Tofaş’ın toplamda 1 milyar doları aşkın yatırımla üretmeye başladığı ve büyük ölçüde Türkiye’de geliştirilen Egea projesinin ilk meyvesi, 15 Ekim’den itibaren Türkiye yollarına çıkıyor. Hatchback ve Station Wagon versiyonlarını da üretmeye hazırlanan Tofaş, Egea sayesinde 2016’nın ikinci çeyreğinde 3. vardiyaya geçecek, bunun için de 2 bin yeni çalışan daha alacak.
Egea projesinin, gerek Tofaş gerekse de Türkiye açısından büyük önem taşıdığına değinen Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, “6 bin 500 çalışanımız var. Ancak şu anda gözüken, 2016’nın ikinci çeyreğinde 3. vardiyaya geçeceğiz. 2016 yılında kademeli olarak toplam 2 bin kişilik ek istihdam sağlayacağımız anlamına geliyor. Bu, Türkiye için çok önemli bir şey. Bunun pozitif anlamda çarpan bir etkisi de olacaktır. Yan sanayide de belli bir istihdam yaratacaktır” dedi. Egea’nın, Türkiye’ye verdikleri destek açısından da son derece önemli bir proje olduğunu, diğer versiyonlarıyla birlikte ihracat girdisinin de artacağına değinen Eroldu, “Egea sadece Tofaş’ın değil Türkiye’nin projesi. Tofaş’ın Ar-Ge’si, Fiat dünyası içinde ciddi biçimde konumu ve yeteneklerini ispatladı. Egea, Türkiye’nin ihracatına da katkı sağlayacak” ifadesini kullandı.
İtalya da istedi!
Egea’nın, Fiat ve Tofaş dünyası açısından “ilk”leri barındırdığına da dikkat çeken Eroldu, “Bir kere, bu aracı kalitemize güvenerek, 5 yıl garanti ile satmaya başlayacağız. Fiat modelleri arasında 5 yıl garantiyle satışa sunulacak ilk araç Egea olacak. Bunun yanında Egea’nın sedanını, İtalya da istedi. Orada da kasım ayı gibi satışa sunulması planlanıyor. Üstelik İtalya, normalde bir sedan pazarı değil. Buna rağmen istenmesi, aracın potansiyelini gösteriyor” diye konuştu. Tofaş, İtalya pazarına “binek otomobil” ihracatını, en son Tempra modeliyle gerçekleştirmişti.
Cengiz Eroldu, Egea’nın, Hindistan pazarı için düşünülüp düşünülmediği konusunda da “O pazarda Linea’nın yerine geçecek model arayışı sürüyor. Alternatifler var. Şayet Egea’yı isterlerse, bizim Ar-Ge bölümümüze yine iş düşecek demektir. Çünkü o pazarda satılan Linea’yı da biz Bursa’da hazırlamıştık” ifadesini kullandı.
Hedef 400 bin
Fiat Linea üretimine de devam edeceklerini söyleyen Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, “Fiat Linea’nın yine kendine özgü bir sınıfı olacak. Pazarın bu kesimini düşündüğümüzde, Linea güncelliğini koruyor. Ödenen paranın karşılığı olarak Linea hala çok geçerli bir model. Egea’dan kendiliğinden ayrışacak” dedi.
Yaklaşık 1.5 milyar doları bulan yatırımlarının, 2016 yılı sonunda biteceğini kaydeden Eroldu, “Bunun içinde Doblo ve ABD’ye yönelik Ram projelerinin yanı sıra Egea, Minicargo ve fabrika içindeki yenileme yatırımları da var. Son olarak Minicargo’nun makyaj operasyonu olacak. Ondan sonra tamamen yeni ve yenilenmiş ürünler üretiyor olacağız” dedi.
Cengiz Eroldu, “Her şey istediğimiz, beklediğimiz gibi giderse, Egea ailesi tam olarak devreye girdiğinde, diğer mevcut ürünlerimizle birlikte Bursa fabrikamızın 400 bin kapasitesini doldururuz” diye konuştu. Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç ise yıl sonuna kadar 8 bin Egea satmayı planladıklarını, tam yılda 35 bin adetlik öngörüleri bulunduğunu belirtti.
Üç donanım var, opsiyon yok!
Fiat’ın “Ikea gibi olacak” dediği Egea Sedan, üç farklı donanım paketiyle satışa sunuluyor. Bu üç donanım paketi haricinde, “opsiyonel” yani isteğe bağlı donanım seçeneği bulunmayacak Egea Sedan, 49 bin 900 TL ile 70 bin 900 TL arasındaki fiyatlarla satışlacak. İlk 2 bin kişiye de, 2 bin TL
indirim sunulacak.
Tamamen özgün ve yeni tasarımı, sportif görünümü, aerodinamik yapısıyla dikkat çeken Egea Sedan, iç mekanda da geniş bir hacime ve bagaj kapasitesine sahip. İç mekanda kalite algısını üst düzeyde tutmak amacıyla, özellikle konsolda yumuşak malzeme seçimi dikkati çekerken, geri görüş kamerası da dahil olmak üzere geniş yelpazede donanımlarla satılacak.
Otomatiği de olacak
Egea, ilk etapta 1.4 lt 95 HP benzinlinin yanı sıra 1.3 lt 95 HP ve 1.6 lt 120 HP Multijet dizel motor seçenekleriyle satılmaya başlanacak. 120 HP’lik dizelde DCT çift kavramalı otomatik vites seçeneği de, 2016’nın ikinci yarısından sonra devreye girecek. Bununla birlikte yılbaşında 1.6 lt 110 HP’lik 6 ileri otomatik vitesli benzinli motor da seçenekler arasında olacak.
Easy, Urban ve Lounge donanım paketleri olacak Egea’nın giriş seviyesinde elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, elektrikli ön ve arka camlar, Uconnect Radio/MP3 Çalar, USB/AUX girişi, çok fonksiyonlu direksiyon, ABS, ESP, Yokuş Kalkış Desteği gibi sistemler standart.
Donanımları arasında ‘drone’ da var
Las Vegas’ta düzenlenecek CES teknoloji fuarına hazırlanan çılgın İsviçreli Rinspeed, bu kez de yapacağını yaptı.
Bu fuarda sergilemek amacıyla “Etos” adında bir konsept hazırlayan Rinspeed, bu otomobilin donanımları arasına, son dönemlerde hayli popüler hale gelen “büyük oyuncağı” bir drone (insansız uzaktan kumandalı
hava aracı) ekledi.
Otomobilin arka kısmına, bu aracın indirilebileceği bir “pist” bile koyan Rinspeed, Etos’u da “sürücüsüz gidebilecek” şekilde düşünmüş. Yani araç kendi kendisine giderken, yolcular sıkılmamak ve çevreyi keşfetmek, hatta o an çiçekçiden bir buket gül almak amacıyla bu drone’u kullanabilecek. Yani sırf araçta sıkılmasınlar diye!
İddialı Astra’ya iddialı hedef
Opel’in kompakt sınıftaki temsilcisi Astra, tamamen yeni nesliyle kasım ayından itibaren Türkiye’ye giriş yapacak. Üst sınıf otomobillerde sunulan donanımlara ve yeni teknolojilere sahip Astra’nın en büyük kozu da, 1.6 lt dizel motor ve otomatik vites kombinasyonu olacak. Hedefiyse, yılda 15 bin adetlik satış.
Alman Opel’in içinde bulunduğu sıkıntıyı aşma konusundaki en büyük destekçisi olacak yeni nesil Astra, Türkiye yollarına çıkmak için kasım ayını bekliyor. Çekici tasarımı ve teknolojik donanımlarıyla önemli kozlara sahip yeni Astra, yıllık 15 bin adetle liderlik koltuğuna kurulmayı istiyor. Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, yeni Astra ile 2016 yılında 15 binin üzerinde satışa ulaşmayı ve sınıf liderliğini hedeflediklerini belirtti.
Önce hatchback...
2016 yılı için toplam satışlara ilişkin bir net bir hedef koyamadıklarını, ancak yeni Astra ile ellerinde önemli bir kozları olacağını belirten Keklik, “Şimdilik gelecek yıla ilişkin net bir hedef belirlemek zor. Piyasanın ne olacağını, ilerleyen günlerde, yılın sonuna doğru gelişmelerin nasıl şekilleneceğine bakacağız” dedi.
Tamamen farklı bir tasarım ve iddialı motor seçenekleriyle satışa sunulacak Astra, ilk etapta sadece hatchback olarak gelecek. Ardından da 2016’da station wagon versiyonu pazara sunulacak. Yeni Astra’da şu an sedan versiyon düşünülmüyor.
Tasarımı tamamen yenilenen, eskisine göre kısalmasına rağmen iç hacmi büyüyen yeni Astra, farklı malzeme teknolojileri sayesinde yerini aldığı Astra’ya göre 200 kiloya yakın “zayıflama” başarısı göstermiş. İç mekanda da hayli modern ancak sade bir tasarım sunan yeni Astra, bununla birlikte ince ancak konforlu yeni koltuklara da sahip. Ön koltuklarda “masaj fonksiyonu” ve “ısıtma-soğutma” gibi üst sınıflara özel donanım seçenekleri de var.
İlk etapta 1.6 lt 136 HP dizel motor ve otomatik şanzıman seçeneğinin de bulunacağı Astra’da, ayrıca 105 HP’lik 1.0 lt üç silindirli ECOTEC benzinli motor ve 1.4 lt (150 HP) benzinli motorlar da bulunacak. 1.4 lt motorun otomatik şanzıman seçeneği ise 2016 yılının ilk çeyreğinde getirilecek.
Aracın Türkiye fiyatı şimdilik belli değil.