01.03.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Dünyanın önde gelen temizlik ve kişisel bakım ürünleri şirketlerinden Procter & Gamble (P&G), Türkiye’deki 30’uncu yılında Gebze Organize Sanayi Bölgesi’ndeki fabrikası için 250 milyon TL yatırım yapacağını açıkladı.
Yeni yatırımlarının resmi açılış törenini Milli Savunma Bakanı Fikri Işık’ın katılımıyla gerçekleştiren P&G Türkiye, yeni yatırımlarıyla birlikte Prima ve Orkid markalarının yenilikçi ürünlerini de Türkiye’de üreteceklerini kaydetti.
P&G Dünya CEO’su ve Yönetim Kurulu Başkanı David Taylor, “Türk tüketicilerine hizmet vermeye ve Türkiye’nin gelişiminde aktif rol oynamaya kararlıyız. Dünyada ve Türkiye’de değer yaratan inovasyonlarla, tüketici hayatını geliştirmeyi amaçlıyoruz. Gebze fabrikasındaki son yatırımlarımız bu bölgede daha fazla tüketiciye hizmet vermemizi sağlayacak” dedi.
Taylor, “Türkiye’de kazanmaya devam etmeye ve Türkiye’nin büyümesinde aktif rol oynamaya kararlıyız. Burada sezgisi ve kavrayışı kuvvetli, dinamik, beklentileri yüksek bir tüketici kitlesi var” dedi. Taylor, şirketin dünyanın 70 ülkesinde faaliyet gösterdiğini ve yaklaşık 180 ülkede de marka ve ürünlerini sattığını belirtti. Türkiye’deki yerel operasyonun 1987 yılında başladığını ifade eden Taylor, 30 yıldır Türkiye’deki tüketicilere hizmet vermekten gurur duyduklarını söyledi.
Yüzde 60’ı yerli
Taylor, Türkiye’de satılan P&G ürünlerinin yüzde 60’ının yerli üretim olduğunu belirterek, şöyle devam etti:
“Yenilikçi markalarımız ve ürünlerimizle onlara hizmet etmeye kararlıyız. Yenilikçilik P&G’nin can damarıdır. Gebze tesisimize yaptığımız yatırımla üstün bebek bakımı ve kadın bakımı ürünlerinin en yenilerini tüketicilerimize sunma fırsatı buluyoruz. Yeni üretim hatlarına yaptığımız yatırımla P&G’nin ileri teknolojiye sahip üretim imkanları ve kapasitesini Türkiye’ye getirerek yerli üretimi artırmış olacağız.”
İnovasyon can damarı
P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu da 30 yıldır istikrarlı büyüme kararlılığının göstergesi olarak sürekli yatırım yaptıklarını belirtti. Turnaoğlu, Türkiye’deki 2 fabrikalarıyla ekonomiye katkı sağlarken yeniliklere de imza attıklarını söyledi. Turnaoğlu, “Üretimimizin yüzde 20’sini, 10’u aşkın ülkeye ihraç ediyoruz. Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de inovasyonu can damarımız olarak kabul ediyoruz. 30. yılımızı da bu sloganla kutlamak istedik. Mesajımız, ‘Hep daha iyisiyle hep daha ileriye.’ Bunun bir sembolü olarak da 250 milyon liralık yatırımımızı açıyoruz. Prima ve Orkid markalarımızda en üst teknolojiyi bugün Gebze’ye getirdik ve yerli üretimimizi de artırıyoruz. P&G olarak Türkiye’deki toplam yatırımımızı 2 milyar liraya, aşağı yukarı 700 milyon dolara getirdik” dedi.