Ekonomi‘5G’ mobil veriyi patlatacak operatör gelirini artıracak

‘5G’ mobil veriyi patlatacak operatör gelirini artıracak

08.12.2017 - 01:30 | Son Güncellenme:

Ericsson’un her yıl yayınladığı Mobilite Raporu, 2023 yılına kadar geliştirilmiş mobil genişbanda yönelik 1 milyar 5G aboneliği olacağını tahmin ediyor.

‘5G’ mobil veriyi patlatacak operatör gelirini artıracak

Türkiye’de hem sektörler hem de teknoloji, 5G’nin getireceği dijitalleşme hızından yüksek kazanımlar elde edecek. Türkiye’de hizmet veren operatörlerin 5G ile beraber 6.6 milyar dolara varan gelir artışı sağlaması bekleniyor.

İlk olarak kalabalık kentsel alanlara sunulması beklenen 5G, 2023 yılına kadar dünya nüfusunun yüzde 20’sinden fazlasını kapsayacak. Başlıca ürün sunumları 2020 yılında olacak. İlk 5G sürümleri ABD, Güney Kore, Japonya ve Çin gibi çeşitli pazarlar şimdiden bekleniyor.

Ericsson Türkiye Genel Müdürü Ralf Pichler, pek çok sektörde dijitalleşmenin başladığını belirterek, şunları söyledi:

“5G’nin hayatımıza girmesiyle bu dönüşüm inanılmaz bir hız kazanacak. Sensörler, cihazlar, hızlı bağlantı gibi özellikler sayesinde uzaktan bir çalışan, büyük makineleri kumanda edebilecek. Belki de daha sonra tüm sistemi yapay zekaya devredecek ve makinalar insanların üzerindeki işleri hafifletecek. Bu da maliyetlerin azalması ve gelirlerin artması anlamına gelecek. Her endüstrinin bundan kazanımı farklı olacak, bilgi teknolojilerinin ise tüm bu alanlardan elde ettiği geliri en az yüzde 100 katlamasını bekliyoruz. Bizler 5G’ye hazırlanırken, bu trendler de mobil endüstrinin ilerlemesine yönelik gündemi belirlemeye devam edecek.”

Haberin Devamı

Y kuşağı çok etkili olacak

Mobil veri trafiğinin önümüzdeki altı yıllık dönemde sekiz kat artması ve 2023 yılına kadar ayda 110 Exabyte’a ulaşması bekleniyor. Bu 5.5 milyon yıl boyunca HD video görüntüleme demek. 2017 yılının sonuna kadar tüm bölgelerde mobil veri trafiği artışı sürecek ve aylık 7 GB’ı geçecek. Video tüketimi, mobil genişbant tüketimini arttırmaya devam ediyor. Videolara yönelik trendin arkasındaki itici güç Y Kuşağı. 15 ile 24 yaş aralığında olan bu grup, 45 yaşın üstündekilere göre 2,5 kat daha fazla video izliyor. Videoların daha yüksek çözünürlüklerde görüntülenmesi ve 360-derece video gibi kapsayıcı video formatlarına ilginin artması, veri trafiği tüketim hacimlerinde etkili olacak.

Yazarlar