02.12.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
LG Electronics Türkiye Beyaz Eşya Pazarlama Bölüm Başkanı Jiyoung Lee, beyaz eşya grubunda Türkiye’de en güçlü oldukları ürünlerin sırasıyla çamaşır makinesi, buzdolabı, bulaşık makinesi ve klima şeklinde sıralandığını belirterek, “Çamaşır makinesinde yüzde 30, buzdolabında yüzde 25, bulaşık makinesinda yüzde 15 ve klimada yüzde 10 büyümemiz sözkonusu” dedi.
20 yeni bayi hedefi
Türkiye’de beyaz eşya satışlarının yüzde 65’e yakınının bayiler üzerinden satıldığını, 100 civarında bayilerinin bulunduğunu ve bu alanda daha fazla büyümek gerektiğini de dile getiren Lee, 2016’da 20 tane yeni bayi açmayı planladıklarını, teknoloji marketlerdeki ağırlıklarını da artıracaklarını söyledi.
İran, Dubai, Ortadoğu ülkelerinde beyaz eşyada yüzde 20-40 pazar paylarına sahip olduklarını Türkiye’nin bu yoğunlaşılması gereken bir ülke olduğunu kaydeden Lee, “Türkiye’de lokal markaların hakimiyeti var. Politik ve terör olayları tüm piyasayı etkiliyor. Beşaz eşya satışları da duruyor. Evlilikler bile erteleniyor. Seçimlerden sonra politik konular biraz daha durağanlaşacak diye bekliyoruz. Doların yükselmesinden dolayı olumsuz etkileniyoruz. Ürünü dolarla getirip TL ile satıyoruz. Aradaki fiyat farkını müşteriye yansıtamıyoruz. Marjımızdan feragat ediyoruz” diye konuştu.
10 yılda bir değişim
Jiyoung Lee, Türkiye’de beyaz eşya seçiminin kadınlar, TV seçiminin ise erkekler tarafından yapıldığını da anlatarak, şunları söyledi: “Türkiye’de kullanıcı alışkanlıkları da diğer ülkelere göre farklı. Dünyada ağırlıklı olarak 186-190 cm uzunluğundaki buzdolapları kulanılırken, Türkiye’de ağırlıklı olarak 70 cm. tercih ediliyor. Diğer ülkelerde süpürme süreleri 15-20 dakika iken Türkiye’de bu süre daha uzun. Türkiye çamaşır makinasında 8-9 kilo çamaşır alanları tercih ediyor. Büyük beyaz eşya ürünleri ortalama 10 yıl, süpürge ise 3-4 yılda bir değiştiriliyor.”
Yeni ürünleri yolda