23.06.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:
Şebnem Hoşgör - Ankara
Bildirim yapıldı
Turhan, milletvekillerinin AHL’nin ihale süresi dolmadan kapatılması sonucu ortaya ne kadar bir kamu zararı çıkacağı, 4 bin 500 çalışanın işten çıkarılacağı ve bunlara ödenecek tazminatlara ilişkin soru önergelerine yanıt verdi.
Turhan yanıtında, AHL ticari yolcu terminallerini işleten ve 2021 Ocak ayına kadar DHMİ Genel Müdürlüğü ile sözleşmesi bulunan TAV İstanbul Terminal İşletmeciliği’ne, İstanbul Havalimanı ihalesine teklif verme tarihi olan 3 Mayıs 2013 tarihinden önce resmi yazı gönderildiğini kaydetti.
Turhan bu yazı ile TAV İstanbul Terminal İşletmeciliği’nin aynı zamanda yüzde 46 hissesinin yabancı ortağa ait olması da dikkate alınarak, idareden kaynaklanan yeni durumun, yeni havalimanının hizmete girmesi ile çakışması halinde, şirketin olası kar kayıplarının ödeneceğinin” bildirildiğini açıkladı.
Tespit sürüyor
Turhan, “AHL’nin yolcu trafiğine kapanış tarihi itibarıyla olası kar kayıplarının tespiti çalışmalarının” devam ettiğini bildirdi. Taşınma planlanırken, AHL’de görev yapan DHMİ çalışanlarından bir kısmının İstanbul Havalimanı’nda görevlendirildiğini, diğer personelin ise istekleri doğrultusunda başka havalimanlarında görev alabilmesine imkan tanındığını kaydeden Turhan, “Yeterli sayıda personel de AHL’de görevlerine devam ediyor” dedi. Turhan, THY, Çelebi, Havaş gibi diğer kuruluşların personel azaltılmasından ziyade başta güvenlik olmak üzere ek personel ihtiyacı olduğunu vurguladı.
Yatlara kolaylık
Bakan Turhan, ticari yatların özel tekne sınıfına geçişini kolaylaştırmak için yeni bir düzenleme yaptıklarını belirterek, “Söz konusu düzenlemeyle ticari yatın ilk kayıt tarihinden itibaren 5 yıl sonra yapılacak özel tekne cins değişikliğinde uygunluk değerlendirmesi aranmayacak. Geçiş maliyetini düşürecek uygulama 1 Temmuz 2019’da yürürlüğe giriyor” dedi.