EkonomiBakan Karaismailoğlu: “Bir taraftan yüzyılın afeti ile mücadele ettik, bir taraftan projelerimizi bitirdik”

Bakan Karaismailoğlu: “Bir taraftan yüzyılın afeti ile mücadele ettik, bir taraftan projelerimizi bitirdik”

12.05.2023 - 15:28 | Son Güncellenme:

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı AK Parti Trabzon Milletvekili Adayı Adil Karaismailoğlu, bir taraftan yüzyılın afeti depremle mücadele ettiklerini bir taraftan da Türkiye’nin her yerinde projeleri bitirdiklerini belirterek, “Büyüklük bu, güçlü devlet olmak bu. İşte nereden nereye” dedi.

Bakan Karaismailoğlu: “Bir taraftan yüzyılın afeti ile mücadele ettik, bir taraftan projelerimizi bitirdik”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı AK Parti Trabzon Milletvekili Adayı Adil Karaismailoğlu, deprem bölgesinde görev yapan gönüllü vatandaşlar ile buluştu. Konuşmasında 6 Şubat’ta dünyanın en büyük afetlerinden birinin yaşandığını belirten Karaismailoğlu, depremi haber alır almaz Adıyaman’a gittiklerini söyledi. İkinci depreme Adıyaman’da yakalandıklarını anlatan Karaismailoğlu, deprem sürecinde yaptıkları çalışmaları anlattı. Karaismailoğlu, “Depremin ikinci gün itibariyle çok yoğun bir şekilde araç, yardım, gıda, arama-kurtarma uzmanı adeta bölgeye yağmaya başladı. Vatandaşıyla birlikte olan bir Türkiye var artık. Kayıplarımızı geri getiremeyiz ama buraları eskisinden çok daha iyi hale getireceğiz. Onlara söz verdik. O söz ile çalışmalarımız yoğun bir şekilde devam ediyor. Bugüne geldiğimizde aş, ihtiyaç talep edenlerin neredeyse tamamına konteyner veya prefabrikler verildi. Geçici de olsa düzenli bir hayata geçildi, okullarımız açıldı” diye konuştu.

Haberin Devamı

Deprem bölgesinde hayatı canlandırmak için önemli çalışmalar yapıldığına dikkat çeken Bakan Karaismailoğlu, “Cumhurbaşkanımız gibi güçlü bir liderin bir an bile bu bölgeden elini çekmemesi, olayları birebir koordine etmesi, takip etmesi bizim için de çok önemliydi. Bütün illerimize dört, beş defa geldi. Vatandaşlarımızla beraber oldu. Her geldiğinde motivasyonlarımız arttı. Bir taraftan kalıcı konutlar devam ediyor, bir taraftan köy konutları bitiyor, teslim ediliyor. Bir yıl içerisinde kalıcı konutların önemli bir kesimini tamamladıktan sonra artık şehirlerimizdeki duyarlılık devam edecek. Şehirlerdeki hayatı da canlandırmak için önemli çalışmalar yapıyoruz. Geçici konteyner kentler, prefabrik kentlerde çarşılar kurduk. Bu çarşılar da şehirlerimizin hareketini sağladı. Şehirlerimizin eskisinden daha iyi olması için planlar yapıyoruz” şeklinde konuştu.

Haberin Devamı

 

“PAZAR GÜNÜ BU SEÇİMİ SONUÇLANDIRIRSAK İLK İŞİMİZ ADIYAMAN'A GİTMEK OLACAK”

Seçim için Trabzon’a geldiklerini, ancak ellerinin ve kollarının Adıyaman’da olduğunu dile getiren Bakan Karaismailoğlu, “Pazar günü bu seçimi sonuçlandırırsak ilk işimiz Adıyaman'a gitmek olacak. Arkadaşlarımızla sürekli toplantı halindeyiz. Adıyamanlı kardeşlerimizle sürekli istişare ve iletişim halindeyiz” diye konuştu.

Şehirleri yeniden ayağa kaldırmanın önemine dikkati çeken Karaismailoğlu, bakanlık olarak bütün ulaştırma sistemlerini depreme dirençli olarak yaptıklarının altını çizdi. Bakan Karaismailoğlu, “İstanbul'da Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden Avrasya Tüneli’nden Marmara'ya kadar incelediğimizde veya yapım teknikleri olarak tekrar gözden geçirdiğimizde özellikle bu sismik izolatörlerle depremden gelebilecek yükleri tamamen karşılayacak ve ulaşım sistemlerine hiçbir zarar vermeyecek önemli yapılar yaptık. Bunlar muhtemel bir İstanbul depreminde de bu acil ulaşım yolu olarak İstanbullulara hizmet verecek. Metro istasyonlarımız mehtemel bir afet durumunda sığınak olarak her türlü ihtiyaca cevap verebilecek yapılar. Bir taraftan depremle mücadele ediyoruz. Bir taraftan da Türkiye'nin her tarafındaki bütün projeler hiç aksamadan, takır takır yapılıyor, bitiyor ve hizmete açılıyor. İşte büyüklük bu, güçlü devlet olmak bu. İşte nereden nereye?” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

 

"BU BİR ZİHNİYET MESELESİ”

Yıllarca İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nde çalıştığını, dünyanın neresinde bir felaket olursa saatler içerisinde yardıma ulaştıklarını kaydeden Karaismailoğlu, “2019 yılında İstanbul Belediyesi'nde bir değişim yaşandı. Dünyanın en büyük afetinde maalesef biz İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ni polemiklerin ve konuşmaların dışında hiçbir yerde göremedik. İçerisi boş ve hizmeti olmayan, sadece bölgelerde tur atan araçların hiçbir yerde kendilerini göremedik. Bu Pazar günü bir seçim var. Bu bir zihniyet meselesidir. Yani milletinin derdiyle dertlenme meselesidir. Vatandaşıyla yaptığı hiçbir hizmetle gündeme gelmeyen bir yönetim bugün Türkiye'yi yönetmeye talip olmuştur. Bunun kararını vereceğiz bu hafta sonu. O yüzden çok önemli günlerin arifesindeyiz. Çok iyi karar vermemiz lazım. Biz yıllarca neler çektik. Uzaktan kumanda edilen Türkiye ve kendi içerisinde kaos yaşayan, bir yıl bile sürmeyen iktidarlar vardı” dedi.

Haberin Devamı

Bakan Karaismailoğlu, deprem bölgesinde görev yapan gönüllü vatandaşlarla buluşmasının ardından Fatih Sanayii’ne geçti. Burada esnafla bir araya gelen Bakan Karaismailoğlu, esnafa pide ikramında bulundu.

‘KALİTELİ, GÜVENLİ BİR ULAŞTIRMA ALTYAPISI İLE ÜLKEMİZ GELİŞİYOR, BÜYÜYOR’

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, öğrenim gördüğü Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Makine Mühendisliği öğrencileri ile bir araya geldi. Amfide konuşan Karaismailoğlu, “Hakikaten ülkemizde mühendislik açısından dünyanın en gıpta ile baktığı, dünyanın en yüksek teknoloji gereksinimleri gerektiren mühendislik işlerinin başında bulunmak bizim için de bir gurur. Bizim çok geniş bir çalışma grubumuz var. Her zaman 'başarı, ekip işidir' dedik. İşçisinden mühendisine kadar bütün arkadaşlarımızın emekleri var. Biz onlara biraz abilik yapmaya çalışıyoruz. Onu da herhalde iyi yapıyoruz ki bu kadar iyi ürünler ortaya çıkıyor. Sonuçta çıkan ürünlerde vatandaşımızın hayatı kolaylaşıyor. Bunlar bütün sektörlerin dinamiği olduğu için kaliteli, güvenli bir Ulaştırma altyapısı ile ülkemiz gelişiyor, büyüyor. Tabii ki bu ülkemizin gelişen büyüyen dünyanın en hızlı ihracat rakamlarının rekorlar kırdığı ülke olması; dünyanın en hızlı büyüyen ülkelerden birisi olması bu güçlü altyapı nedeniyle oluyor. Tabii şu anda gayri safi yurtdışı hasılaya baktığınızda dünyanın gelişmiş ülkelerine, onlar altyapılarını 150 yıl önce kurdukları için o sıçramaları çok önce yaptılar. Biz de tabii son yıllarda bu büyük atlama sayesinde, bu büyük yatırımlar sayesinde artık önümüzü açtık. O yüzden artık Türkiye'de 50 yıllık planlar yapar hale geldi. İnşallah bu kurulu altyapı üzerine çok daha büyük işler yapacağız” dedi.

Haberin Devamı

‘DEVLET OLMANIN GEREKLİLİĞİ VE PLANLAMA BURADA AÇIĞA ÇIKIYOR’

Yapılan yol yatırımlarının gelecek hesaplarına göre dizayn edildiğini aktaran Karaismailoğlu, “Paris İklim Antlaşması'na göre 2030-2050 yılları arasında ulaşım sektörünün karbon emisyonunu sıfırlamayı hedeflediği için biz de bu verdiğimiz taahhütte, ulaşım sektöründe yapacağımız yatırımlar bizim karbon emisyonunu azaltmada en büyük kurtarıcımız ve önceliğimiz olacak. Tabii bazı verileri iyi hesaplamak lazım. Özellikle motorlu taşıt sayısının da arttığını görüyorsunuz. Bundan 20 yıl önce Türkiye’de 8 milyon küsur araç vardı. Ama bakın bugün 26 milyona çıktı. Ama trafik sıkışıklığı 20 yıl öncekinden çok daha az. İşte devlet olmanın gerekliliği ve planlama burada açığa çıkıyor. Çünkü siz önceden tahmin edip yatırımlarınızı yapmanız gerekiyordu. İşte 29 bin kilometre bölünmüş yol yapmamızın en büyük nedeni buydu. Bu güvenli yollar sayesinde artık 3 buçuk katına çıkan taşıt sayısına rağmen trafikteki hareketlilik eski günlerden çok daha az” diye konuştu.

‘BUNDAN SONRA DEMİRYOLU AĞIRLIKLI BİR YATIRIM DÖNEMİ GEÇİRECEĞİZ’

Son 21 yılda AK Parti hükümetleri döneminde ulaştırma sektörünün en büyük yatırım alan bakanlıkların başında geldiğini kaydeden Karaismailoğlu, şöyle konuştu:

“5 sektörde; karayolu, demiryolu, hava yolu, deniz yolu ve haberleşmede tam 194 milyar dolarlık iş yaptık. Bugüne kadar yaptığımız yatırımlar yine planlama çerçevesindeydi özellikle karayolu altyapısı çok kötü ve eksik bir alt yapımız vardı. Yüzde 65'i karayolu ağırlıklı bir yatırım dönemi geçirdik. Karayolu ağırlık dönemini 29 bin kilometre üzerine çıkardığımızda şimdi daha çok demiryolu ağırlıklı bir yatırım dönemine geçtik. Artık karayollarını yatırımları biraz daha azaldı ama bitmesi mümkün değil tabi. 30'lara indi karayolu yatırımları demiryolu yatırımları da yüzde 60'lara çıktı. İnşallah bundan sonra demiryolu ağırlıklı bir yatırım dönemi geçireceğiz"

'HAVA YOLLLARI YATIRIMLARIMIZI NEREDEYSE TAMAMLADIK'

Demir yolunun önemine değinen Bakan Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:

"Özellikle hem üretimdeki Lojistik maliyetlerini azaltılması, karbon emisyonunun azaltılması, hızlı tren bağlantıları ve yükün önemli bir ölçüde oranlarının artırılması, demiryolundaki yükün artırılması nedeniyle de çok önemli yatırımlar yapıyoruz. Şu anda Türkiye genelinde tam 3 bin 500 km uzunluğunda demiryolu yatırımımız var. Bunun da bugün ki parasal değeri de tam 30 milyar dolardır. Hava yolları yatırımlarımızı neredeyse tamamladık. O yüzden bundan sonra işletmede sağlayacağımız gelişmelerle hizmet kalitesinin artırılması yönünde devam edeceğiz. Denizyolu ve haberleşmede biraz daha özel sektör ağırlıklı bir yatırım dönemi ve kontrol ve düzenleyici bir bakanlık olarak da sektörü yakından takip ederek teşvik ediyoruz.”

‘YAPTIĞIMIZ YATIRIMLARLA 28 MİLYAR DOLARLIK TASARRUF SAĞLADIK’

Yapılan yatırımlarla sağlanan tasarrufları da anlatan Karaismailoğlu, “Yaptığımız yatırımların ülkeye faydası sektör sektör her detayına kadar var. Topladığımızda bakın 194 milyar dolarlık yatırım yaptığınızda yıllık tam 28 milyar dolarlık tasarruf sağlıyorsunuz. Yani işte iyi planlama yaptığınızda sonucunu alıyorsunuz ve 194 milyar dolarlık yatırımın neredeyse 10 yıl bile olmadan geri dönüşünü sağlamış oluyorsunuz. Burada da önemli bir şekilde karayolunda 22 buçuk milyar dolarlık bir tasarruf sağlandı. En önemlisi de zaman tasarrufu. Yaklaşık 20 milyar dolarlık zaman tasarrufu var. Araç kilometre tasarrufundan tutun, yakıt tasarrufuna kadar her şey var. Yakıt tüketimi 1,7 milyar dolar yani yaklaşık 1 milyar litreye yakın bir yakıt tasarrufu sağlandı. Yine karbon emisyonunun azalması, çevre tasarrufları, kağıt tasarrufları ve kamu iş gücünü topladığınızda yıllık tam 28 milyar dolarlık tasarruf sağlıyorsunuz. Kazalardaki azalmalardan dolayı sağlamış olduğumuz can kayıplarının azalması da yatırımlar sayesinde oldu. Yıllık tam 13 bin vatandaşımızın canını kurtarmış olduk. Tabii bugüne kadar bu kadar yatırım yaptık ama bundan sonra ne olacak. Onun için de planlamalarımız var. İşte Türkiye'ye gelen bu istikrar sürecinin sonucunda artık 2053 yılına kadar bütün yatırımlarını planladı” dedi.

Yazarlar