17.06.2019 - 01:30 | Son Güncellenme:
LEVENT KÖPRÜLÜ - Otokolik
Özellikle ABD’de patlayan dizel skandalı sonrasında tüm dünyada önemli hale gelen elektrikli ve hibrit araçlar, adeta tüm otomotiv üreticilerinin bir numaralı önceliği oldu. Norveç gibi bazı ülkelerde elektrikli araçlar ciddi satış adetlerine ulaşırken, pek çok Avrupa ülkesi, önümüzdeki 5-10 yıl içinde dizel ve benzinli araçların şehir içine girmesine engel olacağını, hatta satışını yasaklayabileceğini bildirdi.
Türkiye’de özellikle yerli üretim modeller sayesinde hibrit (benzin ve elektrik motoruna sahip) teknolojili araç satışları gözle görülür biçimde artarken, teşviklere rağmen elektriklilerde bu ivmenin düşük kaldığı gözleniyor. İşte Auto Ajans internet sitesinin Dorinsight şirketine hazırlattığı anket de, bunu ortaya koyuyor. Söz konusu ankete göre, katılımcıların önemli bölümü, yakıt tüketiminin düşüklüğü ve “yeni teknolojilere ilgi duyduğu” için hibrit motorlu bir araç alabileceğini söylerken, yüzde 51’i “Elektrikli otomobil almayı düşünmem” yanıtını veriyor.
‘Çabuk bozulabilir!’
Elektrikli araç istemeyenlerin en önemli (yüzde 77) “bahanesi” ise, “yeterince şarj istasyonu bulunmaması” olarak ön plana çıkıyor. Diğer nedenlerse “tam şarjla gidebildiği mesafe yani menzilinin düşük olması”, fiyatının yüksekliği şeklinde sıralanıyor. Bununla birlikte “Yüksek teknoloji, çabuk bozulabilir” cevabı ise, dikkat çekici bir nokta olarak ankette yerini alıyor.
Bununla birlikte, aynı anket kapsamında görüşülen kişilerin yüzde 81’inin, otomobil seçerken ilk kriterinin “düşük yakıt tüketimi”, ikinci kriterinin ise “fiyat ve ödeme seçenekleri” olması dikkat çekiyor. Performans ve dayanıklılık ise yine ilk sırada yer alan unsurlardan. Yüksek motor hacmi, küçük hacimli motor, prestijli bir araç olması gibi unsurlar ise, tercih sıralamasının en sonlarında bulunuyor. Araştırmaya katılanların yüzde 46’sı bir yıl içinde otomobil almayı düşündüğünü belirtirken, yüzde 10’luk bir kitlenin “hiç almayı düşünmediği”ni ortaya koyması da dikkat çekiyor.
Ayrıca tüketicilerin, otomobille ilgili en doğru bilgiyi önce internetten, sonra da arkadaş çevresi ve aileden aldığı anlaşılıyor. Aileden ve arkadaştan otomobil bilgisi alanların oranı ise yüzde 41 gibi önemli bir yüzde oluşturuyor.
Lüksün liderliğini A-Sedan’la garantileyecek
Mercedes’in kompakt sınıftaki ilk sedan otomobili ve sınıfının en yeni üyesi A-Serisi Sedan, Türkiye’de yollara çıkıyor. 246 bin 100 TL’den başlayan lansmana özel fiyatlarla bu ay satışa sunulan A Sedan’ın, 2019’da Mercedes’e kompakt lüks sınıfta liderliği kazandırması bekleniyor.
Yeni A-Serisi Sedan’ın konfor ve teknolojiyi daha ulaşılabilir bir seviyeye taşıdığını belirten Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu İcra Kurulu Üyesi Şükrü Bekdikhan, “A-Serisi Hatchback’in üstün özellikleri sayesinde premium kompakt segmentte başarılı sonuçlar elde ettik. Şimdi de değişimin başka bir önemli hamlesi olan A-Serisi Sedan ailemize katılıyor... Kompakt sınıftaki A-Serisi Sedan ile premium otomobil segmentinde liderliğimizi güçlendirerek korumayı hedefliyoruz” dedi. Bekdikhan, A-Serisi Sedan’ın bu yıl satışlarının en az yüzde 10’luk dilimini oluşturmasını beklediklerini de vurguladı.
Yeni A-Serisi Sedan, arka koltuk baş mesafesiyle sınıfının en iyi değerini sunarken, aynı zamanda A-Serisi’nin bilinen ve beğenilen niteliklerini de bünyesinde barındırıyor. S-Serisi’nden transfer edilen sürüş destek sistemlerinin de katkısıyla yüksek güvenlik seviyesi, sezgisel kullanıma imkân tanıyan ve öğrenme yeteneğine sahip MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi) bilgi ve eğlence sistemi, bu niteliklerden bazıları.
Yeni nesil Mercedes modellerinin tasarım diline sadık bir görünüm sergileyen A-Serisi Sedan, dinamik ve sportif karakterli bir kompakt sedan olarak öne çıkıyor. 420 litrelik bagaj kapasitesine sahip araç, omuz, dirsek ve baş mesafesiyle ortalamanın üzerinde değerler sunuyor.
163 BG ve çift kavramalı 7G-DCT ile kombine edilen A 200 benzinli ve 116 BG gücünde aynı şanzıman seçeneğiyle donatılan dizel motor alternatifleriyle satışa sunulan A-Serisi Sedan, motor seçeneğine ve sürücünün tercihine bağlı olarak farklı yürüyen aksam jantlarla donatılabiliyor.
Yeni A-Sedan’da, en düşük donanım seviyesinden başlayarak dokunmatik ekranlı yeni bilgi ve eğlence sistemi MBUX Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi ve Aktif Fren Yardımcısı ile Aktif Şerit Takip Yardımcısı da dâhil en güncel sürüş yardım sistemleri standart olarak sunuluyor. Style ve AMG donanım paketleriyle sunulan A-Serisi Sedan, bunun dışında Gece Paketi ve farklı özel donanımlarla kişiselleştirilebiliyor.
Transit Connect’e gençlik aşısı
Ford ticari araç ailesinin önemli üyelerinden Tourneo Connect ve Transit Connect, yenilenen iç ve dış tasarımı, güçlü motoru, yeni 8 ileri otomatik şanzıman seçeneği ve gelişmiş teknolojileriyle dikkat çekiyor. Yenilenen Transit Connect 119 bin TL’den, Tourneo Connect ise 145 bin TL’den başlayan tavsiye edilen anahtar teslim fiyatlarla satışa çıktı,
Yenilenen Tourneo Connect ve Transit Connect, yeni nesil EcoBlue motoru ile artık daha çevreci ve verimli bir hale geldi. Ayrıca, 8 ileri otomatik şanzımanı, start/stop sistemi, kablosuz şarj ünitesi, SYNC3 ve 6 inç dokunmatik ekranı, Anahtarsız Giriş ve Çalıştırma Sistemi, Aktif Park Asistanı, Şerit Takip Sistemi, Trafik Levhası Tanıma Sistemi, Akıllı Hız Sınırlandırma Sistemi (ISA), Çarpışma Önleme Yardımcısı ve HID Bi-Xenon & Gündüz Yanan LED farları ve Transit Connect’te standart olarak sunulan geri görüş kamerası gibi bir çok etkileyici özelliğe kavuştu.
Yenilenen yüzü, ön tampon ve ızgarasıyla dinamik görünüme kavuşan Transit Connect, 1.5 lt 100 PS, Tourneo Connect ise aynı motorun 100 ve 120 PS seçenekleriyle donatılmış. 8 ileri otomatik şanzıman seçeneği, Tourneo Connect’te mevcut.
Yeni Transit Connect, Trend paketiyle sunulurken, sadece kısa şasili versiyonu bulunan Tourneo Connect ise Deluxe ve Titanium donanım seçenekleriyle satılıyor.
Kadjar tazelenip geldi
Renault’nun C-SUV segmentindeki popüler temsilcisi Kadjar, makyajlanan versiyonuyla Türkiye’de satışa sunuluyor. Yeni krom ızgarasının yanı sıra yeniden tasarlanmış ön ve arka tamponlarıyla daha dinamik bir tasarıma kavuşan Kadjar dört farklı donanım paketi seçeneğiyle, 158 bin 250 TL’den başlayan fiyatlarla satışa çıktı.
Yenilenen Kadjar, geleneksel SUV tasarımına sadık kalırken, dinamik ve modern hatlarıyla daha şık görünüme kavuştu. Yeni Kadjar’da konfor, kalite ve ergonomik tasarım ön planda tutulurken, yeniden tasarlanan iç mekanla daha konforlu bir sürüş deneyimi sunuluyor. Gösterge panelinin orta kısmında yer alan 7 inç’lik yeni dokunmatik multimedya ekran, daha yüksek parlaklığa ve hassasiyete sahip. Yeni otomatik klima kontrol paneli, daha modern ve ergonomik tasarımı ile dikkat çekiyor.
Sürücü, ön yolcu, yan ve perde hava yastıklarının yanı sıra Acil Fren Destek Sistemi, Yokuş Kalkış Desteği, hız sabitleyici ve sınırlayıcı gibi standart güvenlik ekipmanlarına sahip Kadjar’da, iki yeni jant seçeneği ve üç yeni renk de mevcut.
PSA Finans ile Opel’den işbirliği
Fransız Groupe PSA’nın 2006 yılında Türkiye’de kurulan şirketi PSA Finans, Haziran 2019 itibariyle Opel’in de anlaşmalı finansal hizmetler kuruluşu haline geldi. Groupe PSA bünyesinde yer alan Peugeot, Citroen ve DS Automobiles marka araçların finansmanını sağlayan PSA Finans, portföyüne Opel’i de ekledi. PSA Finans Genel Müdürü Bojan Zugcic, “Söz konusu iş ortaklığımız, her iki firmaya da büyük katkı sağlayacak, en büyük faydayı ise nihai tüketici görecek” dedi.
“Hızlı, esnek ve avantajlı” söylemiyle yola çıkan PSA Finans, rekabetçi kampanyalar ve kişiye özel finansman seçenekleri sunuyor. Müşterilerine uygun koşullarla hem yeni hem de ikinci el otomobil sahibi olma imkanı tanıyan şirket; kredi, operasyonel kiralama ve sigorta hizmetlerini de kapsayan geniş ürün yelpazesiyle dikkat çekiyor.