EkonomiArçelik, 40 yıllık logosunu değiştirdi

Arçelik, 40 yıllık logosunu değiştirdi

05.12.2002 - 00:00 | Son Güncellenme:

Koç Grubunun amiral gemisi sayılan beyaz eşya üreticisi Arçelik, 40 yıldır kullandığı logosunu değiştirdi. Yeni logoyu, ünlü grafik sanatçısı Chermayeff tasarladı

Arçelik, 40 yıllık  logosunu değiştirdi

Mobil, Xerox, PanAm, NBC gibi dünyanın en büyük markalarının logolarını da tasarlayan Chermayeff, grafik tasarım konusunda usta olarak anılıyor. 1960lı yıllardan bu yana yaptığı çalışmalarla, grafikte tescilli marka kategorisinin ortaya çıkmasına öncü olan Chermayeff 1932 Londra doğumlu. Rus asıllı Ivan Chermayeff, halen New Yorkta ortağı olduğu Chermayeff & Geismarda çalışıyor. Dünyada yüzden fazla logoya imzasını atan Chermayeff, Türkiyede daha önce adını 1987 yılında tasarladığı Koç logosu tasarımıyla duyurmuştu. Türkiyenin önde gelen beyaz eşya üreticilerinden Arçelik, 40 yıllık logosunu değiştirdi. Arçelikin dünyaca ünlü grafik sanatçısı Ivan Chermayeff tarafından tasarlanan yeni logosu, finale kalan dört alternatif arasından seçildi. Bişeyler oluyor! Yeni Arçelik ambleminin rengi Arçelikin her zamanki kırmızısı. Yeni Arçelik logosu küçük harfli, geleceğe doğru eğimli. Yeni Arçelik, 70lerin sanayi markasından yeni milenyumun müşteri odaklı teknoloji ve hizmet markasına dönüşüyor, müşterisiyle küçük harfle konuşuyor. Arçelikin yeni logosu, müşteri beklentilerine göre şekil alabilme gücünü, esnekliğini ve kararlılığını gösteriyor. Dönüşümün ve yeni bir sayfanın simgesi olarak nitelendiriliyor. Bu dörtgende, gülen müşteri ve şekil alan çelik gizli. Eski Arçelik logosu Yeni Arçelik logosuÜretici logosu Müşteri odaklı teknoloji firması logosu Büyük harfle Küçük harfle konuşuyor. yukarıdan konuşuyor Müşteriye daha yakınSert, sanayici, köşeli Sade ve enerjik. Teknolojik ama yumuşak.blok, erkeksi Geleceğe doğru eğimli70li yılların tarzını yansıtıyor Yeni milenyumun estetik anlayışını taşıyorAsı ön planda Bir bütün olarak Arçeliki anlatıyor Logo değişikliğinin nedeni