28.11.2012 - 16:25 | Son Güncellenme:
Açıklamada, "Bakanlığımızın söz konusu taslak hakkındaki iradesi henüz sonuçlanmamıştır. Hiçbir kurum ve kuruluşla herhangi bir şey üzerine anlaşılmamıştır, söz verilmemiştir" denildi.
Açıklamada, Bakan Hayati Yazıcı'nın 14 Ağustos tarihli “Hazırladığımız tüketici kanun tasarı taslağı nihai şeklini tüm paydaşlarımız ve vatandaşlarımızın önerileriyle alacaktır. Biz yönetim anlayışımız, istişareye açık ortak aklı ön plana çıkarmayı gerektirir. Bu taslağı bugün açıklıyoruz ve artık söz tüm ilgililerindir. Biz hem tüketicinin bakanıyız hem de bankaların” ifadelerine de yer verildi. Bu açıklamadan sonra ne bakanın ne de herhangi bir bürokratın taslak ile ilgili açıklama yapmadıkları ifade edildi.
"Böyle bir haberin Sayın Bakanımızın da iştirak edeceği Finans Sektöründe Tüketici Hukuku ve Uygulama Alanları Sempozyumundan' hemen önce yapılması, habercilikten ziyade iyi niyetten uzak ve kamuoyunu 'bakanlık ve bankalar anlaştı. Birlikte yapacakları çalışma bunun göstergesidir' tarzı, bilinçli olarak yanlış yönlendiren bir yayın niteliği taşımaktadır" denilen açıklama şöyle devam etti: "Söz konusu Sempozyuma ilişkin planlama süreci, taslağın görüşe açıldığı tarihten yaklaşık 6 ay öncesinde başlamış olup, taslağa ilişkin çalışma süreciyle hiçbir ilgisi bulunmamaktadır. Sempozyum, bankacılık sektöründe tüketicilerin yaşadığı temel sorunlar ve bunlara ilişkin çözüm önerilerinin tartışılacağı ve AB ve ABD uygulamalarının değerlendirileceği bir platformdur. Sonuç olarak; bankalarla pazarlık yapıldığı, özellikle tüketicilerin mağdur olduğu kart üyelik ücreti, hesap işletim ücreti vb. masrafların alınacağı konusunda bankalarla uzlaşma sağlandığı ve bu konuda bankaların görüşü doğrultusunda değişiklikler yapıldığı yönündeki haberler gerçeği yansıtmamaktadır.