EkonomiBanka kredileri hayat sigortalarını yaygınlaştırdı

Banka kredileri hayat sigortalarını yaygınlaştırdı

28.07.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Kredi kullanımlarında satılan kredi hayat sigortalarında yaşamsal risklere bağlı teminatların ön plana çıkmasıyla müşterilerin bu ürünü daha fazla kullanmaya başladıklarını belirten Finans Emeklilik ve Hayat Genel Müdürü Ajlan Sözütek, bu nedenle kredilerin, hayat sigortalarının faydasını kamuoyuna gösteren önemli bir etken olduğunu söyledi

Banka kredileri hayat sigortalarını yaygınlaştırdı

Türkiye’de hayat sigortalarının gelişimi hakkında görüşlerini bildiren Finans Emeklilik ve Hayat Genel Müdürü Ajlan Sözütek, bundan 10 yıl öncesine baktığımızda bireylerin hayat sigortasını öncelikli olarak para biriktirmek amacıyla aldığına dikkat çekti.
O dönemlerde satılan birikimli hayat sigortası ürünlerinin, kişilere teminatlar sunan sigorta tarafının hep geri planda kaldığını söyleyen Sözütek, Türkiye’de hayat sigortacılığının yaygınlaşmasındaki en önemli unsurlardan birinin ise bankaların kullandırdığı bireysel krediler olduğunu belirtti.
Sözütek, banka kredisi kullanan kişilerin satın aldığı kredi hayat sigortalarında yaşamsal risklere bağlı teminatların ön planda olmasından dolayı müşterilerin bu ürünü kullanmaya başladıklarını kaydetti. Bu nedenle bireysel kredilerin, kredi hayat sigortalarının faydasını kamuoyuna gösteren en önemli etken olduğunu vurgulayan Sözütek, “Bugünden yarına baktığımızda Türkiye’de hayat sigortacılığında daha gelişmiş ve farklı ihtiyaçlara hizmet edebilecek ürünlerin satılması için artık uygun zeminin oluştuğuna inanıyorum” dedi.

İşsizlik teminatlı hayat sigortası
İşsizlik teminatlı hayat sigortası ürünlerinin de oldukça ilgi gördüğünü belirten Sözütek, bu kapsamda müşterilerine farklı teminatlarda ürünler sunduklarını belirtti. Sözütek işsizlik teminatlı hayat sigortasında sundukları teminatları anlatırken şunları kaydetti:
“Tazminat anında kişinin durumuna göre tazminat ödemesi oluşturuyoruz. Ürün sahibi kişi bordrolu olarak çalıştığı dönemde kendinden kaynaklı olmayan nedenlerle işini kaybetmişse, işsizlik tazminatı ödemesi gerçekleştiriliyor. Eğer aynı durumu yaşayan kişi serbest meslek erbabıysa bu durumda geçici iş göremezlik tazminatı ödemesi gerçekleştiriliyor.
Kişi gelir elde etmek amaçlı herhangi bir faaliyette bulunmuyorsa, örneğin emekli ya da ev hanımı gibi, bu durumda da gündelik hastane tazminatı ödeniyor. Bu ürünü, satın alan kişilerin ekonomik faaliyetlerindeki her türlü durumu gözeterek ürün kapsamı içerisindeki risklerin gerçekleşmesi halinde kendisine tazminat ödemesi gerçekleştirilebilmek amacıyla bu şekliyle tasarladık. Kişi bordrolu bir çalışan ise işsiz kaldığında kendisine tazminat ödüyoruz. Eğer krediye bağlı bir ürün ile bağlantılı olarak bu ürünü satın almışsa, işsiz kalması durumunda sigorta şartları dahilinde 6 aya kadar kredi borcunu ödüyoruz.”

Haberin Devamı

Castries: Türkiye’de büyümeyi sürdüreceğiz
AXA Grubu Dünya Başkanı Henri de Castries, “Hızla büyüyen Türkiye’de biz de daha çok büyümek ve konumumuzu güçlendirmek istiyoruz'' diye konuştu

Axa Grubu Dünya Başkanı Henri de Castries, Axa Sigorta’nın Türkiye’de büyümesini sürdürdüğünü söyledi. Türkiye ekonomisinin geleceğine duydukları güvenin de altını çizen ve gelişmekte olan pazarların bulunduğu Orta ve Doğu Avrupa, Asya ve Akdeniz bölgesinde Türkiye'nin en önemli ekonomilerden biri olduğunu belirten de Castries, şöyle konuştu:
“Türkiye'de 10 yıldır faaliyette bulunuyoruz. AXA Türkiye'nin, gelişmekte olan bir ekonomide elde edilebilecek başarıların somut bir örneği olduğunu düşünüyorum; çünkü hızlı büyüyen ve iyi yönetilen bir şirket. Hızla büyüyen ve daha da büyümesini beklediğimiz Türkiye’de biz de büyümek ve konumumuzu güçlendirmek istiyoruz.”
Castries sözlerini şöyle tamamladı:
“Gelişen orta sınıfla birlikte koruma, sağlık ve tasarruf ürünleri büyüyecek. Biz de bu alanlarda payımızı büyütmek istiyoruz ve bankalarla dağıtım anlaşmalarımızı genişletmeyi hedefliyoruz. AXA Türkiye'nin sonuçlarından son derece memnunuz. Ülke ekonomisi büyüdükçe, bizim Türkiye’deki operasyonumuz da hızla büyüyor. Rekabetçi bir yapıda olduğumuz için sürekli yeni müşteri kazanıyoruz. Türkiye, yeni müşteri kazanmak açısından AXA’ya en büyük katkıyı yapan ülkelerden biri. Türkiye'de her yıl yüz binlerce yeni müşteri kazanıyoruz.”'

Haberin Devamı

Küresel tecrübe, yerel uzmanlık
İş birliği hakkında konuşan Allianz Türkiye Mali İşler Direktörü Solmaz Altın, “Dünyanın en büyük sigorta şirketlerinden Allianz olarak, dünyanın önde gelen finans kuruluşlarından HSBC ile güçlerimizi Türkiye’de de birleştirdik. HSBC de Allianz gibi küresel tecrübesini yerel piyasa uzmanlığıyla bir araya getirerek hizmet veren dünyanın en büyük finans kuruluşlarından biri. Bu sebeple iş ortaklığımızın son derece verimli olacağına ve HSBC’nin her geçen gün büyüyen portföyümüzü başarıyla yöneterek bireysel emeklilik katılımcılarımıza ekstra katma değer sağlayacağına inanıyoruz” diye konuştu.
HSBC Portföy Yönetimi Genel Müdürü Namık Aksel de yeni işbirliği hakkında şöyle konuştu: “HSBC’nin gelişmekte olan piyasalardaki büyüme stratejisine paralel olarak, HSBC Grubu’nun küresel stratejik iş ortaklarından Allianz ile Türkiye’deki Bireysel Emeklilik Fonlarının yönetimi konusunda anlaşmış olmaktan son derece mutluyuz. Allianz Hayat ve Emeklilik gibi saygın bir kurumu mevcut emeklilik fonu portföyümüze eklemiş olmayı çok önemli bir adım olarak görüyor ve önemsiyoruz. Bu anlaşmanın Türkiye’deki Bireysel Emeklilik pazarında bugüne kadar ölçek bazında gerçekleşen en büyük portföy yöneticisi değişikliği olması da HSBC Portföy Yönetimi olarak bizim için bir gurur kaynağı olmuştur. Allianz ile yaptığımız iş ortaklığının öncelikle bireysel emeklilik yatırımcılarına ve sonrasında tüm sektöre hayırlı olmasını dilerim.”

Haberin Devamı

Allianz ve HSBC güçlerini birleştirdi
Allianz ve HSBC dünya çapında banka sigortacılığı ve varlık yönetimindeki stratejik iş ortaklıklarını Türkiye’ye de taşıdı. Allianz, bireysel emeklilik yatırım fonlarının yönetimini HSBC Portföy Yönetimi’ne devretti.
Devir işleminden sonra Allianz Bireysel Emeklilik Sistemi katılımcılarının fon dağılım oranları, sözleşmelerine ilişkin herhangi bir değişiklik talebinde bulunmalarına gerek olmadan devam edecek. Fonların yatırım stratejilerinde devirden kaynaklı herhangi bir değişiklik yapılmayacak, katılımcıların fon dağılım oranlarını değiştirme hakları da aynen saklı kalacak. Bu süreçte katılımcıların mevcut hak ve birikimlerinde değişiklikten kaynaklı herhangi bir kayıp da yasanmayacak. Ayrıca fonların fon işletim gider kesintisi oranında da herhangi bir değişiklik olmayacak.

Haberin Devamı

Aile hekimlerinin sorumluluğu HDI’da
Türkiye’nin en yaygın aile hekimliği organizasyonu olan ve çok sayıda il derneğini bünyesinde barındıran Aile Hekimleri Dernekleri Federasyonu’nun, HDI Sigorta ile başlattığı işbirliği projesiyle aile hekimleri, yanlış tıp uygulamaları sonucu karşılaşabilecekleri yaptırımlara karşı, başta Hekim Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası olmak üzere tüm sigorta ihtiyaçlarını HDI Sigorta’dan karşılayacak.
Aile hekimlerinin bu hizmetten hızlı ve kolay bir şekilde yararlanabilmesi için tüm işlemler internet ortamında gerçekleştiriliyor. AHEF ‘in resmi web sitesi www.ahef.org.tr’de yer alan link üzerinden HDI Sigorta’ya ulaşabilen hekimler, tek bir tıkla tüm işlemleri gerçekleştirirken, birçok farklı avantajdan da yararlanabilme şansına sahip olacak.

Haberin Devamı

Yeni Zelanda sigortacıları korkutuyor
2010 Eylül ayından bu yana 15 defa sallanan Yeni Zelanda’da faaliyet gösteren sigorta ve reasürans şirketlerinin endişeleri Temmuz ayındaki 7,9 büyüklüğündeki depremle arttı.
Risk modelleme şirketi EQECAT’in yaptığı açıklamaya göre geçtiğimiz son depremdeki sigortalı hasar 3-5 milyar dolar arasında değişebilir. Zaten 21 Şubat’taki depremde Christchurch şehrindeki binaların üçte ikisi hasar görmüştü. Meydana gelen son depremler de yeni yıkım haberlerini beraberinde getirdi. EQECAT şirketi Eylül ayındaki 7 büyüklüğündeki depremde 4-6 milyar dolar arasında değişen sigortalı hasar tahmini yapmış ve Şubat ayındaki 6 büyüklüğündeki depreminse 8-12 milyar dolarlık ek sigortalı hasar yarattığını belirtmişti.
Yeni Zelanda sigorta sektöründe hizmet veren 25 şirketi temsil eden Yeni Zelanda Sigorta Kurulu, sigorta fiyatlarının artabileceğine dikkat çekerek ülkedeki deprem sigortalabilinirliği konusunda şüpheler başladığını belirtti.