17.03.2000 - 00:00 | Son Güncellenme:
      Yeni Karamürsel (YKM) İcra Kurulu Üyesi Harun Tan'ı ünlü manken Ebru Şallı ile beraberliği nedeniyle tanıdık. Oysa Tan, ünlü mağazalar zinciri Yeni Karamürsel'in kurucularından Tan ailesinin üçüncü kuşak temsilcisi olarak firmada aktif görevde bulunuyor.
      Türkiye'nin ilk zincir mağazalarının kurucusu olan Nuri Güven'in torunu olan Harun Tan, şimdi dedesinin mirasına gençlik imajı aşılamakla meşgul.
      Vaktinin çoğunu sporla geçiren Tan, tenis, kayak ve yüzme sporları ile ilgileniyor. Türkiye Tenis Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi olan Tan, aynı zamanda Genç Yönetici ve İşadamları Derneği (GYİAD) üyesi.
      Tan, enflasyonla mücadele programından, firmanın yeni yatırım hedefleri ve halka arzına kadar pek çok konuda sorularımızı yanıtladı.
      - Yeni Karamürsel'in kurucularından olan dedeniz Nuri Güven'i dört yıl önce kaybettiniz. Nuri Güven ve ortağı ile bugünlere taşınan Yeni Karamürsel'in kuruluş hikayesini sizden öğrenebilir miyiz?
      Şirketin kuruluşu 1939 yılına rastlıyor. Dedem o dönemde Karamürsel Mensucat isimli fabrikanın mallarını Sultanhamam'da satarak iş hayatına başlamış. Bir yangın sonucunda yanan fabrikanın malları daha sonra ihale ile dedeme devredilmiş. Dedem de bu malları Sultanhamam'a getirerek ortağı Fethi Ağralı ile mağazada satmış. Daha sonra büyüttükleri mağazanın adı da Yeni Karamürsel olarak koyulmuş.
      - İki ortak tarafından yönetilen şirketin yönetim organizasyonu, dedenizin vefatından sonra nasıl değişti?
      Şimdi yönetim ikinci ve üçüncü kuşağın elinde. Yönetim Kurulu Başkanımız, dedemin ortağı Fethi Ağralı. Yönetim ve İcra kurulu ise Turgay Ağralı, annem, kuzenlerim ve kardeşlerimden oluşuyor. Hepimiz hem yönetim hem icra kurulu üyesiyiz. Ben bu görevden önce erkek giyim imalatının başındaydım. Şimdi icra kurulunda faaliyet gösteriyoruz. Kısa süre sonra yönetimi profesyonellere bırakacağız. Biz ise şirketin gelişmesinde aktif görev alacağız.
      - YKM şu anda kaç mağazayla faaliyet gösteriyor?
      Şu anda Türkiye genelinde 37 mağazamız bulunuyor. Bunların 13'ü aileye ait. Bu mağazaların geçen yılki cirosu 110 milyon dolar. Diğerleri ise franchising yöntemiyle verilen bayilikler. "YKM Turizm" adında bir de turizm şirketimiz var. Bunların dışında iki adet kadın ve erkek giyimi üzerine faaliyet gösteren konfeksiyon şirketlerimiz bulunuyor. Men Konfeksiyon ve Jabot. Üretimlerinin yüzde 80'i YKM'de satılıyor. İsveç'te 'showroom'u da bulunan Men konfeksiyon aynı zamanda ihracat da yapıyor. Geçen yıl 5 milyon dolarlık ihracat yaptık.
      - 2000 yılı hedeflerinizi nasıl belirlediniz?
      Biz başka sektörlerde değil, sadece kendi alanımızda büyümek istiyoruz. Büyümezseniz küçülürsünüz. Şu anda YKM mağazaları 55 bin metrekarelik bir alanda faaliyet gösteriyor. Bize ait olan 13 mağazanın alanı ise 35 bin metrekare. Biz her yıl 10 bin metrekarelik yeni mağaza açmayı planlıyoruz. YKM 1960'lı yıllarda taksitle alışverişi ilk başlatan mağaza. Şu anda müşteri sayımız 1 milyon 100 bin. Kayıtlı müşteri sayısı ise 800 bin. Ayrıca 2001 yılında YKM'nin yüzde 20'sini halka açmayı planlıyoruz. Elde edilecek gelirle yeni mağazalar açıp büyümeyi hedefliyoruz.
      - Genç kuşak olarak, şirketin eleştirdiğiniz yönleri var mı?
      YKM bence uyuyan bir dev. Dedemin vefatından sonra "Atılım 2000" projemiz yani yeniden yapılanma girişimlerimiz, şirket faaliyetlerinde yavaşlamaya neden oldu. Ama 2000'li yıllar için yönetim organizasyonunu belirlemiş olduk. Bunun dışında mağazalarımızın dekorasyonu konusunda da eksiklikler vardı. Artık daha geniş, albenili tek tip mağazalar dekore etmeyi planlıyoruz. Reklam ve imaj konusunda da eksiklerimiz vardı. YKM kapalı bir kutu gibi görünüyordu. Bu imajı da değiştireceğiz.