EkonomiÇinliler bu kez işi sıkı tutuyor

Çinliler bu kez işi sıkı tutuyor

07.03.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

Sürekli olarak kendi ülkelerinin dışına çıkabilmek için çabalayan Çinliler, bu kez elektrikli araçları ve güçlü özellikleriyle Avrupa pazarını hedefliyor

Çinliler bu kez işi sıkı tutuyor

Çinliler bu kez işi sıkı tutuyor
Yaklaşık olarak 1990’lı yıllardan itibaren büyüyen ve devleşen Çin otomotiv pazarı, son dönemde daralmaya girerken, firmalar yeni pazar arayışlarını artırdı. Dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin’de satışlar 2018’de yüzde 2.8 düşüşle 28 milyona gerilerken, “en büyük” ünvanını kaybetmedi. 2019’da da satışların geçen yıla paralel bir seyir izlemesi beklenirken, Çinli üreticilerin Avrupa pazarında pay alma hayalleri yeniden alevlendi.

Haberin Devamı

Ülkede hava kirliliğinin artması, pek çok denemeye rağmen Avrupa pazarına girmeyi tam becerememiş Çinli otomotivcilere bir ışık yaktı. Nitekim Çinliler, Volvo veya Rover gibi markaları satın alarak Avrupa’da adlarını duyurmaya, etkin olmaya çalışırken, son dönemde bu kıtanın ihtiyaç duyduğu bir teknolojiyle büyük fırsat yakaladı.

Çinliler bu kez işi sıkı tutuyor

Avrupalı gibi

Hava kirliliği dolayısıyla Çin hükümetinin elektrikli araçları teşvik etmesi, Çinli üreticilerin otobüsten otomobile kadar pek çok elektrikli araçla Avrupa kapısını çalmasını sağladı. Çünkü ellerinde gelişmiş elektrikli araç teknolojisi var.

Cenevre’de boy gösteren Aiways ve Arcwox, bunun en yakın örnekleri oldu. Aiways, 25 bin dolardan satılabilecek bir SUV ile karşımıza çıkarken, Çinli BAIC bünyesindeki Arcfox, Volkswagen Grubu’nun eski efsane tasarımcısı Walter da Silva’ya kendini emanet etmiş. Silva, Arcfox için “ECF” adlı konsept aracın tasarımını gerçekleştirmiş. Maksimum hızı 260 km/s olan aracın menzili 450 km. 100 km’ye 2.7 saniyede çıkıyor.

Haberin Devamı

Çinliler bu kez işi sıkı tutuyor

Skoda’dan farklı bir konsept

Çek üretici Skoda, ilk kez Cenevre’de sergilediği “Vision iV” konseptiyle tamamen elektrikli geleceğe hazır olduğunu gösterdi. İki elektrikli motoru bulunan Vision iV modeli, dört tekerlekten çekişli olarak ilerleyebiliyor. Lityum iyon batarya, yerden tasarruf sağlamak adına gövde altına yerleştirilmiş ve 500 kilometre menzil sunuyor. Otomobilin tasarımı ise farklılığıyla dikkati çekiyor.

Çinliler bu kez işi sıkı tutuyor

15 bin satışı garantiledi

Tüm modellerini elektriklendirmeyi hedefleyen Honda, fuarda “e Prototype” adlı elektrikli aracının dünya tanıtımını gerçekleştirdi. Tam şarjla 200 km’ye kadar elektrikli menzil sunan yeni araç, “hızlı şarj” fonksiyonu ile 30 dakikada bataryayı yüzde 80 şarj edebiliyor. Yaz başında resmi sipariş süreci başlayacak olan araç için şimdiden 15 bin adet ön talep alındı. Araç, Türkiye’de de satışa sunulacak.

Çinliler bu kez işi sıkı tutuyor

Mercedes’ten yenilik yağmuru

Mercedes-Benz, 89. Cenevre Otomobil Fuarı’nda 7 yeni aracın dünya lansmanını gerçekleştiriyor. En dikkat çekici yenilik, yenilenen GLC modeli olurken, yeni CLA Shooting Brake de (station wagon) fuarda yerini aldı. Mercedes-Benz, ilk olarak sergilediği Concept EQV ile de geleceğin elektrikli lüks minivanına ilişkin vizyonunu gösterdi.

Haberin Devamı

Çinliler bu kez işi sıkı tutuyor

Porsche’nin torunu da geliyor

Otomotiv dünyasına iz bırakmış isimlerin başında Ferdinand Porsche gelir. Otomobil severler onu efsane Volkswagen Beetle’ı (kaplumbağa) tasarlayan ve Porsche markasını yaratan kişi olarak tanır. Onun torunu Ferdinand Karl Piech de, dedesinin kurduğu imparatorluğun başına geçmiş, Lamborghini, Bugatti, Seat, Skoda ve Audi markalarını tek bir çatı altında toplamıştı. Ferdinand Piech’in oğlu Anton Piech de, elektrikli bir süper spor otomobille sanayiciliğe adımını attı.

Anton Piech, kenrdi adını verdiği ilk prototipini üretti ve Cenevre Otomobil Fuarı’nda ilk kez sergiledi. “Mark Zero” adı verilen elektrikli aracın menzili 500 km. 4 dakika gibi kısa sürede yüzde 80 oranında şarj olabiliyor. 0-100 km/h hıza 3.2 saniyede ulaşabilen Mark Zero’nun maksimum hızı ise 250 km ile sınırlı...