29.01.2008 - 00:00 | Son Güncellenme:
axeko022.jpg Tümenbatur, "Zara nasıl ki 45 günde bir koleksiyon yeniliyorsa, biz de bu modeli uygulayıp tencerenin 'ZARA'sı olacağız" dedi. 50 olan ürün çeşidinden 20'sini yıl sonunda kaldırıp yeni koleksiyonlar hazırlayacaklarını söyleyen Tümenbatur, "Bu anlayışı her yıl sürdüreceğiz. Önümüzdeki dönemde züccaciye pazarından yüzde 15 alacağız" diye konuştu. Yeniden yapılanma sürecini tamamlayan Emsan, ürün portföyünü sıkça yenileyerek pazardaki payını artırmayı planlıyor. Emsan CEO'su Mahmut Tümenbatur, İspanyol giyim markası Zara'yı örnek aldıklarını belirtti. Türkiye'deki ev hanımlarının 100 YTL'ye kadar eşlerinden habersiz alışveriş yaptıklarını tespit ettiklerini söyleyen Tümenbatur, 100 YTL'den fazla yapılan harcamaların sorun olabildiğini, bu yüzden fiyat ayarlamalarında bu sınıra dikkat ettiklerini belirtti. Tümenbatur, özellikle tekil ürünleri 99 YTL'nin üzerinde satmamaya gayret gösterdiklerini ifade etti. 99 YTL'nin sırrı! Doğan ve Çetin Demircioğlu tarafından 1971 yılında kurulan Emsan, 2000 yılında yaşadığı finansal kriz nedeniyle Denizli'deki tesislerinde üretimi durdurmuştu. Ardından firma Bahreynli Taib Bank'ın sahibi olduğu Keten A.Ş.'ye satıldı ancak şirket önemli yatırım yapmadı. 2006'da yüzde 25 hissesini satın alan Mahmut Tümenbatur'la Emsan'da yeniden hareketli günler yaşanmaya başladı. 80 olan mağaza sayısı 300'e çıkarıldı. Şirketin 2008 yılı ciro hedefi 12 milyon dolar. Türkiye genelinde 300 mağazası var