15.01.2015 - 14:43 | Son Güncellenme:
Çakar, Başkent Doğalgaz AŞ'nin (Başkentgaz) Maltepe'deki binasının önünde yaptığı basın açıklamasında, Başkentgaz'ın 900 binden fazla ön ödemeli doğalgaz sayacı kullanan abonesi bulunduğunu söyledi.
Ön ödemeli doğalgaz sayaçlarının, ekran görüntüsünün olmaması, arızalanması, ekonomik ömrünü tamamlaması, pilinin bitmesi gibi çeşitli gerekçeler gösterilerek 406 lira karşılığında mekanik sayaçla değiştirildiğini, bu şekilde tüketicilerin mağdur edildiğini ifade eden Çakar, yapılan işlemin hukuki açıdan yanlış olduğunu savundu.
Başkentgaz'ın bu uygulamasının Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna aykırı olduğunu belirten Çakar, haklarını aramak isteyen tüketicilere dernek olarak yardım edeceklerini bildirdi.
Öte yandan Başkent Doğalgaz Dağıtım AŞ'den yapılan açıklamada, özellikle havaların eksi 20 dereceye düşmesinin sayaç ve regülatörünün çalışmasını olumsuz etkilediği ve ön ödemeli sayaçların eksi 10 derecenin altında çalışmamasının problem oluşturduğu kaydedildi.
Açıklamada "Soğuk hava sayaç ve regülatörün çalışmasını olumsuz etkiledi. Sıcaklığın eksi 15 derecenin altında olduğu 4 günlük süre içerisinde Başkentgaz'a gelen 12 bin 745 ihbarın sadece 'si mekanik (faturalı) sayaçlarla ilgili olup geri kalanı kartlı (ön ödemeli) sayaçlar ile ilgilidir" ifadesine yer verildi.27
Şirketin mekanik sayaç değişimi için hiçbir ücret almadığı ve sorunsuz çalışan sayaçların değişimi konusunda kesinlikle baskı ya da zorlamada bulunulmadığı belirtilen açıklamada, 1996 ile 2004 yılları arasında "abone bağlantı bedeli" adı ile Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından alınan 300 dolarlık ödemenin Başkent Doğalgaz AŞ ile herhangi bir ilişkisinin bulunmadığı kaydedildi. Pil değişimi için ücret alınmadığına da yer verilen açıklamada, kartlı sayaçların teknik özelliklerinden ve dış etmenler sonucunda ortaya çıkan arızaların şirket tarafından ücretsiz onarıldığı, pil değişiminin ücretsiz olarak yapıldığı belirtildi.