01.03.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
Doğu Avrupa’nın insan kaynakları (İK) yönetimine Türkiye’den katkı var. Özlük bilgileri, izinler, performans değerlendirme gibi birçok alanda şirketler ile çalışanlar arasında köprü hizmeti sunan Kolay İK, Doğu Avrupa pazarında büyümeye odaklandı. Kolay İK Kurucu Ortağı Efecan Erdur, hâlihazırda 2 bin 500’ü aşkın şirket ve 250 bini aşkın çalışanın Kolay İK’yı kullandığını söyledi. 10’u aşkın ülkede kullanıcıları olduğunu belirten Erdur, “Odaklandığımız bölge temel olarak Doğu Avrupa. Örneğin Yunanistan, Polonya ve Romanya gibi ülkelere daha fazla odaklanmak ve Türkiye’de olduğu gibi bu ülkelerin tamamında pazar lideri konumuna gelmeyi hedefliyoruz” dedi.
Kolay İK olarak faaliyetlerinden bahseden Erdur, “Özlük bilgileri, izinler, performans değerlendirme, vardiya ve benzeri veriler için şirket ile çalışan arasında köprü vazifesi gören bir SaaS hizmeti sunuyoruz. Platform diyoruz çünkü sadece insan kaynakları profesyonellerinin veya yöneticilerin kullandığı yazılımların aksine her çalışanın kendi hesabına erişebildiği ve yapmak istediği işlemleri ister mobil ister masaüstü uygulamalarımız üzerinden yapabildiği bir altyapıya sahibiz” diye konuştu.
Kullanıcı arttı
Uzaktan çalışma düzenine zorunlu olarak geçmenin her şirketi zorladığını ve İK ekiplerinin bunları yönetebilmesi için yeni yöntemler denemesi gerektiğine değinen Erdur, şöyle devam etti:
“Hala yolun başındayız ancak bazı şirketler bu zorlu sınavı iyi verdi ama bazıları vazgeçip ofise dönme ihtiyacı hissetti. Bunların dışında bizi en çok ilgilendiren kısmı ise çevrimiçi hizmetlere olan ilginin artması yönünde oldu. İK ekipleri bunu eski usul yazılımlarla yapamadıklarını çok hızlı fark etti ve arayışa girdi. Biz yıllardır bunun olacağını biliyorduk ve tüm altyapımızı bu doğrultuda kurguladık. O yüzden belki de iki yılda kazanacağımız kullanıcı sayısını altı ayda kazandık.”
Asenkron çalışma...
“İnsanlar birbirini görmediğinde şirket kültürünün değişmeye, bazı durumlarda rotadan çıkmaya başladığını gözlemledik. Bunu çözebilmek için sanal yollarla ekipler arası iletişimin ve kültür oluşumunun sağlanması gerekiyor” diyen Efecan Erdur, “Bu alanda yeni yöntemler ve araçlara hazırlıklı olmamız hatta ilk uygulayanlar arasında olmamız gerekiyor. Uzaktan çalışmaya ek olarak bir sonraki trendin asenkron çalışma etrafında ilerleyeceğini öngörüyorum. Asenkron çalışma temel anlamıyla ekiplerde yer alan bireylerin birbirine anlık olarak ihtiyaç duymadan çalışabilmesi anlamına geliyor” dedi.