinde gerekli yasal ve resmi işlemleri yapmaya hazırız. Gelenlerin rahat etmeleri için havaalanındaki durumu gösteren elektronik panolar koyup online check-in işlemleri yapabiliriz. Bu yolla hafta için 12 bin olan ziyaretçi sayımız 28 bine çıkar. Ciroda da yüzde 30 artış görebiliriz" diye konuştu.
Saat 10.00-22.00 arası açık olan AVM'nin belli günlerle başlamak üzere çalışma saatini günde 24 saate çıkaracağını anlatan Ardıç şöyle konuştu:
"AVM saatlerinin uzatılması için nasıl bir prosedür varsa önce onları inceleyeceğiz. Yurtdışında olan bu uygulamaya önce birkaç günle başlayacağız. Şu an bile bazı mağazaların isteği olduğunda geç saatlere kadar AVM'yi açık tutuyoruz."
Denizle buluşacak
Yenileme çalışmaları kapsamında 38 milyon dolarlık bütçe hazırladıklarını belirten Ardıç şu bilgileri verdi:
"Galleria'nın koridorları daha da genişleyecek. Stantlar kaldırılacak. Kiosklar mağazaya dönüşecek. 100 metrekare mağazanın kirası 10 bin dolar. 10 metrekare kiosklar ise 3 bin dolar. Her ikisi de aynı tip ürünü satınca mağaza aleyhine bir durum ortaya çıkıyor. Bu adaletsizliği ortadan kaldıracağız. Şu an 137 mağaza olan sayımız 150'ye çıkacak. Galleria'nın kiralanabilir alanı 45 bin metrekare. Gerekli izinleri aldığımız takdirde yenileme ve yeniden inşa ile bu büyüklüğü 2 katına çıkaracağız. Marinaya olan yakınlığımız nedeniyle AVM'yi denizle buluşturacağız. Bu yılı 30 milyon doların üzerinde ciroyla kapatacağız."
Türkiye’nin ilk alışveriş merkezi, 20’nci kuruluş yılını kutluyor
Ataköy sahilinde 1988 Ekim ayında açılan Galleria, Türkiye’nin ilk alışveriş merkezi olma özelliğine sahip.
Açılışı takip eden yıllarda büyük ilgi gören Galleria, 1989’da Las Vegas’ta uluslararası alışveriş merkezleri fuarındaki yarışmada, ‘en iyi mimari tasarım’, ‘detaylı düşünülmüş proje’, ‘hızlı inşaat ve farklı özellikler taşıyan merkez’ ve ‘en iyi mağaza karması’ ödüllerini aldı.
Sonraki yıllarda alışveriş merkezi sayısının artmasıyla Galleria, eski popülerliğini yitirdi. 77 bin metrekare kapalı alana sahip olan Galleria, birkaç yıl önce çehresini yenileyerek, müşteri potansiyelini artırma çabasına girdi.