EkonomiAnneler için hediyeye 4 milyar TL

Anneler için hediyeye 4 milyar TL

11.05.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Anneler Günü ciddi bir ekonomi yaratıyor. Bu güne özel olarak her mayıs ayında 3-4 milyar TL arasında daha fazla harcama yapılıyor. Perakendede satışlar yüzde 20-40 arasında artış gösteriyor.

Anneler için hediyeye 4 milyar TL

Perakendede Anneler Günü hareketi yaşanıyor. Bu güne özel olarak alınan hediyelere tahminen 3-4 milyar TL arasında para harcandığı belirtiliyor.

Haberin Devamı

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, 13 Mayıs’taki Anneler Günü’nün perakendede yılbaşından sonra en çok harcamanın yapıldığı gün olduğuna dikkat çekerek, “Markaların büyük bölümü kampanyalarla bu özel günü karşılıyor. Hediyeliklere yönelen talep sektöre olumlu yansıyor. Anneler Günü’nün kutlandığı hafta sonu restoran, mücevher, kozmetik, hazır giyim, terlik ve küçük ev aletleri ürünlerinin satışında yüzde yüzde varan artışlar görülüyor” dedi.

Bankalararası Kart Merkezi verilerine göre de Anneler Günü’nün kredi kartı harcamalarına etkisinin açıkça görülebildiğini belirten Öncel, “Örneğin, 2017’nin nisan ayında 46.3 milyar TL olan kredi kartı ile alışveriş miktarının mayısta 50.4 milyar TL’ye yükseldiğini, Babalar Günü’nün de olduğu haziranda yeniden 47.6 milyar TL’ye gerilediğini görüyoruz. Mayıs ayında kredi kartıyla 15-16 milyon daha çok işlem yapıp 3-4 milyar TL daha fazla harcama yapıyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Anneler için hediyeye 4 milyar TL

Her anne farklı

Media Markt Türkiye CEO’su Yenal Gökyıldırım da, Anneler Günü’nün teknoloji perakendesi açısından en kıymetli günlerden biri olduğunu dile getirerek, şunları söyledi: “Yeni kampanya düzenledik ve mağazalarımızda festival ortamı yarattık. Bu yıl annelerimizi sportif, teknolojik ve hamarat anne gibi sınıflandırdık. Mağazanın farklı noktalarına onlar için hediye seçenekleri yerleştirdik. En çok tercih edilen küçük ev aletleri oluyor. Sonra mutfak eşyaları ve süpürge geliyor. Arkasından cep telefonu ve tablet gibi ürünler. Bu özel gün geçen aylara göre satışlarımızda yüzde 30 artış sağlıyor.”

Saat&Saat Başkanı Ramazan Kaya ise, Anneler Günü’nün özel olduğunu ve bu güne özel olarak hazırlandıklarını vurgulayarak, “Satışlarda yüzde 20 artış yaşıyoruz. Beklentimizin üzerinde gidiyor. Hediye alımlarında sepet ortalamamız 750 TL. 500 TL-1.500 Tl arasında ürünlerimiz var. Bu güne özel vitrin tasarımımızı da düzenledik. Kampanyalar yapıyoruz ve ilgiden çok memnunuz” dedi.

İnci Deri Başkanı Ali Murat Kızıltaş ise, Anneler Günü’nün perakende sektörü için bayram kadar önemli bir gün olduğunu anımsattı.

Haberin Devamı

‘Yüzde 20-40 artırır’

Arzum Başkanı Murat Kolbaşı, bu özel günün genelde perakende de satışlara yüzde 20-40 arasında etki yaptığını belirterek, “Anneler Günü sektör için önemli bir kaldıraç. Biz kampanyalarımızla hazırlığımızı çok önceden yaptık. Satışlar hareketli. En çok Türk kahve makinesi ve çay makinesi gibi ürünler tercih ediliyor. Küçük ev aletleri öne çıkıyor” dedi.

Her sektörden kampanya

- Konut sektörü de ‘anneler günü’ için pek çok kampanya hayata geçirdi. Kampanyalar içinde; indirimden vade fırsatına, ‘0’ faizli ödemeden mobilya çekine kadar birçok hediye yer alıyor. Süleyman Ekşi İnşaat, Şua İnşaat, Çukurova Gayrimenkul, Hasanoğlu İnşaat kampanya yapan firmalar arasında.

- Pegasus Hava Yolları, Anneler Günü’ne özel Kıbrıs hariç tüm uçuşlarını kapsayan bir kampanya başlattı. Kampanya kapsamında biletlerini 10-12 Mayıs’ta mobil ve internetten alanları yüzde 30 indirimli uçuracak.

Yazarlar