07.03.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:
Ülkede hava kirliliğinin artması, pek çok denemeye rağmen Avrupa pazarına girmeyi tam becerememiş Çinli otomotivcilere bir ışık yaktı. Nitekim Çinliler, Volvo veya Rover gibi markaları satın alarak Avrupa’da adlarını duyurmaya, etkin olmaya çalışırken, son dönemde bu kıtanın ihtiyaç duyduğu bir teknolojiyle büyük fırsat yakaladı.
Avrupalı gibi
Hava kirliliği dolayısıyla Çin hükümetinin elektrikli araçları teşvik etmesi, Çinli üreticilerin otobüsten otomobile kadar pek çok elektrikli araçla Avrupa kapısını çalmasını sağladı. Çünkü ellerinde gelişmiş elektrikli araç teknolojisi var.
Cenevre’de boy gösteren Aiways ve Arcwox, bunun en yakın örnekleri oldu. Aiways, 25 bin dolardan satılabilecek bir SUV ile karşımıza çıkarken, Çinli BAIC bünyesindeki Arcfox, Volkswagen Grubu’nun eski efsane tasarımcısı Walter da Silva’ya kendini emanet etmiş. Silva, Arcfox için “ECF” adlı konsept aracın tasarımını gerçekleştirmiş. Maksimum hızı 260 km/s olan aracın menzili 450 km. 100 km’ye 2.7 saniyede çıkıyor.
Skoda’dan farklı bir konsept
Çek üretici Skoda, ilk kez Cenevre’de sergilediği “Vision iV” konseptiyle tamamen elektrikli geleceğe hazır olduğunu gösterdi. İki elektrikli motoru bulunan Vision iV modeli, dört tekerlekten çekişli olarak ilerleyebiliyor. Lityum iyon batarya, yerden tasarruf sağlamak adına gövde altına yerleştirilmiş ve 500 kilometre menzil sunuyor. Otomobilin tasarımı ise farklılığıyla dikkati çekiyor.
15 bin satışı garantiledi
Tüm modellerini elektriklendirmeyi hedefleyen Honda, fuarda “e Prototype” adlı elektrikli aracının dünya tanıtımını gerçekleştirdi. Tam şarjla 200 km’ye kadar elektrikli menzil sunan yeni araç, “hızlı şarj” fonksiyonu ile 30 dakikada bataryayı yüzde 80 şarj edebiliyor. Yaz başında resmi sipariş süreci başlayacak olan araç için şimdiden 15 bin adet ön talep alındı. Araç, Türkiye’de de satışa sunulacak.
Mercedes’ten yenilik yağmuru
Mercedes-Benz, 89. Cenevre Otomobil Fuarı’nda 7 yeni aracın dünya lansmanını gerçekleştiriyor. En dikkat çekici yenilik, yenilenen GLC modeli olurken, yeni CLA Shooting Brake de (station wagon) fuarda yerini aldı. Mercedes-Benz, ilk olarak sergilediği Concept EQV ile de geleceğin elektrikli lüks minivanına ilişkin vizyonunu gösterdi.
Porsche’nin torunu da geliyor
Otomotiv dünyasına iz bırakmış isimlerin başında Ferdinand Porsche gelir. Otomobil severler onu efsane Volkswagen Beetle’ı (kaplumbağa) tasarlayan ve Porsche markasını yaratan kişi olarak tanır. Onun torunu Ferdinand Karl Piech de, dedesinin kurduğu imparatorluğun başına geçmiş, Lamborghini, Bugatti, Seat, Skoda ve Audi markalarını tek bir çatı altında toplamıştı. Ferdinand Piech’in oğlu Anton Piech de, elektrikli bir süper spor otomobille sanayiciliğe adımını attı.
Anton Piech, kenrdi adını verdiği ilk prototipini üretti ve Cenevre Otomobil Fuarı’nda ilk kez sergiledi. “Mark Zero” adı verilen elektrikli aracın menzili 500 km. 4 dakika gibi kısa sürede yüzde 80 oranında şarj olabiliyor. 0-100 km/h hıza 3.2 saniyede ulaşabilen Mark Zero’nun maksimum hızı ise 250 km ile sınırlı...