30.09.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Hanife Baş - Tech Köşe
Cep telefonlarında her geçen gün gelişen kameralar fotoğrafta giriş seviyesi modelleri vurmuş durumda. Ancak orta ve üst segment için aynı şey söylenemez. Hele profesyonel tarafta durum çok farklı.
Almanya’nın Köln şehrinde açılan Photokina fuarı sektördeki tüm yeniliklerin ve gidişatın bir arada görülebildiği bir etkinlik. Fotoğraf makinelerinin aynasız ve full frame özelliklerine kaydığı çok açık. Canon, fuarda çok büyük bir standla yer alıyor. Burada Canon Eurasia Genel Müdürü Wilbert Verheijen’le hem sektörün geleceğini hem de Türkiye’deki durumlarını konuşma fırsatı yakaladık.
Yeni model atağı
Verheijen’e göre, akıllı telefonlar sektör için tehdit değil aksine insanları fotoğraf çekmeye yönlendirdiği için sektörün büyümesine yardım ediyorlar. İki cihaz da birbirini olumlu anlamda tetikliyor.
Verheijen, Türkiye’de DSLR denilen çıkarılabilir lensli fotoğraf makinelerinde yüzde 67’lik pazar payları olduğunu belirterek, ilk modelini EOS R ile çıkardıkları aynasız kategorisinde de gelecek yıldan itibaren liderliği hedeflediklerini söylüyor. Pazar genelinde ise yüzde 55’lik payları var. Türkiye’de pazarın yüzde 80’i SLR makinelerden oluşuyor. Yeni trend ise aynasız.
Bu alanda ise ciddi büyüme hedefleri var. 2019’dan itibaren ilk etapta yüzde 19’luk pay hedefi koydular. Verheijen, ürünlerde yenilik olarak sensör çözünürlüklerinin ciddi arttığını, videonun önemli hale geldiğini, 4K özelliğinin artık bütün kameralarda bulunduğunu aktarıyor.
Güveniyoruz
Wilbert Verheijen, Türkiye pazarına tam güven mesajı veriyor: “Biz pazara uzun vadeli bakıyoruz. Dövizde yaşanan iniş çıkışların geçici olduğunu düşünüyoruz. Biz ürünlerimizi de TL’yle satıyoruz. Dövizle hiç satış yapmadık. Hep uzun vadeli baktığımız Türkiye’nin kısa sürede eski haline döneceğini düşünüyoruz. Türkiye çok önemli pazarımız ve şirket genelinde ilk 10 ülkemiz arasında yer alıyor.”
2018 yılını iyi geçirdiklerini de aktaran Wilhelm Verheijen, “Döviz kurlarındaki aşırı artış ağustos ayımızı etkiledi. Temmuz ayı çok iyiydi. Biz ağustosta zam yapmadık bu aydan önce yüzde 15-20 oranında zam yapmıştık zaten.
Yeni ürünlerimiz kasım, aralık aylarında gelecek. Biz satış noktalarımıza desteği artırdık. 2018 yılını TL bazında büyümeyle kapatacağız. 2019 yılı için de büyüme hedefi koyduk” diyerek hedeflerini anlatıyor.
Canon, fotoğraf kültürünü yaymaya yönelik çalışmalar da yapıyor. Sadece ürüne değil, fotoğraf kültürünü artıracak alanlara da yatırım yapıyor. Hikaye anlatımına da önem veriyor. İnsanların kendi hikayelerini anlatmalarını teşvik ediyor.
Sirkeci’ye dev deneyim merkezi
Canon’un Türkiye’de yapmaya çalıştığı diğer bir çalışma ise fotoğraf kültürünü yaymak. Bu amaçla yeni bir yatırıma da imza atıyorlar. Wilbert Verheijen, bu konuda şunları söylüyor:
“İstanbul Sirkeci’de altı katlı bir deneyim merkezi açıyoruz. Bu yıl sonuna kadar açılışı tamamlanmış olacak. Burada satış olmayacak, isteyenler Canon severler gelip istediği modeli deneyimleme şansı bulacak. Stüdyoları kullanabilecekler, düğün, genel fotoğrafçılık gibi alanlarda eğitimler alabilecekler.”