Milliyet ExecutiveÇocuk giyimine ‘üst segment’ imza...

Çocuk giyimine ‘üst segment’ imza...

09.11.2022 - 19:52 | Son Güncellenme:

Kız çocukları için tasarımcı bir moda anlayışını hayata geçiren ve Mama Luma markasını kuran Ata Sarı, Amerika’da temellerini attığı işini dünyaya yayıyor.

Çocuk giyimine ‘üst segment’ imza...

DUYGU ERDOĞAN- Markalaşma yolunda 5. yaşını dolduran Mama Luma, ‘üst segment’ çocuk moda tasarımı konusunda iddialı. Markanın kurucusu Ata Sarı, kadınların toplumsal cinsiyet eşitliğinin destekçisi olarak annesi Mahinur Köseoğlu Sarı’nın sanat ile birleştirdiği tasarımların kıyafetlerde kendini gösterdiğini anlatıyor.

Haberin Devamı

Markanızın çıkış süreci ve mevcut markalaşma hedeflerini paylaşır mısınız?

University of California Santa Barbara’da İstatistik Bilimleri bölümünden mezun olduktan sonra 2017 senesinde Mama Luma’yı kurdum. Annem Mahinur Köseoğlu Sarı, iç mimar, aynı zamanda çocuk moda tasarımcılığı yapıyor. Mama Luma, onun tasarımlarını hayata geçirdiğim, üst segmente hitap eden tasarımcı bir çocuk markası. 1-12 yaş aralığındaki kız çocukları için ürünler üretiyoruz ve genç nesillere ilham vermek en büyük zevkimiz. Mevcut markalaşma sürecimize gelecek olursam; Mama Luma 50’yi aşkın ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Orta Doğu, Amerika, Kanada, İngiltere, İtalya, Panama ihracat gerçekleştirdiğimiz başlıca bölgeler. Londra, Milano, İstanbul ve Moskova’da showroomlarımız bulunuyor. Markalaşma üzerine ciddi bir yatırım yapıyoruz ve bunun sonuçlarını da almaya başladık. 2021’de 2 milyon doların üzerinde e-ticaret satışı gerçekleştirdik ve seneyi yüzde 40 büyüme ile kapattık. Bu yılı yakaladığımız bu başarıyı artırarak kapatmayı hedefliyoruz. E-ticaret satışlarımızın yüzde 75’ini oluşturuyor, aynı zamanda marka bilinirliğimize de çok önemli bir katkısı var. 2023, yeni yatırımlarımızı da hayata geçirdiğimiz bir dönem olacak.

Haberin Devamı

Kız çocukları özelinde kıyafet tasarımı fikri nasıl ortaya çıktı?

Mama Luma, çocukların kişisel gelişimlerini sanat ile beslemeyi misyon edinmiş bir marka. Kadın gücünü destekliyor ve kadınların topluma daha çok etkisi olmasını istiyoruz. Bu yolda küçük çocuklara verilen eğitim ve hissettirilen değerlerin son derece önemli olduğuna inanıyoruz. Çocukların kendilerini özgüvenli ve güzel hissettiği ürünler tasarlıyoruz. Çarpıcı desenler ve renkler ile yaratıcılıklarını besleyip kişisel gelişimlerine katkıda bulunmak istiyoruz.

Çocuk giyimine ‘üst segment’ imza...

Hollywood’da boy gösterdi

Dünya prömiyerini 79. Venedik Film Festivali’nde yapan, Hollywood’un unutulmaz ikonlarından Marilyn Monroe’nun hayatını konu alan Blonde filminin galası için düzenlenen gecede; Monroe’nun küçüklüğünü canlandıran küçük yıldız Lily Fisher, Türk imzalı Mama Luma elbisesiyle kırmızı halıda yürüdü.

Haberin Devamı

Amerika’da başladı, dünyaya yayılacak

Yerli bir marka olarak öncelikle Amerika’dan dünyaya yayılma fikri nasıl gelişti?

Üniversite eğitimi için gittiğim Kaliforniya eyaletinde bulunan Santa Barbara’da dolu dolu 7 sene geçirdim. Üniversite eğitiminin ardından markamızın temelini de ilk olarak Amerika’da attım. Santa Barbara fiziksel mağazası Mama Luma’nın kabul görmesinde büyük rol oynadı ve e-ticaret yatırımları ile marka bilinir bir hale geldi. Bu kalitede, bu tasarımları ve çeşitli koleksiyonları yapabilen başka da bir Amerikan markası yok.

Türkiye’deki ilk mağazanızı açtınız, gelen talepler nasıl oluyor?

Türkiye pazarında henüz yeniyiz. Türkiye’deki ilk mağazamız için Galataport’u seçtik ve tasarımlarımız beklediğimiz ilgiyi gördüğü için çok mutluyuz. İlerleyen dönemde İstinye Park, Zorlu ve Cevahir gibi AVM’lerde de Mama Luma tasarımlarını müşterilerimizle buluşturmak istiyoruz. Türkiye çapında farklı bölgeler için de araştırmalarımızı sürdürüyor.

Haberin Devamı

Tasarım tarafından çocuklar için yapılan üretimlerde nelere dikkat edilmeli?

Titizlik ve büyük özen gerektiren bir alanda üretim yapıyoruz. Kıyafetlerimizin dikimlerini 20 yıldan bu yana birlikte çalıştığımız ustalar gerçekleştiriyor. Ürünlerimiz çok özellikli olduğundan, bu konuda açıkçası Türkiye’de insan kaynağında sıkıntılar yaşayabiliyoruz.