EkonomiÇok iyi iş çıkarttınız!’

Çok iyi iş çıkarttınız!’

14.09.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Fiat Chrysler Automobiles CEO’su Sergio Marchionne, Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç ile Bursa’da yeni sedanı test edip, Aegea projesinin nihai üretim onayını verdi... Araca Avrupa’dan da ilgi yoğun

Çok  iyi iş çıkarttınız’

Tofaş Yönetim Kurulu’nun toplantısı için sessiz sedasız Bursa’ya gelen Fiat Chrysler Automobiles (FCA) CEO’su Sergio Marchionne, burada Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç ile birlikte Aegea (Ege) proje adıyla tanıtılan yeni kompakt sedanı birlikte test etti. Yeni aracı beğenen Marchionne, 520 milyon dolarlık yatırımla hayata geçirilecek Aegea’nın nihai üretim onayını da verdi.

Haberin Devamı

Aynı zamanda FCA’nın Avrupa’daki yeni stratejisinin de mimarı olan ve geçtiğimiz günlerde Bursa’ya gelen Marchionne, Mustafa Koç ile birlikte önce Agea’yı denedi. İkili, Tofaş fabrikasının içinde bulunan test pistine çıkarak, aracın son deneme sürüşünü gerçekleştirdi. Program çerçevesinde Mustafa Koç ile birlikte Tofaş fabrikasını gezen ve Ar-Ge Merkezi’nde de incelemelerde bulunan Sergio Marcihonne, Aegea’nın seri üretimine yönelik olarak “son onayı” verdi. Aracı çok beğendiğini belirten Marchionne, projede görev alan Tofaş çalışanlarıyla da biraraya geldi.

Mustafa Koç, ziyaret ve test sürüşünden duyduğu memnuniyeti dile getirirken, emeği geçen tüm çalışanlara teşekkür etti ve gelinen noktanın gurur verici olduğunu dile getirdi. FCA CEO’su Marchionne de, tüm Tofaş çalışanlarını kutlarken “Yeni kompakt sedan, Tofaş’ın ürün geliştirme ve üretim alanlarında sahip olduğu yüksek yeteneklerinin bir sonucudur” ifadesini kullandı. Marchionne, “Çok iyi bir iş çıkardınız” dedi.

Haberin Devamı

‘Beklentiler arttı’

Toplantı ve ziyarette Sergio Marchionne ile Mustafa Koç’a eşlik eden, aynı zamanda Tofaş’ın da eski CEO’larından olan FCA’nın Avrupa ile Afrika ve Ortadoğu Operasyonlardan sorumlu yöneticisi (COO) Alfredo Altavilla, sürpriz şekilde araca Avrupa’dan da büyük ilgi olduğunu belirtti.

Altavilla, “Kasım ayından itibaren Türkiye’den başlayarak kademeli satışa sunulacak Agea proje isimli yeni Fiat kompakt sedanın, ilk aşamada EMEA Bölgesi’ndeki (Avrupa, Ortadoğu, Afrika) 40 ülkede satışa sunulması hedefleniyordu. Ancak, araç henüz yola çıkmadan Avrupa’da beklentilerin daha da arttığını görüyoruz. Mevcut gidişat gösteriyor ki, yeni modelin etki alanı daha da genişleyecek” açıklamasını yaptı.

Abartısız ve yalın olacak

Tofaş’ın 520 milyon dolarlık yatırımla Bursa’da üretimine başlamaya hazırlandığı, dünya tanıtımı İstanbul Autoshow 2015’te gerçekleşen yeni B sınıfı sedan Aegea, Fiat’ın yalın ve fonksiyonelliğin ön planda tutulduğu modelleri arasında yerini alacak. Aegea, Tofaş tarafından geliştirilen yeni bir platformla şekillenirken, bu platform, yine Bursa’da üretilecek orta sınıf “hatchback” ve “station wagon” modellerin de temelini oluşturacak.MilliyetFiat Marka Şefi Olivier François, geçtiğimiz günlerde bu modeli “IKEA gibi olacak” ifadesiyle nitelemiş ve “Yani müşterilerin ektra para ödemek istemedikleri, abartılı donanımlarla şişirilmiş bir otomobil olmayacak” demişti. FCA CEO’su Sergio Marchionne, Avrupa’daki Fiat model yelpazesini sadeleştirmiş, pahalı donanımlara sahip olmayan Panda ve duygulara hitap eden, tasarım ağırlıklı 500 ailesine ağırlık vermeyi kararlaştırmıştı.
Aegea ve kardeşlerinin, 2016 Cenevre Fuarı’nda birarada sergilenmesi planlanıyor. Sedan, kasımdan itibaren Türkiye’de satışa çıkacak.
Hyundai Tucson ‘yeni’den döndü
Koreli üreticinin, 2004-2010 yılları arasında Avrupa’da sattığı, daha sonra yerini ix35’e devreden Tucson, tamamen yeni bir görünüm ve özelliklerle tekrar dönüş yaptı. Geçtiğimiz günlerde Türkiye’de de satışa sunulan yeni nesil Tucson, 1.6 lt turbo benzinli motor, otomatik vites ve 4x4 çekiş sistemine sahip versiyonuyla ilgi çekiyor.
Hyundai’nin özellikle Avrupa ve Türkiye’de SUV sınıfının etkin oyuncularından biri olma hedefiyle geliştirdiği, ix35’in yerini alan yeni nesil Tucson, Türkiye’de satışa sunuldu. Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, aracın satışa sunulduğu ilk 5 günde 500 adetlik satış gerçekleştirdiklerini belirtti. Yılın son 4 ayında 5 bin adet satış yapmayı planladıklarını ifade eden Göker, Tucson’da 2016 hedeflerinin de, pazarda bir aksilik yaşanmaması halinde 10 bin adedin üzerinde olduğunu kaydetti.
Benzinli ağırlıkta
Göker, ix35 modelinin yerini alan Tucson ile daha önce Hyundai’yi düşünmeyen müşterilerin bile ilgisini çekmeye hazırlandıklarını söylerken, satılan ilk 500 adetlik partide en yüksek talebin, 177 HP’lik 1.6 lt GDI turbo benzinli motor, 7-DCT otomatik şanzıman ve 4x4 çekişe sahip versiyona geldiğini ifade etti. Favori rengin ise kum beyazı olduğunu ve bu renk için sıra yazmaya başladıklarını ifade etti.
Yeni Tucson, Türkiye’de 132 HP’lik 1.6 lt atmosferik ve 177 HP turbo beslemeli benzinli motorlarla satışa sunuldu. Aracın ayrıca 185 HP’lik 2.0 lt hacimli dizel seçeneği de mevcut. Turbo benzinli motorda, çift kavramalı 7 ileri otomatik şanzıman ve 4x4 çekiş sistemi de mevcut. Yeni Tucson 79 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satılmaya başlanırken, 1.6 lt T-GDI Elite Plus 4WD seçeneğinin fiyatı 113 bin 900 TL, 2.0 lt dizeliyse 169 bin 900 TL’yi buluyor.
Lüks donanım seçenekleri, sessizliğiyle dikkat çeken Tucson’da, donanım paketlerine göre değişen ısıtma/soğutmalı ön koltuklar, Şeritte Kalma Uyarısı, Kör Nokta Uyarı Sistemi, geri görüş kamerası gibi unsurlar var.
Milliyet
SUV müşterisi farklı
Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, SUV segmentinin Türkiye’de önemli bir yere geldiğini vurgularken, bu sınıfta iki farklı müşteri profili olduğuna dikkati çekti. Göker, “Biri C ve D sınıfı sedan kullanıcıları. Prestijli ve gösterişli tasarım, yüksek güvenlik ve konfor özellikleri aradıkları için SUV alıyorlar. Halen SUV kullananlar ise yeniden bir araç almak istediklerinde daha yeni, daha etkileyici bir tasarım, daha üstün özellikler arıyor” dedi.
Milliyet
Fuarın gizemi ev sahibi Almanlardan geldi...
Yarın basın günüyle kapılarını açmaya hazırlanan ve Avrupa’nın en önemli otomobil etkinliklerinden biri olan Frankfurt Otomobil Fuarı, bu yıl 210 dünya tanıtımına ev sahipliği yapacak. Tüm dünyanın merakla beklediği yeniliklerin, az da olsa kıpırdanmaya başlanan Avrupa pazarının yanı sıra ABD ve durgunlaşan Çin pazarını bir miktar daha hareketlendirmesi bekleniyor.
Her ne kadar fuarda 200’den fazla modelin “ilk gösterimleri”nin yapılması planlanırken, bunların önemli bir bölümü, üreticiler tarafından ya özel organizasyonlarda ya da basına ve internet sitelerine gönderilen resmi fotoğraflarla “az çok” tanıtıldı. Bunun, bir ölçüde fuarın heyecanını düşüreceğini “akıl eden” ev sahibi Almanlar, “Daha görmedikleriniz de var!” dercesine bazı modellerini itinayla saklamayı sürdürüyor.
Özel konsept yaptı
Nitekim VW, yeni nesil Tiguan’a olan merakı artırmak amacıyla, fabrikada üretildiği bantın önünde çekilmiş “çarşaflı” fotosunu basına yollarken, aynı aileden Audi de, elektrikli Q6 e-tron konseptinin örtüsünü aralamakla yetindi. Audi, aracın ön radyatör ızgarasını ve arka sağ köşesini gösterip, heyecan yarattı. Audi’nin rakibi Mercedes ise, bunu bir adım ileriye taşıdı ve IAA Frankfurt Fuarı’na özel bir konsept getireceğini duyurdu. Mercedes, bunu yaparken “gizemlilikten” ödün vermezken, “yeterli derecede” heyecan vermeyi de ihmal etmedi.
Hertz’den farklı bir avantaj!..
Dünyanın ilk araç kiralama şirketi olan Hertz, Türkiye’de farklı bir uygulama başlattı. Hertz’in Amerika’da geliştirip Türkiye’de de uygulamaya başladığı “Rent2Buy” yani “KiralaVeSatınAl” hizmeti kapsamında, kullanıcılar, kiraladıkları araçları beğenmeleri halinde, cazip fiyatlarla satın alabilecekler.
Yaklaşık 3 bin araçlık filosuyla hizmet veren Hertz, kendisinden araç kiralayan herkese, uygun fiyatlarla kiraladığı aracın sahibi olma imkanı sunuyor. “Rent2Buy” sistemini Türkiye’de uygulayan ilk araç kiralama firması olduklarının altını çizen Hertz Türkiye Genel Müdürü Nur Hidayetoğlu, “Hertz’in Amerika’da geliştirdiği Rent2Buy sistemini Türkiye’ye entegre ettik. Müşterilerimiz, ister bireysel ister kurumsal olsun, kiraladıkları aracı cazip fiyatlarla satın alabilecek. Sisteme ilgi şimdiden çok yoğun” dedi.
Sistemin kullanıcılara büyük avantaj sunduğunu anlatan Hidayetoğlu, “Müşterilerimiz önce aracı kiralıyor, test ediyor, eğer beğenirse satın alabiliyor. Kullanıcı, kiraladığı aracı satın almaya karar verirse, 3 güne kadar olan kiralama bedeli toplam satış bedelinden düşülüyor. Müşteri aracı 3 gün ücretsiz test etmiş oluyor” diye konuştu.
Peugeot 508 için aranan kan bulundu
Peugeot’nun “amiral gemisi” durumunda olan 508 modeline, aranan kan bulundu. 1.6 litre dizel motor ve tam otomatik 6 ileri EAT6 vites kutusuyla da donatılan 508, Türkiye’de satışa sunuldu. 508 1.6 lt HDi’ın manuel vites kutulu versiyonu 96 bin 500 TL ve 508 1.6 lt HDi EAT6 tam otomatik viteslisi de 107 bin 500 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.Yenilenerek iddialı ve modern tasarımın yanı sıra farklı donanım seçenekleriyle dikkatleri üzerinde toplayan 508, yeni dizel motorun yanı sıra EAT6 otomatik vites kutusuyla iddiasını bir adım daha ileriye taşıyacak. 120 HP’lik 1.6 lt dizel motor, manuel vites kutusunun yanında PSA Peugeot Citroen Grubu’nun yeni nesil şanzımanı olan tam otomatik EAT6 vites kutusuyla da satılıyor. 508 1.6 lt dizel EAT6, sarsıntısız vites geçişlerinin yanı sıra düşük yakıt tüketimiyle de dikkat çekiyor. 1.6 dizel-otomatik versiyon, fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 3.9 lt tüketiyor.
EAT6 tam otomatik şanzıman, 508’in 165 HP gücündeki 1.6 lt turbo benzinli motoruyla da satın alınabiliyor. Yine fabrika verilerine göre bu motor ve EAT6 ile 508, 100 km’de ortalama 5.8 lt yakıt tüketiyor.
Donanım zengini
508’de, çift bölgeli otomatik klima (Allure’da 4 bölgeli), Kör Nokta Uyarı Sistemi, Yokuş Kalkış Desteği, Geri Görüş Kamerası, Head-Up Display ekranı, 7 inçlik dokunmatik ekran gibi unsurlar, donanım paketi seçeneklerine göre standart veya isteğe bağlı sunulan unsurlardan...
Peugeot Türkiye’nin yeni Genel Müdürü Laurent Pernet, yıl sonunda yüzde 4 pazar payı hedeflediklerini söylerken, EAT6 tam otomatik vitesli modellerinin artmasının, markayı Türkiye pazarında daha da büyüteceğini belirtti.
Pahalı olsun ama az yaksın
Cetelem Araştırma Merkezi tarafından hazırlanan ve aralarında Türkiye’nin de olduğu 14 ülkedeki otomotiv pazarının mercek altına alındığı raporun yenisi açıklandı. Buna göre Türk tüketicisi, araç satın alırken en çok “yakıt tüketimi”ne dikkat ediyor.
Yaklaşık 8 bin kişinin katılımıyla hazırlanan “Otomobil Müşterilerinin Satın Alma Davranışları” konulu rapor, bir yandan global otomobil pazarını detaylı şekilde ele alırken, değişen tüketici davranışları ve yeni eğilimleri de ortaya koyuyor. Araştırmaya göre, Türkiye’deki tüketicilerin otomobil satın alma sürecinde önem verdikleri kriterler arasında “yakıt tüketimi” yüzde 58’lik bir payla ilk sırada yer alırken, bunu “fiyat”, “güvenlik ve yol tutuş” gibi etkenler izliyor. Aynı araştırmanın bulgularına göre “yakın çevrenin görüşleri” de, tüketicilerin satın alma kararı verirken üzerinde durdukları bir başka kriter olarak dikkati çekiyor.
Tüketicilerin satın alma kararında internet ve benzeri kaynaklardan alınan bilgilerden ziyade, esas olarak “test sürüşleri” daha etkin oluyor. Sürücülerin ortalama yüzde 41’i test sürüşü yaptıklarını ve bunun kendileri için en önemli unsur olduğunu belirtiyor.