25.03.2019 - 01:30 | Son Güncellenme:
Levent Köprülü / Otokolik
Güvenlik konusunda yaptığı araştırmaları ve “üç noktalı emniyet kemeri” gibi buluşlarıyla otomotiv dünyasının ayrıcalıklı üreticilerinden biri olan Volvo Cars, bir başka “ilk”e daha imza atarak yolların herkes için daha güvenli olması adına bugüne kadarki araştırmalarını dijital kütüphane üzerinden tüm üreticilerle paylaşma kararı aldı. Volvo Cars, “Project E.V.A” adını verdiği bu projenin duyurusunu, üç noktalı emniyet kemerinin 60. yıldönümünde açıkladı.
Volvo Cars, güvenlik konusunda bugüne kadar yaptığı araştırmalar sayesinde oluşturduğu bilgileri kolay erişilebilir hale getirirken, tüm otomobil endüstrisini bunu kullanmaya davet edip yolların daha güvenli hale gelmesi için bir farkındalık yaratmayı amaçlıyor. Nitekim Volvo’nun güvenlik araştırmalarında, özellikle yaralanmalar konusunda farklı bulgulara ulaşılmıştı. Volvo Cars, kendi yarattığı sanal çarpışma testi mankenleri, hamile çarpışma mankeni gibi farklı yöntemler kullanarak, kadınların bir otomobil kazasında, bazı yaralanmalarda daha fazla risk altında olduğunu ortaya koymuştu. Firma, bunun, ortalama erkek ile kadın arasındaki anatomi ve boyun kuvveti farklılığından kaynaklandığını belirlemişti.
Öncülük etmişti
Volvo, bununla birlikte kazaları daha iyi anlamak, hem erkek hem de kadınları eşit şekilde korumaya yardımcı olacak güvenlik teknolojileri geliştirmek için sanal çarpışma testi mankenleri kullanmıştı. Bunun sonucunda ortaya çıkan ilk teknoloji, Volvo koltuklarının ve koltuk başlıklarının gelişimine katkıda bulunan, 1998’de tanıtılan WHIPS kırbaç korumasıydı.
Ayrıca yine Volvo Cars’ın araştırmalarından yola çıkarak, yan darbe koruma sistemi (SIPS), yan hava yastıkları ve şişme perdeler gibi birçok yenilik geliştirildi.
İsveçli üretici, otomotiv tarihinin güvenlikle ilgili en önemli buluşu sayılan üç noktalı emniyet kemerinin de mucidi olmuştu. 1959’da Volvo Cars tarafından bulunan ve tanıtılan üç noktalı emniyet kemerin, sadece Volvo değil, sayısız otomobilde de kullanıldı ve tüm dünyada tahminen bir milyonun üzerinde hayat kurtardı.
Volvo Cars, yeni nesil otomobillerinde hiçbir ölümlü kaza yaşanmaması hedefi doğrultusunda, şimdi de alkollü otomobil kullanımı ve dikkat dağınıklığıyla ilgili yeni bir adım atıyor. Volvo Cars, alkollü araç kullanma ve dikkat dağınıklığına karşı, sürücüyü otomobilin içindeki kamera ve diğer sensörlerle izleyip, gerektiğinde aracı durdurarak yardım çağırabilecek teknolojiler üzerinde çalışıyor. Bu müdahaleye, otomobilin hızını sınırlandırmak, “Volvo on Call” yardım servisini devreye sokmak ve son çare olarak da otomobili aktif olarak yavaşlatıp güvenli şekilde park etmenin de dahil olabileceği belirtiliyor. Kameraların tüm Volvo modellerine tanıtılması, 2020’lerin başlarında piyasaya sunulacak yeni modellerle başlayacak.
Ayrıca Volvo Cars, Volvo kullanıcılarının kendileri, aile bireyleri veya arkadaşları için otomobillerine hız sınırı koymalarına imkan veren “Care Key”i de tanıttı. Care Key, 2021 model yılından itibaren tüm Volvo modellerinde standart olacak. Care Key, Volvo sürücülerinin otomobillerini, diğer aile üyelerine veya daha yeni ehliyetlerini almış gençler gibi deneyimsiz sürücülere ödünç vermeden önce, otomobilin üst hız limitine sınır koyabilmelerini sağlıyor.
Peugeot’nun ticari yeniliği Türkiye’de
Atılımlarını hafif ticari araçta da sürüden Peugeot, yeni Rifter modelini Türkiye’de de satışa sundu. Markanın güncel tasarım diline sahip yeni Peugeot Rifter, 100 ve 130 HP’lik iki dizel motor, 5 ve 6 ileri manuel ya da 8 ileri tam otomatik vites seçenekleriyle satın alınabilecek. Araç 114 bin TL’den başlayan fiyatlarla sunuldu.
Peugeot i-Cockpit, anahtarsız giriş, cam tavan, elektrikli arka camlar, açılır arka kapı camı, ekstra saklama gözleri, gelişmiş çekiş kontrol sistemi (Advanced Grip Control), LED gündüz farları, yokuş iniş destek sistemi, adaptif hız sabitleme ve ileri sürüş destek sistemleri gibi özellikleriyle kendi sınıfında standartları yukarı çeken Rifter, güçlü görünümüyle de dikkati çekiyor.
Otomobil keyfi
Tamamen yeni bir platform üzerine inşa edilen yeni Rifter, modüler ve pratik yapısıyla çok yönlü kullanım özellikleri sergiliyor. Markanın en güncel motor ve aktarma organlarıyla donatılan Rifter, otomobil konforu ve pratikliği sunan sürüş dinamikleri, iç mekan özellikleri ve donanımlarıyla dikkati çekiyor.
Nitekim Peugeot, daha önce binek modellerinde sunduğu “GT Line” versiyonunu, Rifter’a da eklemiş. Rifter’ın GT Line versiyonu, ön ızgara çerçevesi, yan ayna kapakları, tavan rayları ve yan gövde çıtaları olmak üzere bir dizi “siyah” eklentiye sahip. 17 inçlik alaşım jantlarla desteklenen versiyonda, “GT Line” logoları da bulunuyor. İç mekandaysa deri direksiyon simidi, özel renkleri ve döşemesi ile göze çarpan konsol tasarımı, desenli arka plana sahip gösterge paneli mevcut.
Cayenne için farklı bir arayış!
Dünyanın önde gelen spor otomobil üreticilerinden Porsche, SUV ailesini yeni bir üye daha kattı. Cayenne ailesine eklenen “Cayenne Coupe”, tamamen kendine has bir arka tasarıma, adaptif arka spoiler, iki farklı tavan konsepti gibi ayrıcalıklara sahip.
Daha dinamik çizgiler, arkaya doğru inen çok daha dik tavan hattıyla dikkat çeken Cayenne Coupe, böylelikle daha dinamik ve sportif görünüm sergiliyor. Ayrıca Coupe’nin dikkat çekici silüetini vurgulayan tavan spoileri, bu etkiye destekliyor. Cayenne’den daha alçak bir görünüme sahip Coupe’nin kapıları da tamamen yeniden tasarlanmış. İlk kez Cayenne Turbo’da kullanılan adaptif tavan spoileri, Cayenne Coupe’de de yeni bir adaptif arka spoiler ile birleştiriliyor. Bu modelin silüetine uyumlu olarak entegre edilen spoiler, 90 km/s ve üstündeki hızlarda 135 mm genişleyerek arka dingil üstündeki temas basıncını artırıyor.
Cayenne Coupe’de ilk etapta 3.0 ve 4.0 lt benzinli motorlar görev yapacak. 3.0 lt turbo beslemeli motor 340 bg güce sahip. Çift turbo beslemeli 4.0 V8 ise 550 bg güç üretiyor. Ön sipariş toplanmaya başlanan yeni Porsche Cayenne Coupe, Mayıs sonundan itibaren Porsche showroomlarında olacak.
Yeni Supra yok sattı!
Toyota’nın heyecanla beklenen efsanevi spor otomobili Supra’nın yeni nesli, 2019 yılı için belirlenen satış kotasını şimdiden doldurdu. Cenevre Otomobil Fuarı’nda gerçekleşen Avrupa tanıtımı öncesinde yoğun ilgiyle karşılanan Toyota Supra, artık 2020 yılı üretimi araçlar için sıra yazmaya başladı. Supra’nın efsanevi geçmişi ve ünlü “A” şasi kodunun altını çizmek amacıyla, özel bir “A90 Edition” versiyonunun da üretilmesi planlanıyor. Fırtına Grisi mat boya ile gelecek A90 Edition, mat siyah jantlar ve kırmızı deri kaplamaların olduğu kokpite sahip olacak. Toyota GR Supra A90 Edition versiyonu, ön sipariş veren Avrupa’daki ilk 90 müşteriye özel olarak sunulacak. Bununla birlikte Supra ismine olan ilgiyi taçlandırmak amacıyla, Avrupa’daki ilk 900 GR Supra sahibi, özel imkanlardan yararlanacak. Bu 900 üye, parayla satın alınamayacak özel bir program içerisine dahil edilecek.
Supra’nın 5’inci nesli “GR Supra” adıyla üretiliyor. Toyota GR Supra, saf sürüş heyecanını, çift turbo beslemeli ve 340 HP güç üreten 3.0 litrelik 6 silindirli motorundan alıyor.