05.11.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
HANİFE BAŞ - TECH KÖŞE
Türkiye’den çıkan start up’lara her geçen gün bir yenisi ekleniyor. Ersel Gökmen, Emir Çiftçioğlu, Furkan Ençkü ve Erden Gökmen’in kurduğu ‘Buy Buddy’ bunlardan biri. Bu girişim, giyim perakendesine yeni bir açılım getirmeyi hedefliyor.
Ürünlerin üzerine şu anki alarm etiketleri yerine takılacak Buy Buddy alışveriş cihazıyla, kasa kuyruklarının önüne geçilmesi hedefliyor.
Gıda marketlerinde kısmen başlayan self servis veya cepten ödeme, giyim perakendesine de uygulanacak. Yani beğendiğiniz kıyafetin ödemesini mağazanın herhangi bir noktasında cep telefonundan yapıp kasaya gitmeden satın alıp, giyip çıkabileceksiniz. Ayrıca bu cihaz ve yazılımla anlık stok ve müşteri davranışları takibi de yapılabilecek.
‘Farkımız iş fikrimiz’
25 yaşındaki Ersel Gökmen, Sabancı Üniversitesi İşletme Bölümü’nden mezun. Daha önce Unilever, Reckitt Benckiser gibi şirketlerde satış departmanlarında çalıştı.
Gökmen, çalışırken müşterilerin, mağaza sahiplerinin ve mağaza çalışanlarının alışveriş sırasında yaşadıkları sorunlara tanıklık ettiğini belirterek, “Bu sorunları çözmek için çalıştığım şirket içinde bir proje geliştiriyordum. Sonra projeyi büyütmek ve ayrı bir şirket haline getirmeye karar verdim. Arkadaşım Emir Çiftçioğlu ve babam Erden Gökmen ile çalışmaya başladım. Sonra Emir’in çalıştığı yerde arkadaşı olan Furkan Ençkü ile ortak olarak Buy Buddy’nin temellerini attık” diye anlatıyor.
Buy Buddy, Gökmen’in ilk girişimi. Genç girişimci dünyada pek çok firmanın perakendedeki sorunlara farklı çözümler geliştirmeye çalıştığını anımsatarak, “Buy Buddy’yi özel yapan, alışveriş deneyimi ve bu çözümleri tek ve kolay bir şekilde sunması. Şu anda aynı deneyimi sağlayan başka bir şirket yok” diyor.
Ersel Gökmen, Buy Buddy’nin getireceği faydaları şöyle sıralıyor: “Buy Buddy sayesinde kasa sıraları, mağazada yoğunluk, stokta ürün kalmaması, bilgisiz mağaza çalışanı gibi nedenlerle oluşan satış kayıpları önlenecek. Sağlanan anlaması kolay veriler ve raporlarla daha data odaklı karar verme mekanizmaları oluşturulacak. Güvenlik artacak, mağaza çalışan/satış verimi yükselecek.
Kasaya bile uğramadan alışveriş...
Uygulama başlıyor
Buy Buddy’nin ilk uygulaması için de Türkiye’deki en büyük global perakende zincirlerinden biriyle anlaşılmış durumda. İki pilot mağaza ile başlayıp gelecek dört ay içinde toplamda 16 mağazada uygulamaya konması planlanıyor.
Gökmen ve ortaklarının ana hedefi Türkiye’de geliştirdikleri bu teknolojiyi en hızlı şekilde dünya pazarına çıkarmak ve bütün ülkelerdeki perakendecilere ulaştırmak. Şu anda bütün odaklarını da Buy Buddy’yi başarılı hale getirmeye çevirmiş durumdalar.
Buy Buddy, İTÜ Çekirdek Erken Aşama Kuluçka Merkezi’nde çalışmalarnı sürdürüyor. Gökmen, özellikle Big Bang Startup Challenge’da sahneye çıkarak yatırımcı ve potansiyel müşterilere kendilerini göstermek istediklerini de vurguluyor.
YENİ ÜRÜN
HoloLens Türkiye pazarına giriyor!
Artırılmış gerçeklik sistemiyle zamandan ve paradan tasarruf edilmesini sağlayan HoloLens’in bulunduğu ülke sayısı artıyor. Microsoft, HoloLens’i Avrupa’da 29 yeni pazara getiriyor. Bu ülkeler arasında Türkiye de var.
Microsoft’ta bu operasyonun Genel Müdürü olan Lorraine Bardeen, “Microsoft olarak tüm bireylerin ve kurumların daha fazlasını başarması için destek olmayı misyon edindik. Artırılmış gerçeklik, dünya çapındaki müşterilerin ve şirketlerin bugüne kadar yapılması mümkün olmayan şeyleri yapmalarına yardımcı olma potansiyeline sahip. Yeni iletişim yolu yaratılmasına yardımcı olacak” dedi.