16.08.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Dijital reklam piyasasında ABD’li şirketlere (Google, Facebook, Youtube, Twitter) ayırdığı reklam bütçesini kesen Türk Telekom, bu alanda önemli bir hamleye daha imza attı. Bundan iki yıl önce yerli teknolojik medya satın alma platformu Programattik’i geliştiren Türk Telekom, dün attığı imzayla, yayıncılar için dijital reklam platformu servisi sağlayan yerli teknoloji şirketi “Admatic” grubuyla el şıkıştı. 4 binin üzerinde yayıncı üzerinden dijital reklam hizmetleri sunan Admatic ile Türk Telekom işbirliği Türkiye’de dijital reklam alanında önemli bir boşluğu doldurmaya aday. Türkiye’nin ilk yüzde 100 yerli SSP (yayıncılar için reklam platformu) şirketi olan Admatic bundan dört yıl önce genç girişimciler tarafından kuruldu.
Harcama Türkiye’ye
Türk Telekom CEO’su Paul Doany, “Türkiye’ye yönelik ekonomik yaptırımlarına karşı herkes üzerine düşeni yapmalı. Dijital reklam pazarında ülkemizden büyük miktarda reklam geliri elde eden bazı küresel firmaların vergi sistemimize tabi olmadıkları için vergi ödemediklerini ve BTK düzenlemelerine tabi olmadıklarını göz önünde bulundurarak Admatic ile işbirliği anlaşması imzaladık” dedi. Doany ayrıca, “Milli teknoloji platformu alternatiflerinin kullanılması ve geliştirilmesi yönünde sektöre örnek olacak yeni bir hareket başlatmış bulunuyoruz. Ülkeye katma değer sağlayan yerli platformların tercih edilmesi bugüne kadar yurtdışına akan yüksek medya harcamalarını içeride tutacak, tam da ihtiyacımız olan bu zor zamanda ülke ekonomisine güç katacak” ifadelerini kullandı.
Türkiye ekonomisinin zor bir sınavdan geçtiğinin altını çizen Paul Doany, “Admatic ile ortaklık çerçevesinde, uçtan uca bütün reklam ekosisteminde söz sahibi olunmasını, hem reklamveren hem de yayıncıların çalışmak zorunda kaldığı küresel oyuncular yerine, tamamen yerli bir çözüm alternatifi sunulmasını hedefliyoruz” dedi.
Mühendislerimizin imzasını taşıyor
Şirketi bundan 4 yıl önce kurduklarını anlatan Admatic’in kurucu ortağı Tansel Okan, yabancılara karşı zorlu rekabette ayakta kaldıklarını, böylece yerli ve milli bir platformun bu ülkede daha fazla söz sahibi olması hedefine adım adım yaklaştıklarını söyledi.
Okan, “Küresel rakiplerimizin vergi ve istihdam sağlamadığı, dolayısıyla bizden daha düşük maliyetlerle çalıştığı sektörde rakiplerimiz ile aynı ödeme sistemini 4 yıldır bir gün bile aksatmadık. Yayıncılarımız nezdinde güven sağladık. 4 binin üzerinde yayıncı ile sağlam ve güvenilir bir ilişkimiz var. Yerli yazılım mühendisleri tarafından geliştirilen Admatic ile yakın gelecekte küresel pazarlarda da söz sahibi olmak istiyoruz” diye konuştu.