EkonomiAvea'nın abone sayısı 13,7 milyonu ulaştı

Avea'nın abone sayısı 13,7 milyonu ulaştı

25.04.2013 - 15:27 | Son Güncellenme:

Avea, 2013'ün ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre gelirini yüzde 17 artışla 917 milyon TL’e yükselttiğini, toplam abone sayısını ise 13,7 milyona çıkardığını açıkladı.

Aveanın abone sayısı 13,7 milyonu ulaştı

Avea CEO’su Erkan Akdemir, düzenlediği basın toplantısında, finansal sonuçlarıyla 2012 yılını 7 alanda sektör lideri olarak kapatan Avea'nın ilk çeyrekte EBITDA’sının yüzde 40 artışla 109 milyon TL olarak gerçekleştiğini, 2013’ün ilk çeyreğinde abone sayısının ise net 277 bin numara taşıma ile 13,7 milyona yükseldiğini söyledi. Akdemir, Avea'nın 5 milyon olan faturalı abonesinin de 6 milyona ulaştığını, yüzde 44'lük oranla faturalı abone sayısında sektörde ilk sırada olduklarını hatırlattı. Erkan Akdemir, 2012’de Türkiye’nin en çok konuşturan operatörü olduklarını, 2013 ilk çeyrekte de geçen yılın aynı dönemine göre konuşma süresini yüzde 7 artırarak 343 dakikaya çıkardıklarını bildirdi. Faturasız abone sayılarına da değinen Akdemir,faturasız abone sayısının geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 7 artışla 7.2 milyondan 7.7 milyona yükseldiğini, ilkçeyrekte abone başına gelirin de (ARPU) 21,9 TL düzeyinde olduğunu söyledi. Akdemir, mobil internet gelirlerini yıldan yıla artırarak, 2013’ün ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 55'lik yükselişle 123 milyon TL mobil internet geliri elde ettiklerini kaydetti. Erkan Akdemir değerlendirmesinde,“2012, yedi alanda zirve yaptığımız bir yıl oldu. Bunun sonucunda da 2013’e zirveden giriş yaptık. Özellikle son 4 yıldır Avea daha fazla başarıya odaklı çalışıyor. Bu amaç doğrultusunda rekorlar kırmak ve daha fazlasını başarmak için ‘İlk’lerin ve ‘en’lerin peşinden gidiyoruz. 2013 yılının ilk çeyreğinde elde ettiğimiz sonuçlarla, hakim operatörü toplam tabanda büyümede, toplam gelir büyümesinde, akıllı cihaz penetrasyonunda, data gelir büyümesinde, yüzde 40 EBITDA büyüme oranıyla, faturalı-faturasız ve toplam ARPU’da yani toplam 8 farklı alanda geride bıraktık. Büyümede tavan yaptık” dedi.

Haberin Devamı

AR-GE İŞBİRLİKLERİ

Ar-Ge işbirliklerinin yurtdışında MIT, yurtiçinde ise Bilkent Üniversitesi ile devam ettiklerini hatırlatan Erkan Akdemir; ”AveaLabs ile başlattığımız ‘bir GSM şirketi olmaktan öte; geleceğe teknoloji üreten teknoloji şirketine dönüşüm’ yolunda önemli adımlar attık. ‘Değer’ yaratmak için yeni işbirlikleri geliştirdik. Avea diğer konularda olduğu gibi Ar-Ge konusunda da oldukça iddialı. Türkiye’nin en köklü eğitim kurumlarından biri olan Bilkent Üniversitesi ile Avea-Bilkent Mobil İnovasyon Laboratuvarını hayata geçirdik. İki yıl önce sınırları kaldırarak teknolojinin kalbi MIT’ye uzanmış, MIT’nin know how’ını Türkiye’ye getireceğimizi söylemiştik. Bu yılbaşından bu yana İstanbul’u akıllı şehir yapmak için önemli çalışmalar yapıyor, MIT’yi özel sektör ile bir araya getiriyoruz. Eğitim, sağlık, eğlence ve lojistik gibi hayatın her alanına değer katacak teknolojilerin geliştirilmesi ve dijital şehirlerin oluşumuna katkı sağlayacak işbirliklerine bu yıl da devam edeceğiz” diye konuştu.

15 SANİYEDE DÖNÜŞ

Haberin Devamı

Müşteri memnuniyetini arttırmak için Avea Müşteri Hizmetlerinde çalışan personel sayısını 2012 yılına göre yüzde 13 oranında artırarak, 3 bin kişiye çıkardıklarını kaydeden Avea CEO’su Akdemir, bu yılın ilk çeyreğinde müşteri ile 50 milyon kez iletişim kurulduğunu söyledi. Akdemir; “Müşteriye dokunan yüzümüz olan müşteri hizmetlerimiz; 3 ay gibi çok kısa bir dönemde ödüllere doymadı. Çünkü Avea olarak şirket kültürümüzün odağına müşteri memnuniyetini koyduk. Bunun sonucunda da Uluslararası Stevie ödüllerinde 5 ödül birden kazandık. Dünya Tüketici Hakları Günü’nde Tüm Tüketiciler Derneği tarafından ‘Yılın Markası’ seçildik. Müşteri memnuniyet endeksinde yüzde 26’lık bir iyileşme sağladık. 2013 yılının ilk çeyreğinde müşterilerimizden gelen çağrıları saniyeler içerisinde cevapladık” dedi.

MARKA İŞBİRLİKLERİNDE 6.3 MİLYON TASARRUF

Bu yılın ilk çeyreğinde 11’i yeni olmak üzere toplam 30 marka ile 40 marka işbirliği yaparak 284 bin kullanımla Avealıların 6,3 milyon TL tasarruf yaptığını açıklayan Akdemir, değer yaratan işbirliklerine imza attıklarını belirterek, “2012 sonuçlarımızda altını çizdiğimiz en önemli konulardan biri de ‘Avea her yerde kazandırır’ platformuydu. Müşterilerimize hayatın hemen hemen her alanında pek çok fırsatlar sunduk. Tekstilden yiyecek içeceğe; ulaşımdan zücaciyeye kadar birçok farklı sektörden markayla işbirliği yaptık. 283 bin katılım sayımızla, toplam katılım oranımızı 13’e; sağladığımız toplam faydayı ise 5’e katladık. Çünkü Avea, müşterileri için bir GSM operatöründen daha fazlası olmakta kararlı! İşbirliklerimiz 2013 yılının geri kalan zamanında da hız kesmeden devam edecek” dedi.

SPOR KLÜPLERİ

Haberin Devamı

Akdemir, mobil telekomünikasyon işbirliklerinde (MVNO) bu yıl da devam eden Avea'nın taraftar hatların mimarı olarak, taraftar hatlarına İzmir’den Altınordu, Menemen Belediye Spor ve İzmirspor’u Bursa’dan da BURSASPORCELL’i eklediği bilgisini verirlen, Türkiye’de ve dünyada bir ilke imza atarak KURUMSAL KARTALCELL ile taraftar hattını ilk kez Beşiktaş Jimnastik Kulübü ile kurumlara taşıdıklarını da kaydetti. Akdemir: “Mobil Telekomünikasyon işbirliklerimizi sadece yurtiçinde sınırlı tutmayarak, yurtdışında da başaralı işlere imza attık. İşbirliklerimiz sadece Futbol Kulüpleri ile sınırlı kalmadı. Çeşitli markalarla gerçekleştirdiğimiz işbirlikleriyle farklı kitlelere de avantajlı teklifler sunarak, bugüne kadar varolamayan sıfırdan yaratılmış bir pazar yarattık ve abone tabanında toplamda 1 milyon 400 bine ulaştık” diye konuştu.(ANKA)