09.05.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
Hanife Baş / Tiflis
Ev tekstilinde Taç, Linens ve Valeron markalarıyla faaliyet gösteren Zorlu Tekstil Grubu, bölgesel marka olmak için düğmeye bastı. Bağımsız Devletler Topluluğu ve Türkiye’nin çevresindeki 700 milyon nüfuslu bölgeyi hedefleyen marka, mağazalaşma atağına kalktı. Ev tekstili devi bir yandan da yeni inovasyonlarıyla dikkat çekiyor. Led ışıklı perde, kendini temizleyen stor perde, serin tutan pike, içerik üretn QR kodlu nevresim bunlar arasında.
‘Taklidimiz bile var’
Gürcistan’ın başkenti Tiflis’te hedeflerin açıklayan Zorlu Holding Tekstil Grubu Başkanı Vedat Aydın, dünyada ev tekstilinde ilk marka arasında yer aldıklarını belirterek, 2020’de cirolarını ikiye katlamayı hedeflediklerini dile getirdi. Aydın, “Katmadeğerli ürünü artıracağız. 650 milyon dolarlık ciromuzu, 1.2 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Şu anda ihracatımız 200 milyon dolar. 2020’de bunu da 300 milyon dolara çıkaracapız” dedi.
Türkiye’nin çevresindeki ülkelerde mağazacılıkla büyüme stratejileri olduğunu aktaran Aydın, şunları söyledi: “Markalı ihracatı artıracağız. 700 nüfusa sahip çevre ülkelerde 15 yıldan fazla deneyimimiz var. Bölgenin lider markası olmak istiyoruz. Taç, bölgenin en çok bilinen ve tanınan markası. Hatta pazarda taklitlerimiz bile çıktı. Rusya ile başladığımız yolculuğumuz BDT üyeleri, Arap ülkeleri, İran, Kazakistan, Ukrayna, Azerbaycan ve Gürcistan dahil olmak üzere 18 ülkede devam ediyor. Ağırlıklı Taç markamızla büyüdüğümüz pazarda, gelecek 5 yılda mağaza ve satış noktası sayımızı 2 katına çıkararak 1.600 noktada tüketicilere ulaşmayı hedefliyoruz.”
Zorlu Tekstil Grubu, katmadeğerli ürün üretme stratejisi doğrultusunda Ar-Ge çalışmalarına da hız veriyor.
Ar-Ge’ye yatırım
200 mühendis istihdam eden firma Ar-Ge’ye yılda 10 milyon TL harcıyor. Aydın, yenilikçi ürünler de geliştirdiklerini belirterek, “Kendini temizleyen stor perde, serin tutan pike, Led ışıklı perde, içerik üretn QR kodlu nevresim bunlar arasında. Birçok inovatif ürün üzerinde de çalışıyoruz. Sinek kovan ve polen savar perde Ar-Ge’si sürüyor” dedi.
Gürcistan’da 15 mağaza hedefi
Taç’ın Gürcistan dağıtıcısı BMB Mataracı Trans Georgia Genel Müdürü Cengiz Mataracı ise, ülkede 8 mağazaları bulunduğunu belirterek, 2020 yılına kadar bu sayıyı 15’e çıkarmak istediklerini söyledi. Taç markasının ülkede çok tanındığını ve sevildiğini kaydeden Mataracı, “Ev tekstili denince ilk akla gelen marka. İlk mağazayı 2014’de açtık. Gürcü halkı ev tekstilinde düz ve koyu renkleri seviyor. Pazar çok dinamik ve yenilikçi. Halk çabuk adapte oluyor. 8 mağazadan elde ettiğimiz ciro 2 milyon dolar” dedi. Gürcistan, Türkiye’nin 1.6 milyar dolarlık ticaretle bir numaralı ticaret partneri durumunda.
Yenİ ülkeler radarında
Zorlu Tekstil Grubu, gelen taleplere göre farklı ülkelere de giriyor. Aydın, bu konuda “Bir dönem Libya’dan talep geldi. Şimdi Cezayir, Fas ve Tunus’tan talep var. Buralarda birkaç mağazamız var. Katar, Abu Dabi’den de talep geliyor. Buraya Linens’le girebiliriz. En son Suudi Arabistan Riyad’da mağaza açtık.
Talebe göre distribütörlük yöntemiyle bu ülkelere yayılıyoruz. Bazı ülkelere de kendimiz giriyoruz. ABD ve Çin’e Valeron markasıyla girmek istiyoruz” bilgisini verdi. Zorlu Tekstil, 5 kıtada 58 ülkeye ihracat yapyor. Türkiye’nin perde ihracatının yüzde 18, nevresim ihracatının da yüzde 40’ını tek başına yapıyor.