26.12.2009 - 00:51 | Son Güncellenme:
BESTE ÖNKOL
Costa’nın Türkiye’deki günlük sütle hazırlanan kahve, geleneksel çay ve ev poğaçası gibi her saate uygun yerel tatlar formülüyse tutmadı. Geçen yıl ilk mağazasını Anadolu yakasında yer alan Palladium AVM’de açan Costa ikinci mağasını ise şubatta Nişantaşı’nda açmıştı. “Krizle birlikte fırsatların da geleceği unutulmamalı” diyerek pazara giren Costa’nın yöneticileri mağaza açmada aceleci davranmayarak doğru lokasyonlarda yer alacaklarını ifade etmişti. Firma müşteriye ev konforunu yaşatmak için 300 metrekare üzerinde mağazalarda yerel tatları buluşturuyordu.
Şansını yine deneyecek
Costa Coffee’yi Türkiye’ye Ortadoğu’nun perakende zincirlerinden biri olan Amerika Türkiye’deki iştiraki International Food Company (IFC) getirmişti. IFC bir açıklama yapmazken Costa Coffee’nin Halkla İlişkiler Sorumlusu Melissa Mace ise Türkiye’deki iş ortağıyla anlaşmalarını bitirip Türkiye’den ayrılma kararlarını doğruladı. Mace yakın gelecekte yeni ve kuvvetli bir iş ortağıyla pazara yeniden girmek istediklerini açıkladı. Türk pazarındaki potansiyele rağmen şanssızlık yaşadıklarını dile getiren Mace şöyle konuştu:
“Türk kahve pazarı bizim yatırım kriterlerimize son derece uygun bir pazar. Genç ve istekli bir nüfus var. Müşteriler ilgili ve uzun geleneksel kahve keyfini de seviyor. Biz girdiğimiz pazarlarda hızla büyüyoruz. 24 ülkede faaliyetimiz var. İngiltere dışında 420 mağazamız var. Tüm franchiselerimiz gayet güzel işliyor.”
Günlük süt kullanılan ilk ve tek kahve zinciri olan Costa’da kahve “fast food” olarak sunmak istemediği için manuel makineler ve içeceğe uygun bardaklar kullanıyordu. Muffin, Brownie gibi gibi yabancı kökenli ürünlerin yanı sıra ıspanaklı börek, ev tipi poğaça, demleme çay gibi yerel tatlar her saate uygun olarak vitrinde teşhir edilmesiyle dikkat çekiyordu. Kimi perakendecilere göre uzun saatler geçirilebilecek konforda tasarlanan mağazalarda ve hizmet kalitesine paralel olarak görülen garsonların olmayışı müşteriler için bir engel teşkil etti.
İngiltere’de 800 şubesi var
- 1971’de İtalyan kardeşler Sergio ve Bruno Costa tarafından kuruldu.
- 1978’de ilk mağazasını Londra’da açtı.
- Tüm Costa’larda günde 40 bin adet yiyecek satılıyor.
- Günde 300 bin shot espresso çekiliyor. Bu espressonun 70 bini cappuccino, 55 bini latte yapımında kullanılıyor.
- 24 ülkede faaliyet gösteren Costa’nın, İngiltere’de 800, ülke dışında 420 mağazası var.