Ekonomi‘Cep’te cebi düşünme zamanı

‘Cep’te cebi düşünme zamanı

09.06.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:

HMD Global Türkiye Genel Müdürü Şener, “Kur ve artan vergilerle tüketiciler üst segmentten daha uygun fiyatlı ve yüksek performanslı ürünlere yöneldi. Giriş ve orta segment daha hareketli” dedi

‘Cep’te cebi düşünme zamanı

‘Cep’te cebi düşünme zamanı
Bir dönem cep telefonu denince ilk akla o gelirdi. Tuşlu, sarı renk, kızaklı pek çok modeliyle herkesin vazgeçilmeziydi. Hele bir de yılan oyunu yok muydu? Evet, Nokia’dan bahsediyoruz. Dünyada ve ülkemizde bir dönemin efsanesi oldu.

Dokunmatik telefonların başladığı dönemde ise yeniliklere adapte olamayarak Microsoft’a satıldı. 2014’de satılışının ardından da bu marka altında da başarılı olamayınca piyasadan çekildi. Daha sonra HMD Global’le yeniden sahalara döndü. 2018’de ise Türkiye pazarına girdi. Geçen yıl Türkiye’deki yapılanmasını tamamladı. Geniş ekranlı ve uygun fiyatlı Nokia telefonları raflardaki yerini aldı.

Haberin Devamı

HMD Global Türkiye Genel Müdürü Sertaç Şener, sektörün eskilerinden. Microsoft’ta da Nokia ürünleriyle ilgileniyordu. 2019’da hedeflerini büyüttüklerini ve daha geniş bir ürün portföyü ile tüketicilerin karşısına çıkacaklarını söylüyor.

Şener, “Bu yıl yeni vergi sistemi ve döviz kurundaki dalgalanma nedeniyle pazarın çok küçük bir büyüme rakamıyla kapanmasını bekliyoruz. Yeni ürünlerimizle Türkiye’deki pazar payımızı artırmak istiyoruz. Rekabetin yüksek olduğu Avrupa, MENA ve Rusya gibi bölgelerde HMD Global olarak ilk 5 akıllı telefon markası arasına ismimizi yazdırmayı başardık” diyor.

7 modeli satışta

Türkiye’de şu anda yenilenen Nokia 3310’un yanında Android işletim sistemli Nokia 2, Nokia 3, Nokia 5 Pro, Nokia 8 ve bu yıl piyasaya sürülen Nokia 3.1 Plus ve Nokia 5.1 Plus modelleri farklı fiyat segmentlerinde satışta.

Haberin Devamı

‘Cep’te cebi düşünme zamanı

Kurlar nedeniyle tüketicilerin daha çok uygun fiyatlı telefonlara yönelmesini beklediklerini dile getiren Şener, “Ayrıca akıllı telefon kullanıcılarının üreticilerden daha uzun ömürlü telefonlar üretmelerini beklediklerini gözlemliyoruz. Bu nedenle telefonlarımızı her gün daha iyi olması için yazılım güncellemelerimizle desteklemeye, yenilemeye devam ediyoruz. Nokia telefonlar, kendi fiyat bandında rakiplerinin sunmadığı yazılım özellikleriyle farklılaşıyor” diyor.

‘Cep’te cebi düşünme zamanı
Alım davranışı değişti

Sertaç Şener, son dönemde kurların ve vergilerin etkisiyle değişen tüketici davranışlarını şöyle anlatıyor:

“Kur etkisi ve vergi dilimindeki değişimlerle tüketiciler üst segmentten daha uygun fiyatlı ve yüksek performanslı ürünlere yöneldi. Giriş ve orta segmentin daha hareketli olduğu bir dönemdeyiz. Özellikle büyük ekranlı, oyun performansı verebilen uygun fiyatlı telefonlar tercih ediliyor. Tüketiciler artık her yıl telefon yenilemek yerine kendisini sürekli yenileyen ve güncel tutan, uzun süre kullanabilecekleri bir telefon arıyor. Biz Google’la yaptığımız anlaşma ile Nokia telefonların 2 yıl boyunca Android güncellemelerini almasını, 3 yıl boyunca da güvenli kalacak yamalara sahip olmasını sağladık. Nokia telefona sahip olan kullanıcılar, yıllar boyu her gün daha iyiye giden bir deneyim yaşayacak.”

Haberin Devamı

‘Google’la işbirliğimiz çok iyi’

Sertaç Şener, son dönemde Huawei’ye uygulanan Android yasağıyla ilgili olarak da şu görüşleri dile getiriyor:

“Ülkeler arasındaki konjonktürel gelişmelerin serbest piyasa ekonomisindeki işleyişe etki etmesini istemeyiz. Küresel iş birlikleri sektörün gelişimi ve daha iyi ürünlerin ortaya çıkması için önem taşıyor. Bizler de Nokia telefonların evi, Finlandiyalı bir girişim MD Global olarak Zeiss, Google, Light, Qualcomm gibi endüstrinin lider şirketleriyle çalışıyoruz. Google ile çok yakın bir iş ortaklığı içerisindeyiz. Google’la iş birliğimiz sayesinde 2 yılda 300’den fazla aylık güvenlik güncellemesine yer verdik. Neredeyse tüm telefon portföyümüz Android 9 Pie işletim sistemine yükseltildi ve diğer üreticilerden ortalama 2 kat daha hızlı güncelleme alıyoruz.”